Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mijn Nokia 108 deelt geen bestanden met Ubuntu 14.04  (gelezen 2487 keer)

Re: Mijn Nokia 108 deelt geen bestanden met Ubuntu 14.04
« Reactie #25 Gepost op: 2015/05/31, 17:20:33 »
@iedereen:

 En, jawel, hoor! Ik heb vanavond mijn pc eventjes stilgelegd en dan weer opgestart. Ondertussen heb ik enige nieuwe fotootjes gemaakt met mijn mobieltje..
 De nieuwe foto's bleken allemaal goed over te zenden naar de map 'Openbaar'. Geen enkel probleem!
 Het ziet er dus naar uit dat je:
-eerst de map 'Openbaar' best toegankelijk maakt voor iedereen. Dus: aanmaken en verwijderen van bestanden voor werkelijk iederéén, zo openbaar mogelijk (d.m.v. 'Voorkeuren' in Bestandsbeheer).
-Bluetoothbeheer eerst installeert,
-daamee je mobieltje zichtbaar maakt op je pc (door het op te zoeken) en op zichzelf èn het als 'vertrouwd' instelt,
-je eerst probeert een foto over te seinen van je pc naar je mobieltje,
-je bij het overstralen van foto's van je mobieltje naar de pc beter geen enkel ander programma laat open staan, of tenminste zodanig minimaliseert dat ze enkel nog in de taakbalk actief waarneembaar zijn. Op deze wijze krijg je het schermpje te zien waarin je (hopenlijk bijtijds) de keuze kunt aanvinken of je pc het overgestraalde bestand mag aanvaarden of niet.
 Zal ik deze draad maar afsluiten als 'opgelost', lieve mensen? Of zal ik daar nog enige dagen mee wachten? Zullen er mij nù nog tegenslagen te wachten staan?

Norbert

Re: Mijn Nokia 108 deelt geen bestanden met Ubuntu 14.04
« Reactie #26 Gepost op: 2015/05/31, 18:04:59 »
@jolo:

Dag, jolo,
 
 Wat je daar zegt over het softwarepakket van libapache2 heb ik ook ergens gelezen, maar het lijkt er op dat ik dit niet meer nodig heb. Lees je mijn vorige post er even op na? Ik heb nu geen problemen meer, hoewel ik nog eventjes wil wachten om deze draad af te sluiten als 'opgelost' tot over een paar dagen. In ieder geval: als er zich nu nog problemen voordoen zal ik niet aarzelen om dit softwarepakket alsnog te installeren. Ik was het al van plan maar de positieve ondervindingen die ik nu heb meegemaakt hebben dit voorbijgestreefd.
 Het lijkt dus belangrijk te zijn dat je het venstertje te zien krijgt waarin gevraagd wordt dat je de overdracht van een bestand goedkeurt. En als het er niet is moet je maar alles afschakelen dat de zichtbaarheid van dit venstertje in de weg staat.
 Als het de volgende dagen zo verder goed blijft gaan sluit ik deze draad af. Maar ik denk dat hij beslist het lezen waard is. Ik heb niet geantwoord op iedere reactie maar toch heb ik het gevoel dat iedereen, die deelgenomen heeft aan deze discussie, bijgedragen heeft tot de oplossing van mijn probleem. 

Norbert


Re: Mijn Nokia 108 deelt geen bestanden met Ubuntu 14.04
« Reactie #27 Gepost op: 2015/06/01, 16:40:50 »
@iedereen:

 En, ja, hoor! Het blijft werken! Zonet weer.. Geen hindernissen meer tegengekomen.
 Ik ga deze draad aanmerken als 'opgelost', lieve mensen. Ik denk wel dat het voor deelnemers aan dit forum, die hierover later ook moeilijkheden ondervinden, interessant is om deze draad in zijn geheel eens na te lezen.

@jolo:

 Neen, ik heb dat libapache2-softwarepakket niet moeten installeren. Ik heb nagegaan of het al niet geïnstalleerd stond maar dit blijkt niet het geval te zijn. Die hint van jou om toch vooral dat 'accepteervenstertje' in de gaten te houden bleek hier van doorslaggevend belang te zijn. Ook de installatie van Bluetoothbeheer als pakket bleek nodig te zijn + eerst een bestand doorseinen van de pc naar het mobieltje d.m.v. dit pakket.

@iedereen:

 Dank jullie hartelijk voor jullie bijdragen!! Ik heb daar echt veel aan gehad!

Norbert