Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe webdomein van Telenet op eigen server krijgen ?  (gelezen 2633 keer)

Offline bartvdm75

  • Lid
Hoe webdomein van Telenet op eigen server krijgen ?
« Gepost op: 2010/11/13, 12:13:46 »
Hallo,

Ik heb hier op mijn oude desktop pc Ubuntu Server geplaatst..
Nu wil ik mijn (betalend) www domein van Telenet op deze server overbrengen, maar hoe doe ik dat ?
ik heb Bind DNS op server staan.
Kan iemand me helpen ?  ???

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Hoe webdomein van Telenet op eigen server krijgen ?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/13, 12:26:59 »
Kan op vele manieren. Een eenvoudige manier kan zijn door bovenaan de index.html pagina van je telenet site een verwijzing op te nemen naar je eigen server:

<meta http-equiv="refresh" content="0; url=http://je_telenetadres/">
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Dakey

  • Lid
Re: Hoe webdomein van Telenet op eigen server krijgen ?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/16, 17:23:51 »
De vraag is: wat ga je met je betalende www adres doen die straks naar je homeserver verwijst?
Wordt het een website voor privédoeleinden (weinig bezoekers) of wordt het een openbare (redelijk- of drukke) website?

Prive? Indien telenet het niet toelaat om DNS te koppelen aan je thuis account kun je beter een gratis DNS accountje + domeinnaam nemen via bv. dyndns.org. Deze domeinnaam (bv. jounaam.dyndns.org: lijst met te kiezen domeinen) kun je koppelen aan het thuis IP adres, en werkt super! (ik check momenteel mn email thuis vanaf het werk via roundcube  =D)

Openbare /drukke website?
Pak liever een hosting account bij een provider, want het dataverkeer gaat dat echt niet trekken, laat staan dat je zelf nog kunt internetten omdat je lijn volledig wordt gebruikt door de bezoekers van je website.. (virtuele hosting kost niets meer tegenwoordig, ook een eigen dedicated server heb je tegenwoordig vanaf 40 euro per maand..)
« Laatst bewerkt op: 2010/11/16, 17:32:53 door Dakey »

Offline bartvdm75

  • Lid
Re: Hoe webdomein van Telenet op eigen server krijgen ?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/17, 08:57:38 »
Hartelijk dank voor jullie antwoorden..
Het gaat inderdaad over een website voor privédoeleinden met niet zoveel bezoekers..
Ik dacht eraan om domein .be van telenet over te zetten naar goedkopere registrar en de website via eigen server te laten lopen..
Weet iemand of Telenet toelaat om DNS te koppelen aan thuisaccount ?

Eventueel een nieuwe website via nieuwe provider ?
Wat betreft het dataverkeer via eigen server.. als iemand bvb een flimpje bekijkt dat je op je website staan hebt.. geldt dit dan als upload verkeer ?

Bart

Offline Dakey

  • Lid
Re: Hoe webdomein van Telenet op eigen server krijgen ?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/17, 13:18:05 »
Ik weet niet welke pakket je bij telenet hebt, maar hier staat dat DNS records aanpassen mogelijk is:

linkje