Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Help bij: Unable to launch "startxfced4" X session enz. enz.  (gelezen 452 keer)

Offline Wiend

  • Lid
Tijdje geleden Xubuntu op een wat verouderde laptop gezet. Werkte allemaal perect. Om te proberen en te spelen heb ik natuurlijk via het Ubuntu softwarecentre allerlei applicaties erop gezet. Gisteravond heb ik wat programma's die ik toch niet gebruik verwijderd, via het softwarecentrum.

Vanochtend bij het opstarten de melding: "unable to launch "startxfce4" X session --- "startxfce4" not founc; falling back to default session.

Hierna start de laptop op en krijg ik uitsluitend de mooie blauwe burobladachtergrond van Xubuntu te zien.  Verder kan ik niets meer doen.

Dat moet natuurlijk opgelost worden, maar ik heb geen idee hoe. Hulp wordt dan ook zeer gewaardeerd!


Ondertussen alweer opgelost. Het was nog vroeg  =D

Opgestart met de linker shifttoets ingedrukt. Uit het menu wat dan verschijnt een optie gekozen om pakketten te herstellen. Natuurlijk eerst even op het bedrade netwerk aangesloten en het netwerk gestart met een andere optie uit dat menu. Systeem gaat e.e.a. updaten en daarna werkte het (gelukkig) weer.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/13, 08:52:28 door Wiend »