Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Welke kleur achtegrond vind jij het best voor het Ubuntu-NL thema

Licht, zoals nu
17 (44.7%)
Donker, zie: http://imgur.com/a/hzIkv#7
7 (18.4%)
Anders namelijk ...
3 (7.9%)
De keuzemogelijkheid behouden.
11 (28.9%)

Totaal aantal stemmen: 38

Poll gesloten: 2012/06/17, 10:04:21

Auteur Topic: Standaard kleur achtergrond nieuw thema  (gelezen 43702 keer)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Gepost op: 2012/05/20, 10:04:21 »
In het topic over Het grote feedbacktopic voor het nieuwe forum werd door enkele personen voorgesteld om de donkere achtergrond (die geactiveerd kan worden door op het poppetje naast het menu item "Donaties" te drukken) standaard te maken.

Als we dit op het forum gaan wijzigen moeten ook de website, de verkiezings site en in de toekomst ook de wiki deze aanpassing doorvoeren. Voor we dit door willen voeren willen we weten of de meerderheid van de community achter deze wijziging staat.

Voorbeelden van alle websites in de 2 varianten
http://imgur.com/a/hzIkv#7

Welke vind jij het best, laat je mening hierboven horen.

Groet,
Het Artwork Team
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/20, 10:07:47 »
Hmm, ik zit te twijfelen tussen volledig zwart of zwart met subtiele puntjes (dus eigenlijk de donkere tegenhanger van nu).
Bedankt in ieder geval dat je dit serieus neemt! :)

Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #2 Gepost op: 2012/05/20, 10:11:20 »
Ik heb gestemd op de lichte achtergrondkleur, mits de knop met het mannetje bovenin behouden blijft. :)

Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/20, 10:55:46 »
Ik heb gestemd op de lichte achtergrondkleur, mits de knop met het mannetje bovenin behouden blijft. :)
Eens. Persoonlijk vind ik de lichte achtergrond met de puntjes het mooist, maar de keuze voor een donkere achtergrond moet er wel blijven voor mensen die dat willen.

Offline Tom

  • Lid
Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/20, 11:05:44 »
Voor mij hoeft het niet veranderd te worden ,zolang ik op het mannetje kan klikken is het goed voor mij. :)
De keuzemogelijkheid behouden.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/20, 19:49:28 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/20, 11:06:19 »
Ik heb gestemd op de lichte achtergrondkleur, mits de knop met het mannetje bovenin behouden blijft. :)
Voor mij ook.

Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/20, 11:07:51 »
Mits de knop met het mannetje bovenin behouden blijft
Geen zorgen met Ubuntu voor morgen
Ik Gebruik > Ubuntu : recentste versie.
Deze pc = 64 bits met X64-processor3.30 GHz

Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/20, 11:09:35 »
Ik ben het volledig eens met de vorige posters. Bijvoorbeeld op het forum krijg ik bij een witte achtergrond pijn aan mijn ogen, bij de LoCo pagina heb ik dat nu weer totaal niet. Dus bij mij verschilt het per pagina ;)

Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/20, 12:24:50 »
Wat de andere zeggen. Houden zo als het is maar met het mannetje bovenin zodat diegene die het willen het kunnen aanpassen.

Offline MKe

  • Lid
Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/20, 12:50:55 »
Ik heb voor de donkere achtergrond gekozen. Die vind ik het mooiste en werkt bij mij erg prettig. Ik heb hier dus de voor keur voor boven de lichte achtergrond.  De huidige methode met het poppetje is echter ook prima hoor.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/20, 13:16:17 »
Ik vind het donkere wel iets fijner. Maar van mij hoeft dat niet perse de standaard te zijn.

Als we dit op het forum gaan wijzigen moeten ook de website, de verkiezings site en in de toekomst ook de wiki deze aanpassing doorvoeren. Voor we dit door willen voeren willen we weten of de meerderheid van de community achter deze wijziging staat.
Hier ben ik het mee oneens! Vooral de website zou ik laten zoals die nu is.
Ik vind dat een forum, waar vaste bezoekers dagelijks 'uren' op doorbrengen, best iets mag afwijken van het standaard ontwerp. Als je vindt dat alle sites hetzelfde moeten zijn, dan stem ik heel hard voor forum met witte achtergrond. Omdat de website nu heel mooi is, en overeenkomt met andere (internationale) ontwerpen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #11 Gepost op: 2012/05/20, 13:18:59 »
Ik vind de lichte achtergrond wel goed,maar een beetje boring!Met dat stomme oranje gaat het me tegen staan...
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #12 Gepost op: 2012/05/20, 15:52:40 »
Ik hou het op licht, dus het mannetje mag naar huis. :)
@Lowlands, dat oranje is beter dan dat stomme bruin.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #13 Gepost op: 2012/05/20, 16:10:37 »
@Lowlands, dat oranje is beter dan dat stomme bruin.

Inderdaad.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #14 Gepost op: 2012/05/20, 16:15:17 »
Ik ben nu helemaal ge/verwend met de lichte achtergrond. 1 opmerking laten "we" iets moois maken van de grote witte vlek waar nu "nieuws" staat. Tip een iets afwijkend lichtgrijze achtergrond met mooi artwork : ubuntu-nl etc.
Voor nieuws hebben we niet zo'n grote plek nodig. Verder vind ik "hallo leoquant" nogal groot.
o ja, website niets aan doen! :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #15 Gepost op: 2012/05/20, 16:44:27 »
Licht, zoals nu! Want het is nu prachtig helder en fris. :)

Vreselijk, zo'n donkere kleur als in het voorbeeld....

Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #16 Gepost op: 2012/05/20, 19:44:37 »
Ik heb de poll uitgebreid met het antwoord "De keuzemogelijkheid behouden".  Het is in deze poll mogelijk om je stem te wijzigen...

Heb het topic voor de duur van de poll ook maar ineens plakkerig gemaakt...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #17 Gepost op: 2012/05/20, 19:49:09 »
Ik heb de poll uitgebreid met het antwoord "De keuzemogelijkheid behouden".  Het is in deze poll mogelijk om je stem te wijzigen...

Heb het topic voor de duur van de poll ook maar ineens plakkerig gemaakt...

De knop gaat sowieso niet verdwijnen als de lichte variant gekozen wordt. Ik denk dat die 4e keuze wel weg mag.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #18 Gepost op: 2012/05/20, 20:45:38 »
Ik heb gestemd voor anders. Namelijk alleen voor het forum de donkere achtergrond, de rest mag wat mij betreft liever licht blijven.

Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #19 Gepost op: 2012/05/20, 22:31:11 »
De knop gaat sowieso niet verdwijnen als de lichte variant gekozen wordt. Ik denk dat die 4e keuze wel weg mag.
Tja, misschien iets te overijverig van me, maar inmiddels hebben er al wel vijf mensen daarvoor gekozen....
Dus maar gewoon laten staan.  Maar de mensen hoeven nu niet bang meer te zijn dat ze geen keuze meer zullen hebben... dus kunnen ze onbevreesd stemmen voor wat ze willen.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #20 Gepost op: 2012/05/21, 10:36:19 »
Houden zo   ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #21 Gepost op: 2012/05/23, 17:01:30 »
Ik vind licht iets mooier, maakt me niet zoveel uit, maar de keuzemogelijkheid is wel fijn. Ik zou de situatie laten zoals hij is.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #22 Gepost op: 2012/05/24, 03:07:30 »
Ook hier voor de keuzemogelijkheid gekozen.
Hoewel ik nu een tijdje het lichtere thema gekozen heb, is soms met het lang werken op dit forum de donkere versie eerder aangenaam.

Maar als ik de poll mag interpreteren is het standaard nieuwe thema blijkbaar populairder dan het donkere.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #23 Gepost op: 2012/06/07, 22:10:17 »
De keuze mogelijk behouden, dan kan iedereen naar eigen wens, op licht of donker zetten  ^-^

Offline Lagavulin

  • Lid
Re: Standaard kleur achtergrond nieuw thema
« Reactie #24 Gepost op: 2012/06/08, 20:17:28 »
Altijd fijn als er wat te kiezen is, mits het niet teveel wordt.