Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [DICHT] iemand ervaring in het aansluiten van een AP/router met wifi op nog 1 ?  (gelezen 1605 keer)

Ik wordt simpel maar het idee is eigenlijk simpel; ik heb op de 1e verdieping een netgear WNR834Bv2 die het natuurlijk prima doet. Ik wil echter in de woonkamer ook een beter bereik want daar is het magertjes. Ik heb een Sweex 150W ap/router met draadloos gekocht (in de woonkamer gezet en die met een ethernet kabel verbonden aan de Netgear)  Ik heb het wel draaiend door de Sweex als repeater in te stellen, via WDS verbonden aan de Netgear. Maar ik zie dat de Sweex nog steeds eigen ip adressen uitgeeft uit de 192.xx range terwijl Netgear alleen uit de 10.xx range toekent. Ergens doe ik niet goed, want ik wil het draadloze deel eigen transparant maken, alsof het een groot WIFI netwerk is, en waarbij iedereen die inlogt ook toegang krijgt tot bv mijn NAS (statisch op 10.0.0.17 gezet naast 2 netwerkprinters op 18 en 19 resp.). Als ik beneden inlog heb ik geen toegang tot het thuisnetwerk THUIS (mijn familieleden) zitten op W7 namelijk.
Wie heeft slimme opmerkingen om dit allemaal mooi naadloos te laten werken???>...Ik kan wel uren pielen in de instellingen van beiden maar daar schiet ik niets mee op...
Oja, mijn huidige repeater-oplossingen werkt ook langzaam: In de woonkamer levert (gemeten met Speedtest) mijn Sweex  nu down; 2,0 Mbit en up: 3,7 Mbit !!! vreemd dat de up bijna 2 keer sneller is dan de down !....
Iemand ervaring en met betere oplossingen ??
« Laatst bewerkt op: 2010/12/28, 19:57:31 door Goldfingers »
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline siegi

  • Lid
Schakel de dhcp server uit op de router die je als switch wil gebruiken.

Stel de ene router in op een ander kanaal  dan de andere router. Let op met de overlapping tussen de kanalen. Gebruik enkel kanaal 1, 6 en 11. Deze overlappen elkaar namelijk niet.
Bijv
router 1: kanaal 1
router 2: kanaal 6

En verbind de twee routers overigens met elkaar via hun lan poort, en niet via de wan poort die je normaal voor een inkomende verbinding gebruikt. Het kan zijn dat je hier een cross cable voor nodig hebt.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/28, 17:07:13 door siegi »


sprokkel

  • Gast

Zou dit op de zolder gaan werken,aluminium hoedje,
Dacht dat je deze dan ook richting de andere modem,router moet draaien

Sorry , rechterkant niet gezien
« Laatst bewerkt op: 2010/12/28, 17:19:46 door sprokkel »

Topic kan dicht. Siegi's antwoord was de goeie, ik was er overigens net zelf achter gekomen door hevig na te denken en zie daar !
1 DHCP moet inderdaad dicht op de 2e
en de volgende stap was lastiger te bedenken, maar inderdaad
2 Sluit de 2e aan via de lanpoort op de 1e, en niet via de WAN ingang wat ik eerst dacht.
Cruijff heeft altijd gelijk; het is helemaal niet moeilijk, je moet het alleen even doorhebben..... :-)

Overigens; echt OT; wat heeft Sprokkel een giga-irri avatar, elke keer zit ik die k&*t-vlieg van mijn scherm te slaan !! geweldig gevonden !!  :evil:
« Laatst bewerkt op: 2010/12/28, 19:56:04 door Goldfingers »
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
wat heeft Sprokkel een giga-irri avatar, elke keer zit ik die k&*t-vlieg van mijn scherm te slaan !! geweldig gevonden !!  :evil:

Blokkeren met Adblock. Dat doe ik met al die gruwelijke bewegende avatars.  8)