Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: openen standaard sleutelring  (gelezen 2444 keer)

kehoe28

  • Gast
openen standaard sleutelring
« Gepost op: 2009/08/27, 16:10:59 »
Ik ben een spiksplinter nieuwe gebruiker en heb sleutelringproblemen. Vragen en antwoorden over sleutelring gelezen t.a.v. het mailprogramma dat om een sleutelringwachtwoord vraagt.
Geen van de antwoorden heeft mij geholpen. Als ik als administrator en enige gebruiker inlog met mijn wachtwoord, dan wordt dit zelfde wachtwoord niet geaccepteerd om de standaard sleutelring te openen.

Re: openen standaard sleutelring
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/27, 16:57:51 »
En als je ,je wachtwoord opnieuw instelt. http://sites.google.com/site/computertip/wachtwoordvergeten
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: openen standaard sleutelring
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/27, 17:00:24 »
Ik ben een spiksplinter nieuwe gebruiker en heb sleutelringproblemen. Vragen en antwoorden over sleutelring gelezen t.a.v. het mailprogramma dat om een sleutelringwachtwoord vraagt.
Geen van de antwoorden heeft mij geholpen. Als ik als administrator en enige gebruiker inlog met mijn wachtwoord, dan wordt dit zelfde wachtwoord niet geaccepteerd om de standaard sleutelring te openen.

@Gijsbert: dat gaat over je gewone wachtwoord, niet over je sleutelboswachtwoord...  :)

@kehoe28: Je sleutelboswachtwoord schakel je als volgt uit:
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs
(nummer 31)

Offline vanadium

  • Lid
Re: openen standaard sleutelring
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/27, 17:57:25 »
Misschien éérst eens het volgende proberen (bij Ubuntu Jaunty):

Toepassingen - Hulpmiddelen (Accessories) - Paswoorden en sleutels (Passwords and encryption). Op de tab "My personal keys", rechtsklik je user name, dan eigenschappen, "Change passphrase" knop. Nieuwe paswoord leeg laten.

Als dit lukt, dan is dit een fijnere methode dan de truck van Pjotr, waar je zonder meer alle configuratieinstellingen wist.

Re: openen standaard sleutelring
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/27, 18:53:50 »
Ik ben een spiksplinter nieuwe gebruiker en heb sleutelringproblemen. Vragen en antwoorden over sleutelring gelezen t.a.v. het mailprogramma dat om een sleutelringwachtwoord vraagt.
Geen van de antwoorden heeft mij geholpen. Als ik als administrator en enige gebruiker inlog met mijn wachtwoord, dan wordt dit zelfde wachtwoord niet geaccepteerd om de standaard sleutelring te openen.

@Gijsbert: dat gaat over je gewone wachtwoord, niet over je sleutelboswachtwoord...  :)

@kehoe28: Je sleutelboswachtwoord schakel je als volgt uit:
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs
(nummer 31)
Foutje van mij, ik dacht dat deze twee overeen kwamen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

kehoe28

  • Gast
Re: openen standaard sleutelring
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/29, 10:50:09 »
Allereerst bedankt voor jullie meedenken. Hoe kan ik zien welke UBUNTU ik heb?  Bij wachtwoorden en sleutels zijn bij de tab  persoonlijke sleutels geen sleutels aanwezig, bij de tab vertrouwde sleutels ook niets, overige sleutels ook niets, en bij wachtwoorden wel: 2 stuks, de een is default en de ander is bij mij bekend. Wat nu?

kehoe28

  • Gast
Re: openen standaard sleutelring
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/29, 11:01:01 »
hint opgevolgd en sleutelringprobleem is opgelost. Bedankt.