Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Black screen of death  (gelezen 322 keer)

Black screen of death
« Gepost op: 2014/09/30, 10:01:53 »
Hallo allemaal, ik heb sinds een week terug Ubuntu(14.04) geinstalleerd na de zoveelste Windows crash. Alles verloopt prima maar sedert gisteren start hij niet meer op. Ik krijg het laadschermpje en daarna enkel een zwart scherm (soms net voordat het laadscherm komt krijg ik voor minder dan een seconde verticale gekleurde strepen over mijn hele scherm, maar niet altijd... ) Als ik dan boot in recovery mode is alles normaal... Op welke manier kan ik dit herstellen zodat ik niet steeds via recovery mode moet booten? Ik heb de laatste keer wel enkele apps geinstalleerd maar niets dat kwaad kan denk ik (chrome, vlc, en dat soort programmas).

Re: Black screen of death
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/30, 10:39:38 »
Klinkt als een videoprobleem. Als je Nvidia gebruikt kun je proberen een andere driver te installeren, via Instellingen - additionele drivers.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Black screen of death
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/30, 12:17:52 »
Post hier eens een totaaloverzicht van je apparatuur, op de volgende wijze:
https://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Maak-automatisch-een-handig-totaaloverzicht-van-alle-apparatuur-in-uw-computer
(punt 18, rechterkolom)


Offline aartje

  • Lid
Re: Black screen of death
« Reactie #4 Gepost op: 2014/10/02, 07:43:50 »
Ik had ook zo iets nadat ik Ubuntu12.04 na een  paar maanden had ge-update, dus veel updates.

Je zou eens kunnen proberen in recoverymode op te starten en dan
grub te herstellen door :

sudo update-grub
sudo grub-install --recheck /dev/sda

(aangenomen dat sda je harddisk is waar je van boot en let er op dat voor "recheck" twee maal streepje staat)

en reboot daarna, dat hielp bij  mij...
« Laatst bewerkt op: 2014/10/02, 07:46:59 door aartje »