Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Photorec herkent SD card niet!  (gelezen 545 keer)

Offline John K

  • Lid
Photorec herkent SD card niet!
« Gepost op: 2016/05/12, 16:00:36 »
Wanneer ik photorec start ziet deze mijn SD card als schijf om bestanden van te redden, maar wanneer ik deze zelfde SD card wil aanwijzen om ge-delete bestanden naar toe te schrijven herkent het programma de SD card niet....

Weet iemand wat te doen?

Offline Nero

  • Lid
Re: Photorec herkent SD card niet!
« Reactie #1 Gepost op: 2016/05/12, 20:29:17 »
Photorec ziet wel de SD kaart om te lezen. De software is echter bedoeld om bestanden te redden en op een ander medium op te slaan. Je kan de geredde bestanden niet bewaren op het medium dat Photorec analyseert.

Offline John K

  • Lid
Re: Photorec herkent SD card niet!
« Reactie #2 Gepost op: 2016/05/13, 18:04:44 »
Ik wil de interne schijf analyseren en opslaan op de SD kaart....Het is een mobiel apparaat.

Offline Nero

  • Lid
Re: Photorec herkent SD card niet!
« Reactie #3 Gepost op: 2016/05/13, 19:04:55 »
Het doel-apparaat dient geformatteerd te zijn, en minstens even groot als de bron. Is dat het geval?

Offline John K

  • Lid
Re: Photorec herkent SD card niet!
« Reactie #4 Gepost op: 2016/05/14, 16:52:31 »
Ja, is aan alle voorwaarden voldaan. Ik kan wel naar een apart aangemaakte map op de interne opslag schrijven, maar dan kom ik ruimte tekort en ik overschrijf dan waarvan ik een backup wil maken.

Het enige probleem is dat ik bij opstart van Photorec de sd card wel zie, maar wanneer ik het interne geheugen als de te analyseren schijf selecteer, ik de sd card niet meer terug vind om naar toe te schrijven, ook niet onder /media.

 
« Laatst bewerkt op: 2016/05/14, 19:00:06 door John K »

Offline John K

  • Lid
Re: Photorec herkent SD card niet!
« Reactie #5 Gepost op: 2016/05/16, 18:11:11 »
Iemand een idee?

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Photorec herkent SD card niet!
« Reactie #6 Gepost op: 2016/05/16, 18:59:39 »
En hoe groot is die SD ten opzichte van je doel? Enne, jij wilt je interne geheugen analyseren? Je RAM bedoel je dan? Nee toch? Nero was overduidelijk in zijn aanwijzingen, maar ik vrees dat ik jou helemaal niet snap. Dan valt er weinig te helpen, vrees ik.

Photorec is een programma waarmee je gewiste bestanden op een SD kaartje weer beschikbaar kan maken. Of elk ander opslagding. Photorec is een goed gemaakt programma en je kan er dus nauwelijks fouten mee maken. Dan bedoel ik acties als je gereddde bestanden alsnog opslaan op je te bekijken opslagding.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline jan11000

  • Lid
Re: Photorec herkent SD card niet!
« Reactie #7 Gepost op: 2016/05/16, 19:57:38 »
Bestanden moet je opslaan naar een andere medium, en niet naar je sd kaart. Dit moet.

Eerst een kopie maken, dit is je eerste kopie,
dan heb je nog plaats nodig voor de data die je eraf wilt halen, dus hier is je 2e opslag die je nodig hebt.
En dit moet ook.

Offline John K

  • Lid
Re: Photorec herkent SD card niet!
« Reactie #8 Gepost op: 2016/05/20, 20:49:49 »
Ik wil een photorec back up van het interne opslag naar de sd card schrijven. Dit zijn dus 2 verschillende opslagmedia en bij opstart van photorec toont het programma de verschillende media dan ook .

Het doel-apparaat dient geformatteerd te zijn, en minstens even groot als de bron. Is dat het geval?

het bron bestand is geformateerd en de sd card ook en zijn even groot.
« Laatst bewerkt op: 2016/05/20, 20:55:49 door John K »

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Photorec herkent SD card niet!
« Reactie #9 Gepost op: 2016/05/20, 21:42:01 »
Die SD kaartjes zijn meestal FAT 32 geformatteerd. Open dat kaartje eens en doe dan Ctrl-H. Is er een .trash bestand? Met die punt aan het begin van de bestandsnaam? Gooi die dan weg met Shft-Del.

NB: alle bestanden zijn dan echt weg!

Helpt dat?

groet,

Jusdt
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline sidonia

  • Lid
Re: Photorec herkent SD card niet!
« Reactie #10 Gepost op: 2016/05/21, 06:05:38 »
Misschien kun je opslaan naar een externe harde schijf?

Offline John K

  • Lid
Re: Photorec herkent SD card niet!
« Reactie #11 Gepost op: 2016/05/21, 20:23:39 »
Op harde schijf gaat niet, het apparaat heeft alleen een usb poort welke niet meer werkt.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Photorec herkent SD card niet!
« Reactie #12 Gepost op: 2016/05/21, 20:39:21 »
Op harde schijf gaat niet, het apparaat heeft alleen een usb poort welke niet meer werkt.
Dan ga je op een andere pc werken die wel werkt!

Offline John K

  • Lid
Re: Photorec herkent SD card niet!
« Reactie #13 Gepost op: 2016/05/23, 14:17:08 »
Het apparaat waarvan ik een backup wil maken is geen pc, heeft een interne opslag en een kapotte usb poort, dus is het alleen via sd kaart te benaderen.

Offline John K

  • Lid
Re: Photorec herkent SD card niet!
« Reactie #14 Gepost op: 2016/05/25, 17:53:01 »
Ik heb de SD card al gevonden , staat onder /dev/mmcblk1.
« Laatst bewerkt op: 2016/05/27, 20:23:54 door John K »