Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu One "vreemde accountnaam"  (gelezen 468 keer)

Offline wowo

  • Lid
Ubuntu One "vreemde accountnaam"
« Gepost op: 2012/09/30, 13:15:47 »
Ik ben onlangs wat gaan experimenteren met Ubuntu One met name omdat ik nu een Android telefoon heb.
Nu gebruik ik als display-naam in launchpad dezelfde naam als hier: wowo
Als ik echter via Ubuntu One single sign on inlog op Ubuntu One wordt ik begroet met:
Hi Piet van Wowo! Welcome Back*
Nu is mijn vraag waar haalt Ubuntu One "Piet van" vandaan? en waarom wordt niet alleen mijn display-naam gebruikt ?

nb Vanwege privacy redenen heb ik al voorbeeld een gefingeerde naam gebruikt: Piet van
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Ubuntu One "vreemde accountnaam"
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/30, 13:17:06 »
Omdat ie je volledige naam pakt zoals jij hebt opgegeven in jou Launchpad-account.

Offline wowo

  • Lid
Re: Ubuntu One "vreemde accountnaam"
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/30, 13:49:28 »
Omdat ie je volledige naam pakt zoals jij hebt opgegeven in jou Launchpad-account.
In launchpad heb ik als "Display Name" wowo staan.
bij "Name" heb ik nu nog mijn volledige naam staan aan elkaar geschreven, in mijn gefingeerde voorbeeld:
pietvanklaassen

Ik begrijp dan nog steeds niet dat Ubuntu One mij verwelkomt met:
Hi Piet van Wowo! Welcome Back

Op een of andere manier wordt mijn echte voornaam en een gedeelte van mijn achternaam gekoppeld aan mijn "Display Name" rara ......... Deze gegevens staan echter niet in launchpad naar mijn weten.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: Ubuntu One "vreemde accountnaam"
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/30, 14:39:46 »
Je hebt gelijk want bij mij staat er inderdaad keurig mijn gebruikersnaam:

"Hi Vistaus! Welcome Back"

Komt omdat je dan rechtsboven op My account moet klikken en daar je Name moet veranderen in je gebruikersnaam.

Offline wowo

  • Lid
Re: Ubuntu One "vreemde accountnaam"
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/30, 14:52:40 »
@Vistaus ik zie toen ik onderstaande bericht aan het typen was je mij al een antwoord hebt gestuurd maar bij mij is het helaas niet te corrigeren. Misschien toch een of ander bugje?

Nu zie ik op mijn Android telefoon dat de User name van mijn account van Ubuntu One Files Settings "Piet van Klaassen" is.
Als ik via de website bij Ubuntu One > My Account > Account Details ga kijken, zie ik bij name staan:
Piet van Wowo.
Dit laatste kan ik echter niet aanpassen want als ik klik op: Edit your account details in Ubuntu Single Sign On
Bij Ubuntu Single Sign On zie ik vervolgens alleen bij "Your Account" alleen als "full name" Wowo" vermeld.
Bij Ubuntu Single Sign On staat nergens "Piet van Klaassen" vermeld !
Rara
Het nige wat ik kan verzinnen is dat ik wel eens iets via de Canonical Shop hebt gekocht en daar heb ik mijn volledige naam gebruikt.
Ik blijf het echter zeer vreemd vinden dat ik de verkeerde begroeting in Ubuntu One nergens kan aanpassen .....
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS