Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KpackageKit & PGP key inladen  (gelezen 788 keer)

Offline Stijnen

  • Lid
KpackageKit & PGP key inladen
« Gepost op: 2009/05/24, 19:50:08 »
Hier Kubuntu 9.04 met als packet manager dus: KpackageKit

Zojuist heb ik een nieuwe source toegevoegd, die ook een key nodig heeft. Echter kan ik via KpackageKit deze sleutel niet inladen, aangezien KpackageKit het bestand simpelweg niet wil zien als een key, dus wordt deze niet weergegeven in het venster waar de key staat (ook de bestandsnaam gewoon intypen werkt niet). Via Dolphin wordt het type bestand wel gezien als PGP key. Probleem doet zich bij elke key voor.

Misschien dat ik iets eenvoudigs over het hoofd zie, maar ik zie niet wat ik anders zou moeten doen. Dus iemand een idee hoe ik de key kan inladen?
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Re: KpackageKit & PGP key inladen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/24, 20:14:12 »
KPackageKit>>>Settings>>>Edit software sources>>>tabblad Authentication

Of anders:

installeer Adept via KPackageKit. Open Adept>>>druk aan de linkerkant op Sources>>>Edit software source>>>tabblad Authentication

Offline Stijnen

  • Lid
Re: KpackageKit & PGP key inladen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/24, 20:51:22 »
KPackageKit>>>Settings>>>Edit software sources>>>tabblad Authentication

Of anders:

installeer Adept via KPackageKit. Open Adept>>>druk aan de linkerkant op Sources>>>Edit software source>>>tabblad Authentication

Ja dat snap ik, maar bij import key file, kan ik dus de sleutel niet selecteren in het venster 'Import Key', aangezien die op de desbetreffende locatie niet door KpackageKit wordt gezien. Terwijl het wel een key-file is.

Kortom: ik snap wel hoe een key-file te importeren, maar KpackageKit maakt dit mij voor onmogelijk om te doen.

Edit:
Daarbij vind ik het niet een goede oplossing om direct een andere packet manager te installeren. Of het moet uiteindelijk niet anders mogelijk zijn.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/25, 01:37:29 door Stijnen »
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Re: KpackageKit & PGP key inladen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/25, 10:32:11 »
KPackageKit staat erom bekend dat ie nog niet goed werkt in Kubuntu. En trouwens, je kan daarna Adept er toch weer afgooien? En bovendien was Adept van 7.10 de standaard pakketbeheerder. Waar iedereen ook tevreden over was. Dus dat is al een teken dat Adept veel beter is dan KPackageKit (nog wel, want ik geloof heus wel dat KPackageKit op een dag ook heel gode zal zijn). Dus zo'n slechte oplossing is het niet om een andere pakketbeheerder te proberen :)