Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: printprobleem Epson SX205 in Oneiric Ocelot  (gelezen 1035 keer)

perro30

  • Gast
printprobleem Epson SX205 in Oneiric Ocelot
« Gepost op: 2012/03/11, 09:22:19 »
Heb in Ubuntu 11.10 een printprobleem.
Dat wil zeggen dat mijn Epson SX205 niet naar behoren werkt (scanner werkt wel goed, kopiëren gaat ook goed), maar als ik een document of afbeelding print, start de printer sowieso slechts 1 - 2 mm van de bovenrand (document is normaal) en "echoot" de tekst en een afbeelding "echoot" helemaal, dus een zgn. dubbeldruk in elkaar. Bovendien wordt - ongeacht of het kleur of zwart/wit is - het document/de afbeelding met een slakkengang geprint.
Dit is tot Ubuntu 11.04 nooit gebeurd, ook het printen van documenten/afbeeldingen ging normaal. In localhost:631 zie ik geen vreemde dingen aangevinkt staan, alles staat daar zoals het moet staan.
Zijn er soms drivers te veel, misschien te weinig, of lopen drivers door elkaar heen?

Hoor het graag, is nl. nogal een toer om mijn Dell Inspiron Mini laptop (Ubuntu 10.10) telkens met mijn printer te verbinden en dan via een USB-stick de documenten/afbeeldingen te printen (dat gaat daarmee wel goed).

Mag ik een goed advies?

Alvast bedankt.

perro30

  • Gast
Re: printprobleem Epson SX205 in Oneiric Ocelot
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/18, 10:25:32 »
"Opgelost": niet echt opgelost, maar de hele printer verwijderd, de printerdrivers verwijderd, heropgestart, de printer opnieuw laten configureren via localhost:631, en ja hoor, (scannen en kopiëren lukte altijd al) het printen gaat weer, maar kleurdocumenten "echoën" en de zwart/wit print begint uiterst bovenaan en het printen op zich (niet met kopiëren, niet met scannen) gaat als een slakkengang. Heb op een andere site gelezen dat er inderdaad een effectief probleem is met het printprobleem met deze Epson SX205, ligt niet zo lekker met Oneiric.
"Gelukkig" is deze Epson al wat ouder, heb inmiddels een Canon Pixma gekocht, waarvan ik zeker weet dat Oneiric die herkent, is ook bij een aan mij bekende aanwezig, en die print gewoon snel en goed.
Ach, die Epson kan nog naar een Windows-gebruiker, heb de originele CD met de Win-software nog of naar een gebruiker van een oudere Ubuntu-versie, waarin deze Epson wel goed werkte (t/m 11.04). Die Epson is in geen geval kapot en werkt naar behoren (heb hem getest met een oude 10.10 versie, en dat gaat perfect en snel).