Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD + R Leegmaken  (gelezen 619 keer)

DVD + R Leegmaken
« Gepost op: 2014/06/01, 12:55:13 »
Hallo,  ik heb een aantal  DVD's  + R    met daarop een aantal  distro's   van Linux en die wil ik wel leeg halen.    Bij mijn weten ging dat in Windows via formateren,  ik doe nu die DVD erin en krijg totaal geen optie te zien om die DVD  leeg te trekken.   Is daar in Ubuntu ( 12.04 )  een andere werkwijze voor , want dat moet toch kunnen  ??    Hoop dat iemand mij wat kan vertellen.     Vr.  gr.    Oldtimer.    :-[
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: DVD + R Leegmaken
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/01, 12:58:26 »
In Ubuntu 12.04 en Linux Mint 13 gebruik je daar het beste Nero voor Linux voor:
https://sites.google.com/site/computertip/tips3#TOC-Gebruik-Xfburn-of-Nero-Linux-om-uw-CD-s-en-DVD-s-te-branden

In Ubuntu 14.04 / Linux MINT 17 is Xfburn de beste keuze (nieuwste versie van Xfburn is bijzonder goed). Te installeren via de pakketbronnen.

Re: DVD + R Leegmaken
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/01, 14:57:10 »
Pjotr,   weer een foutje van de Oldtimer,  de betreffende schijfjes waren NIET herschrijfbaar, dus ik heb ze weg gedaan.    Dat Xfburn werkt met de herschrijfbare DVD's prima, die laat ik op de PC. staan, dat Brasero kan er dus vanaf neem ik aan, nog bedankt voor de reactie,      Vr.  gr.   Oldtimer.    :D
Op een Puch, komt de tijd Terug.