Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat is "View WOT scorecard" ?  (gelezen 3996 keer)

Offline aartje

  • Lid
Wat is "View WOT scorecard" ?
« Gepost op: 2014/12/29, 10:23:41 »
Vanaf vandaag krijg bij iedere url die in topics in het forum staan vreemde
plaatjes achter die Url. Als je er op klikt krijg je iets van "WOT view score card"
Wie weet wat dit is en hoe ik daar weer vanaf zou kunnen komen?  Ik gebruik Firefox
onder Mint 17.1 (Mate) Ik heb het trouwens ook onder Chromium webbrowser
« Laatst bewerkt op: 2014/12/29, 10:25:12 door aartje »


Offline aartje

  • Lid
Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/29, 10:33:42 »
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=6102.msg937795#msg937795

Bedankt Johan. Ik vind dit een prima initiatief om te proberen en het zou zijn nut kunnen bewijzen.
Maar zou je ook kunnen uitleggen hoe ik dit uit kan zetten? Als ik dit onder Windows als eerste
gezien zou hebben zou ik aan een trojan of virus of zoiets gedacht hebben.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/29, 10:38:27 »
Een "uit knop" is er niet, maar ik zal nog kijken of dat mogelijk is.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/29, 12:20:48 »
Jij gebruikt een oud thema dat niet ondersteund wordt, dus jij ziet ze niet.
verdere vragen en opmerkingen graag in het eerder gelinkte topic, zo houden we alles bij elkaar.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/29, 15:39:58 »
Maar zou je ook kunnen uitleggen hoe ik dit uit kan zetten? Als ik dit onder Windows als eerste
gezien zou hebben zou ik aan een trojan of virus of zoiets gedacht hebben.
Nadat de pagina van het forum is geladen stuurt je browser de domeinnamen uit linkjes naar een centrale WOT server/service (inclusief de gebruikelijke attributen zoals de bekeken forumpagina en je internetadres) om de kleur van de “lampjes” op te vragen.

Dit kan je in Ubuntu uitzetten door de server van WOT toe te voegen in /etc/hosts:
127.0.0.1 api.mywot.com
In Windows 8 kan je de hostfile wijzigen met kladblok “Als administrator uitvoeren”. De hostfile is
C:\Windows\System32\Drivers\etc\hosts

« Laatst bewerkt op: 2014/12/29, 16:00:46 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Henkp

  • Lid
Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/12/29, 16:03:15 »
@testcees, bedankt voor de tip. Ik heb hem tegelijk ook uitgezet, dit werkt alleen maar systeem vertragend. En voor kleine kinderen hoef ik dit niet aan te hebben, daar ik alleen maar met deze computer werk.

Offline aartje

  • Lid
Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #7 Gepost op: 2014/12/29, 17:24:42 »
Maar zou je ook kunnen uitleggen hoe ik dit uit kan zetten? Als ik dit onder Windows als eerste
gezien zou hebben zou ik aan een trojan of virus of zoiets gedacht hebben.
Nadat de pagina van het forum is geladen stuurt je browser de domeinnamen uit linkjes naar een centrale WOT server/service (inclusief de gebruikelijke attributen zoals de bekeken forumpagina en je internetadres) om de kleur van de “lampjes” op te vragen.

Dit kan je in Ubuntu uitzetten door de server van WOT toe te voegen in /etc/hosts (mint mate 17.1):
127.0.0.1 api.mywot.com
In Windows 8 kan je de hostfile wijzigen met kladblok “Als administrator uitvoeren”. De hostfile is
C:\Windows\System32\Drivers\etc\hosts

Ik heb het gedaan door de regel in mijn /etc/hosts :

127.0.0.1   localhost

te veranderen in

127.0.0.1   localhost api.mywot.com

en daarna te rebooten (ik weet niet zeker of dat laatste nodig is...)

Offline Henkp

  • Lid
Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #8 Gepost op: 2014/12/29, 17:32:59 »
Maar zou je ook kunnen uitleggen hoe ik dit uit kan zetten? Als ik dit onder Windows als eerste
gezien zou hebben zou ik aan een trojan of virus of zoiets gedacht hebben.
Nadat de pagina van het forum is geladen stuurt je browser de domeinnamen uit linkjes naar een centrale WOT server/service (inclusief de gebruikelijke attributen zoals de bekeken forumpagina en je internetadres) om de kleur van de “lampjes” op te vragen.

Dit kan je in Ubuntu uitzetten door de server van WOT toe te voegen in /etc/hosts (mint mate 17.1):
127.0.0.1 api.mywot.com
In Windows 8 kan je de hostfile wijzigen met kladblok “Als administrator uitvoeren”. De hostfile is
C:\Windows\System32\Drivers\etc\hosts

Ik heb het gedaan door de regel in mijn /etc/hosts :

127.0.0.1   localhost

te veranderen in

127.0.0.1   localhost api.mywot.com

en daarna te rebooten (ik weet niet zeker of dat laatste nodig is...)

Die 127.0.0.1   localhost moet je gewoon laten staan en die andere er onder zetten zoals hier onder,

127.0.0.1   localhost
127.0.0.1      api.mywot.com

Rebooten is niet echt nodig, althans niet met Ubuntu!

Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #9 Gepost op: 2014/12/29, 20:21:01 »
@testcees, bedankt voor de tip. Ik heb hem tegelijk ook uitgezet, dit werkt alleen maar systeem vertragend. En voor kleine kinderen hoef ik dit niet aan te hebben, daar ik alleen maar met deze computer werk.

Ik doe het ook om mezelf te beschermen (draai WOT al een paar jaar als browser-add-on), naast de ingebouwde beveiliging van mijn browser. Alles blijft supersnel hier, ook op het forum met WOT aan. "systeemvertragend" is het dus bij mij in ieder geval niet.

Offline aartje

  • Lid
Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #10 Gepost op: 2014/12/30, 09:09:29 »
Maar zou je ook kunnen uitleggen hoe ik dit uit kan zetten? Als ik dit onder Windows als eerste
gezien zou hebben zou ik aan een trojan of virus of zoiets gedacht hebben.
Nadat de pagina van het forum is geladen stuurt je browser de domeinnamen uit linkjes naar een centrale WOT server/service (inclusief de gebruikelijke attributen zoals de bekeken forumpagina en je internetadres) om de kleur van de “lampjes” op te vragen.

Dit kan je in Ubuntu uitzetten door de server van WOT toe te voegen in /etc/hosts (mint mate 17.1):
127.0.0.1 api.mywot.com
In Windows 8 kan je de hostfile wijzigen met kladblok “Als administrator uitvoeren”. De hostfile is
C:\Windows\System32\Drivers\etc\hosts

Ik heb het gedaan door de regel in mijn /etc/hosts :

127.0.0.1   localhost

te veranderen in

127.0.0.1   localhost api.mywot.com

en daarna te rebooten (ik weet niet zeker of dat laatste nodig is...)

Die 127.0.0.1   localhost moet je gewoon laten staan en die andere er onder zetten zoals hier onder,

127.0.0.1   localhost
127.0.0.1      api.mywot.com

Rebooten is niet echt nodig, althans niet met Ubuntu!

Dan lees ik de manualpage verkeerd, daar staat één regel per ip-adres volgens mij:

This  manual  page  describes  the format of the /etc/hosts file.  This
       file is a simple text file that associates IP addresses with hostnames,
       one line per IP address.  For each host a single line should be present
       with the following information:

              IP_address canonical_hostname [aliases...]

Bij mij werkt die ene regel ook.
« Laatst bewerkt op: 2014/12/30, 09:11:35 door aartje »

Offline Henkp

  • Lid
Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #11 Gepost op: 2014/12/30, 11:50:44 »
@aartje, volgens mij beste weten moeten die regels onder elkander staan, daar het aparte opdrachten zijn.

Probeer eens in je adresbalk nu, 127.0.0.1 in te typen of localhost,  en kijk eens wat er dan uit komt.

Volgens mij beste weten werkt dat dan niet.
Maar als ik het mis heb, dan hoor ik dat ook graag.  =D

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #12 Gepost op: 2014/12/30, 12:10:55 »
volgens mij beste weten moeten die regels onder elkander staan, daar het aparte opdrachten zijn.
Als aparte regel wordt de host api.mywot.com gekoppeld aan adres 127.0.0.1. Als api.mywot.com wordt toegevoegd aan een bestaande host met adres 127.0.0.1 is het aan zogenaamde "alias".
Het komt beide op hetzelfde neer, api.mywot.com is onbereikbaar geworden en er kunnen geen gegevens meer worden uitgewisseld met mywot.com

De aanpassing van de hostfile heeft direct effect, een herstart is niet nodig (tenzij je een bijzonder toepassing of browser gebruikt die de dns cached)

Edit: Er is misschien een betere oplossing, installeer in Firefox de noscript plugin.

Van NoScript had ik juist afscheid van genomen in de veronderstelling dat ABP en Ghostery wel voldoende bescherming gaf tegen het prijs geven van surfgedrag. Maar NoScript welkom back. :)
« Laatst bewerkt op: 2014/12/30, 16:22:49 door testcees »
Klik links bovenin op Documentatie

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #13 Gepost op: 2014/12/31, 16:21:03 »
Soms bezoek ik dit forum vanaf een Android telefoon of tablet. NoScript kan niet worden geïnstalleerd in de Android versie van Firefox. Omdat deze toestellen (nog) niet zijn geroot kan ik ook de hostfile niet wijzigen.

Iemand een tip hoe api.mywot.com in Android uit te schakelen?
Klik links bovenin op Documentatie

Offline RikRik

  • Lid
Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #14 Gepost op: 2014/12/31, 16:33:35 »
Soms bezoek ik dit forum vanaf een Android telefoon of tablet. NoScript kan niet worden geïnstalleerd in de Android versie van Firefox. Omdat deze toestellen (nog) niet zijn geroot kan ik ook de hostfile niet wijzigen.

Iemand een tip hoe api.mywot.com in Android uit te schakelen?
Misschien met deze browser.
https://www.ghostery.com/nl/

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #15 Gepost op: 2014/12/31, 16:45:16 »
...  NoScript kan niet worden geïnstalleerd in de Android versie van Firefox. Omdat deze toestellen (nog) niet zijn geroot kan ik ook de hostfile niet wijzigen.
Op http://stackoverflow.com/questions/7794659/how-to-change-the-hosts-file-on-android staat dat er een app voor bestaat Host Edit : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.treb.hosts&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS50cmViLmhvc3RzIl0

ik bezit geen telefoon en kan het dus niet testen op effectiviteit.

[offtopic] ik heb op dit moment in Opera een script-blocker waardoor de edit-mogelijkheden gelimiteerd zijn. ;-)

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #16 Gepost op: 2014/12/31, 18:07:44 »
Als iedereen het gaat uitschakelen, waarom blijft het dan op het forum? Als niemand het als meerwaarde ziet, dan geeft het alleen maar irritaties en men schakelt het uit. ???
Femke: +1 . ik doe een verwoede zoekopdracht, maar ben nog veel opgeschoten - tot volgend jaar  :D

Frederik

  • Gast
Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #17 Gepost op: 2014/12/31, 19:34:28 »
Als iedereen het gaat uitschakelen, waarom blijft het dan op het forum?

Dat vroeg ik me ook al af, ik gebruik het niet, ook nooit gebruikt, behalve hier voor test doeleinden.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #18 Gepost op: 2014/12/31, 19:39:41 »
Ik heb het al naar een paar uur uitgeschakeld, omdat ik het ook bij Facebook overal zag staan toe ik ingeschakeld had. dus uitgeschakeld in de hosts file.

Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #19 Gepost op: 2014/12/31, 20:27:29 »
Ik heb het al naar een paar uur uitgeschakeld, omdat ik het ook bij Facebook overal zag staan toe ik ingeschakeld had. dus uitgeschakeld in de hosts file.

In de add-on-instellingen kun je aangeven op welke sites je WOT wel en niet wilt tonen. Gewoon het vinkje weghalen bij Facebook en klaar. Maarja, dat is kennelijk teveel werk voor sommigen...

Offline Henkp

  • Lid
Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #20 Gepost op: 2014/12/31, 20:30:32 »
Ik heb het al naar een paar uur uitgeschakeld, omdat ik het ook bij Facebook overal zag staan toe ik ingeschakeld had. dus uitgeschakeld in de hosts file.

In de add-on-instellingen kun je aangeven op welke sites je WOT wel en niet wilt tonen. Gewoon het vinkje weghalen bij Facebook en klaar. Maarja, dat is kennelijk teveel werk voor sommigen...

Weet je wat veel moeite is?, hier op reageren!!!!

Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #21 Gepost op: 2014/12/31, 20:37:25 »
Maar kennelijk neem je tóch de moeite ;)

Offline Henkp

  • Lid
Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #22 Gepost op: 2014/12/31, 20:42:46 »
Maar kennelijk neem je tóch de moeite ;)

Tja en bij deze wens ik je een voorspoedig en gezond 2015 =D =D

Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #23 Gepost op: 2014/12/31, 20:44:58 »
Danke schön! =D Ik wens jou hetzelfde =D

Re: Wat is "View WOT scorecard" ?
« Reactie #24 Gepost op: 2015/01/01, 08:03:55 »
Veel geluk voor jullie allemaal !!!

ter zijde: niet omdat een handje vol forumleden een issue hebben met WOT dat daarmee het kalf verdronken is; WOT heeft haar nuttige functie los van nogal nukkige kritiek. bovendien is die kritiek ook maar geschoten met losse flodders.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort