Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu NL Mwanzo workshops  (gelezen 816 keer)

Ubuntu NL Mwanzo workshops
« Gepost op: 2013/03/23, 13:48:57 »
Opmerking:
Dit topic hoort eigenlijk in het Mwanzo gedeelte van het forum te staan, maar wij als Mwanzo team hebben het idee dat we daar te weinig mensen bereiken. Daarom is dit topic in "Algemeen" geplaatst. Het forumteam is hiervan op de hoogte gesteld.



Mwanzo heeft al geruime tijd geen workshops meer gegeven. Het team vond het tijd worden voor nieuwe workshops. Net zoals voorgaande keren peilen wij de interesse van de gemeenschap via een forumtopic. Ditmaal laten we de gemeenschap echter niet kiezen uit een aantal mogelijkheden (poll), maar vragen we aan jullie wat jullie graag voor workshops willen zien. Het team zal dan overleggen of een onderwerp haalbaar is.
Dus heb je nog een goed/leuk/creatief idee voor een workshop, post het dan in dit topic!

Namens het Mwanzo-team,


Luckiboy

Voor inspiratie: workshops uit het verleden zijn hier te vinden.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Ubuntu NL Mwanzo workshops
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/23, 16:34:07 »
Wat mij nuttig lijkt is een verhaal over de voor- en nadelen van diverse desktops.
Dan bedoel ik de bij Ubuntu gebruikte: Gnome, KDE, LXDE, Unity, XFCE (op alfabetische volgorde).
Dit zijn 5 verschillende systemen, mogelijk 5x vertellen over de verschillen en daarna 5x over de overeenkomsten.
Dit zal alleen moeten gebeuren, door iemand die alle systemen kent, bestaan die wel ? :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Ubuntu NL Mwanzo workshops
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/23, 20:02:40 »
Ik ken GNOME, KDE, LXDE, Unity én E17. Dus uit jou lijstje 4 van de 5 en kan E17 er dan nog bij doen. Is dat genoeg? ;)

Re: Ubuntu NL Mwanzo workshops
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/01, 09:54:34 »
Laat ik dit draadje maar eens omhoog schoppen, er is vast meer belangstelling dan alleen Ron en Vistaus (hoop ik?).
Ik roep vooral beginners met Ubuntu/op dit forum op om niet te aarzelen met het posten van ideeën! Voor jullie zijn deze workshops óók bedoeld!  :)
« Laatst bewerkt op: 2013/04/01, 09:56:53 door Luckiboy »

Re: Ubuntu NL Mwanzo workshops
« Reactie #4 Gepost op: 2013/04/01, 11:56:14 »
Wat dacht je van in een bieb een computer met ubuntu eer te zetten met een linux expert en zeg met een bordje probeer ubuntu eens als je met windows moeite hebt.

Re: Ubuntu NL Mwanzo workshops
« Reactie #5 Gepost op: 2013/04/01, 11:56:43 »
of een cursus ubuntu voor beginners.

Re: Ubuntu NL Mwanzo workshops
« Reactie #6 Gepost op: 2013/04/01, 12:27:43 »
Ten eerste streeft dat Mwanzo een beetje voorbij. Ten tweede mag je niet zomaar een PC in een bibliotheek neerzetten om daar een workshop te geven. Misschien krijg je dat hier in Almere in onze gigantische "De Nieuwe Bibliotheek" nog wel voor elkaar maar daarbuiten is de kans nihil.

Re: Ubuntu NL Mwanzo workshops
« Reactie #7 Gepost op: 2013/04/01, 21:14:39 »
of een cursus ubuntu voor beginners.
Dit is nog wel een idee. :) Voor de duidelijkheid: de workshops worden gegeven via IRC, daarom kunnen we met je eerste idee niet zoveel. Dat is meer iets voor promotie, denk ik.

cursus developen
« Reactie #8 Gepost op: 2013/04/07, 17:31:47 »
Een serie met cursusen developen, dus gewoon echt in bijv een maand een goed programma leren scrijven in python(of iets anders).
Maar ook met pygtk erbij! Omdat dat heel handig is om te leren met python! en je zo ook mooie dingen kan maken samen met glade!
GreetZ WolfeZ
Mwanzo lid, Ik ben altijd bereid om je te helpen met alles. Onthou domme vragen bestaan niet, dus stel ze daar ben ik voor!

Offline Tod

  • Lid
Re: Ubuntu NL Mwanzo workshops
« Reactie #9 Gepost op: 2013/04/18, 12:36:46 »
Of een workshop Ubuntu server en alles wat daarbij komt kijken. Ook lijkt me heel leerzaam een workshop voor het werken met de terminal.