Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Studio 9.10 menu.lst verprutst en geen ALSA meer  (gelezen 997 keer)

Offline Eddie

  • Lid
Ubuntu Studio 9.10 menu.lst verprutst en geen ALSA meer
« Gepost op: 2009/10/31, 08:58:03 »
Hallo allemaal,

Gisteravond ge-upgrade van 9.04 naar 9.10. Twee uur downloaden en bijna een uur installeren, leek allemaal prima te gaan. Tegen het einde kwam de vraag wat ik met menu.lst wilde doen. De default optie was 'keep original'. Andere opties gingen over vergelijken van oude en nieuwe situatie etc. Dat leek me niet zinnig dus maar de default gekozen. Naar de herstart bleek ik alleen maar mijn oude kernels te hebben bij het opstart menu (2.6.28-15-generic en 2.6.28-3-rt). De eerste doet het wel en zegt ook dat er 9.10 draait op mijn PC. De rt-kernel start niet meer op, er is een 'file missing'. Ik meen ook bij het opruimen gezien te hebben dat hiervan e.e.a. is gedelete.

Ik heb nog even in /boot gekeken. Daar staan wel o.a. een config, een system-map en een vmlinuz van de kernels 2.6.31-14-generic en 2.6.31-9-rt. Betekent dit dat het voldoende zou moeten zijn om de hierbij behorende regels in menu.lst te zetten? Moet dit handmatig of zijn er andere opties om menu.lst aan te passen?

Alles wat met ALSA te maken heeft lijkt ook verdwenen te zijn. Zo krijg ik bij 'aplay -l': no soundcards found en bij 'alsamixer': no such file or directory. Eerst de kernels goed zien te krijgen en dan ALSA opnieuw installeren??


M.vr.gr.
Eddie

zwaardmeester

  • Gast
Re: Ubuntu Studio 9.10 menu.lst verprutst en geen ALSA meer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/04, 11:37:42 »
Probeer eens een nieuw bootmenu aan te maken met het commando
sudo update-grub
Je kunt ook handmatig de kernels toevoegen aan menu.lst, zie ook dit topic:
http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/hoe-krijg-ik-de-nieuwe-kernels-in-9-10/

zwaardmeester

  • Gast
Re: Ubuntu Studio 9.10 menu.lst verprutst en geen ALSA meer
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/04, 11:39:52 »
Ik zie nu dat bovenstaand topic ook van jouw is ;) het is in het vervolg beter om met eentje verder te gaan. Je kunt wel gewoon informatie over de situatie blijven toevoegen. Succes er mee!