Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen internet tijdens installatie  (gelezen 731 keer)

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Geen internet tijdens installatie
« Gepost op: 2014/07/09, 16:19:22 »
Beste mensen. Vanmiddag wilde ik voor iemand Lubuntu op een oud laptoppie installeren. Tijdens de installatie bleek dat het bedrade netwerk het niet deed. Navraag leerde dat idd geen bedraad internet mogelijk was, ooit heeft iemand met grof geweld de kabel eruit getrokken. Toen maar geinstalleerd zonder internet. Dit lijkt tot op heden goed maar hoe kom ik nu op draadloos internet?  Ik zie nergens een icoontje of venster waar ik naar Wifi kan. Wie weet raad?

Lubuntu 14.04  Dell Inspiron. 1GB Ram 1.7 dualcore.

Groet Ben
« Laatst bewerkt op: 2014/07/09, 16:38:53 door BenMedia »
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Geen internet tijdens installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2014/07/09, 17:44:05 »

Ik heb ondertussen wel de applet op mijn takenbalk toe kunnen voegen, maar daar kom ik ook niet verder mee. Ook updates binnenhalen lukt niet. Wordt nu erg lastig denk ik
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen internet tijdens installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/09, 18:44:45 »
M.i. een onbegrijpelijke fout van de Lubuntu-ontwikkelaars: hoe kunnen ze een versie uitbrengen, die zo'n zware fout bevat. De eerste officiĆ«le LTS-versie van Lubuntu nog wel....  :o

Enfin, zo los je het op:
https://sites.google.com/site/computertip/lubuntu-direct-doen#TOC-Plaats-het-pictogram-van-Netwerkbeheer-alsnog-in-het-systeemvak
(punt 1.1, linkerkolom)

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Geen internet tijdens installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2014/07/09, 18:58:53 »
M.i. een onbegrijpelijke fout van de Lubuntu-ontwikkelaars: hoe kunnen ze een versie uitbrengen, die zo'n zware fout bevat. De eerste officiĆ«le LTS-versie van Lubuntu nog wel....  :o

Enfin, zo los je het op:
https://sites.google.com/site/computertip/lubuntu-direct-doen#TOC-Plaats-het-pictogram-van-Netwerkbeheer-alsnog-in-het-systeemvak
(punt 1.1, linkerkolom)

Pjotr, bedankt voor je reactie: Maar Ik zit dus met twee problemen. Door te installeren zonder internet mis ik waarschijnlijk de nodige installatie bestanden. Na de installatie heb ik ondertussen wel de applet van internet op mijn takenbalk maar als ik daar op klik zie ik nergens iets over draadloosinternet. En de bedrade internetverbinding is dus in het verleden kapotgetrokken.

Hoe krijg ik nu draadloosnetwerk aan de praat?
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen internet tijdens installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2014/07/09, 19:04:52 »
Je kunt het beste tijdelijk even een los draadloos USB-netwerkstekkertje erin prikken, zodat je internetverbinding hebt.

Daarna kun je dit stappenplan toepassen:
https://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Geen internet tijdens installatie
« Reactie #5 Gepost op: 2014/07/09, 19:15:26 »
Oke, ik had gehoopt dat er misschien een andere mogelijkheid zou bestaan om het werkend te krijgen. Maar dan morgen eerst maar even zo'n aparaatje aanschaffen.  Bedankt voor je hulp!!
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Geen internet tijdens installatie
« Reactie #6 Gepost op: 2014/07/10, 16:31:56 »
Nieuwe installatie gedaan en is goed verlopen. Het enige wat nu nog speelt: Systeem wil niet meer afsluiten, zowel tijdens uitzetten als bij Herstart. Knop ingedrukt houden is de enige optie. Wie weet de oplossing. (alle updates zijn geinstalleerd)
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen internet tijdens installatie
« Reactie #7 Gepost op: 2014/07/10, 17:52:14 »
Nieuwe installatie gedaan en is goed verlopen. Het enige wat nu nog speelt: Systeem wil niet meer afsluiten, zowel tijdens uitzetten als bij Herstart. Knop ingedrukt houden is de enige optie. Wie weet de oplossing. (alle updates zijn geinstalleerd)
Wat daarbij vaak helpt is dit:
https://sites.google.com/site/computertip/fouten#TOC-Computer-wil-niet-afsluiten-of-doet-een-herstart-bij-afsluiten
(punt 16, rechterkolom)
« Laatst bewerkt op: 2014/07/10, 18:01:08 door Pjotr »

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: Geen internet tijdens installatie
« Reactie #8 Gepost op: 2014/07/10, 19:30:54 »
Pjotr, bedankt voor de tip.
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's