Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!  (gelezen 7507 keer)

Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #50 Gepost op: 2012/06/01, 16:31:06 »
Daarom maak je ook geen handleidingen met commando's als het geen Ubuntu Server documentatie is :) Het voordeel van de Terminal is dat het in alle werkomgevingen werkt.
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #51 Gepost op: 2012/06/01, 19:35:31 »
Ubuntu heeft een grafische hardware-abstractie nodig, zoals devmgmt.msc in Windows. Geen cryptische commando's, maar een overzichtelijke boomstructuur met de aangesloten hardware, mogelijkheid om hardware uit te schakelen en troubleshooting bij niet-werkende hardware.

Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #52 Gepost op: 2012/06/01, 21:01:34 »
Ubuntu heeft een grafische hardware-abstractie nodig, zoals devmgmt.msc in Windows. Geen cryptische commando's, maar een overzichtelijke boomstructuur met de aangesloten hardware, mogelijkheid om hardware uit te schakelen en troubleshooting bij niet-werkende hardware.

Je bedoelt zoals in in het programma hardinfo?
sudo apt-get install hardinfo

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #53 Gepost op: 2012/06/02, 07:00:30 »
Nee. Daarin kun je niet instellen hoe en wat als uitschakelen, drivers troubleshooten, en meer. *Screenshot zoeken gaat*


Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #54 Gepost op: 2012/06/02, 12:15:40 »
Misschien is het voor Ubuntu niet echt nodig van zoiets te hebben ?
Mogelijk dat er iemand de nodige software maakt (softwarecentrum) en dat dat kan geïnstalleerd worden. Maar vermits er niets van dat bestaat denk ik dat nood er in feite niet is.

In ieder geval ik zit er niet op te wachten.

Ik hoop echt dat ze van 14.04 een topsysteem maken ! Wat we nu al hebben (ook werk) is gewoon super, als dat nóg beter kan ... laat maar komen !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline MKe

  • Lid
Re: Ubuntu 14.04 wordt het beste platform in de wereld!
« Reactie #55 Gepost op: 2012/06/02, 12:27:01 »
Ik ben het met emiel eens, veel reclame maken, lobyen bij grote software fabrikanten voor compatibiliteit en zorg dat er in iedere computerwinkel computers te koop zijn met voorgeinstalleerde ubuntu. Anders wordt ubuntu een video2000. Beter dan de concurentie maar nooit een standaard.