Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vitualbox en grafische kaart  (gelezen 1619 keer)

Vitualbox en grafische kaart
« Gepost op: 2007/11/09, 11:58:59 »
Ik wil graag een hogere resolutie draaien in virtualbox.
Dit vond ik in de FAQ:

    * "How come it doesn't detect my nVidia/ATI/whatever graphics card?"

    Because the guest sees a virtual graphics card, not the host graphics card. The virtual graphics card provides the necessary VESA and VGA features to make the guest operative systems work OK. Additional features, like higher resolutions, is provided by the graphics driver included with the guest additions. More details on how to install guest additions and features of the virtual graphics card can be found in the manual.

en in de manual:

                            3 Starting out with VirtualBox
Video memory size Size of the memory provided by the virtual graphics card avail-
     able to the guest, in MB. As with the main memory, the specified amount will be
     allocated from the host’s resident memory. Based on the amount of video mem-
     ory, higher resolutions and color depths may be available, but for most setups,
     the default video memory size of 8MB should be sufficient.

Ik begrijp alleen niet hoe het video geheugen op te krikken, of lees ik ergens overheen?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Vitualbox en grafische kaart
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/09, 12:31:15 »
heel simpel...

als windows is opgestart, klikt ge boven in uw virtualbox venster op device - install guest additions...daarna virtuele windows opnieuw opstarten en dan kunt ge heel wat instellen...alsook autoadjust, seamless mode etc...

voor dat video geheugen; start virtualbox, klik op windows, dan settings en in de tab general kunt ge uw toegewijde ram en videogeheugen instellen...
bij mij staat hij gewoon op 8 mb en heb nog niks verkeerds ondervonden...mijn virtuele windows draait gewoon in fullscreenmode op 1920x1200...

Offline Soul-Sing

  • Lid
Vitualbox en grafische kaart
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/09, 12:31:21 »
bij voorkeuren in virtualbox kun je met een schuifje het videogeheugen verhogen. of settings/general.

Vitualbox en grafische kaart
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/09, 14:15:09 »
Beste heren, ik heb de guest additions geïnstalleerd en het schuifje ook gevonden,dat stond al op 128 mb.
Tijdens de installatie van guest additions werdt aangegeven dat win98se de stuurprogramma's niet automatisch kan installeren. Bij instellingen in win98 kon ik niet hoger dan 16 kleuren en 640x 480 pixels komen.
Wellicht moet ik win xp installeren, tenzij jullie nog een idee hebben.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Vitualbox en grafische kaart
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/10, 21:42:38 »
Gooi het nog maar een keer in de groep. :)

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

JimZ

  • Gast
Vitualbox en grafische kaart
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/11, 02:44:58 »
Win98 is al een tijdje geleden voor me maar ik denk dat je in die virtuele Windows nog een driver voor de (gesimuleerde) grafische kaart moet installeren.

WinXP heeft een heleboel drivers standaard aan boord en installeert die dan inderdaad ook meestal automatisch maar in Win98 word bij de installatie eerst de standaard VGA-driver geïnstalleerd en moet je de juiste driver achteraf installeren via "Configuratiescherm/Zoeken naar nieuwe hardware" of via Apparaatbeheer en daarna krijg je dan een schermpje waarin je kunt kiezen uit de drivers die standaard aanwezig zijn of "Driver from disk" of zoiets dergelijks.

Nogmaals, het is al even geleden dus ik schrijf dit "vanuit m'n geheugen" (voor wat dat waard is ;)  ) maar zo ongeveer zou je het moeten kunnen oplossen denk ik.

Gr,
Jim

Offline jan11000

  • Lid
Vitualbox en grafische kaart
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/11, 17:48:56 »
Naar virtualbox site/forum gaan, en daar uitzoeken welke kaart(software matig) wordt  installeerd.
Dan de standaard vga vervangen door de goede software matige videokaart die virtualbox installeerd.

Vitualbox en grafische kaart
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/11, 19:24:00 »
Windows98SE wordt niet ondersteunt door guest additions.
Dus dat wordt XP installeren.
In ieder geval bedankt voor jullie ondersteuning. :)

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.