Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2 koppelingen naar 2 mappen wil ik met een link in èen venster openen?  (gelezen 510 keer)

Offline bart85

  • Lid
2 koppelingen naar 2 mappen wil ik met een link in èen venster openen? Als twee tabbladen.
Hoe kan ik dit doen?
« Laatst bewerkt op: 2013/10/05, 16:11:27 door bartveurink »
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline bart85

  • Lid
Re: 2 koppelingen naar 2 mappen wil ik met een link in èen venster openen?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/05, 16:48:45 »
Bij onderstaande commando krijg ik de 2 koppelingen in 2 vensters, maar ik wil ze in een venster als twee tabbladen.
nautilus MUSIC Downloads
De eerste link verwijst naar de map met muziek en de andere waar de downloads binnenkomen.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline Roc.am

  • Lid
Re: 2 koppelingen naar 2 mappen wil ik met een link in èen venster openen?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/05, 17:13:30 »
Als je nautilus opent en dan op f3 drukt, is dat wat je bedoeld?

- Roc

Re: 2 koppelingen naar 2 mappen wil ik met een link in èen venster openen?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/05, 17:16:37 »
Heb nautilus zelf niet geïnstalleerd maar als ik de manpage bekijk weet ik niet of het überhaupt wel kan: http://manpages.ubuntu.com/manpages/precise/en/man1/nautilus.1.html Zie daar namelijk geen optie voor tabbladen.

Re: 2 koppelingen naar 2 mappen wil ik met een link in èen venster openen?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/10/05, 17:19:37 »
Dat kan met pcmanfm, een bestandsbeheerder die ik onder Xubuntu heb draaien.
$ pcmanfm map1 map2
geeft precies wat je wilt, in twee tabs. Thunar opent twee vensters.
« Laatst bewerkt op: 2013/10/05, 17:21:28 door Paul Matthijsse »

Offline vanadium

  • Lid
Re: 2 koppelingen naar 2 mappen wil ik met een link in èen venster openen?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/10/05, 18:02:50 »
Ter bevestiging: met nautilus kan dat inderdaad niet, twee folders via de commandolijn openen in één venster met twee tabs. De gnome ontwikkelaars willen het soms te simpel houden.

Offline bart85

  • Lid
Re: 2 koppelingen naar 2 mappen wil ik met een link in èen venster openen?
« Reactie #6 Gepost op: 2013/10/05, 18:05:17 »
Als je nautilus opent en dan op f3 drukt, is dat wat je bedoeld?

- Roc
Met Ctrl+T of met de rechtermuisknop op een map klikken en dan op 'Openen in een nieuw tabblad' klikken.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.