Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: instabiel, firefox 3 .0B.5  (gelezen 1620 keer)

gilbertbryon

  • Gast
instabiel, firefox 3 .0B.5
« Gepost op: 2008/04/29, 13:08:51 »
Dag,

Wanneer ik firefox via F11 in volledig scherm zet is het beeld instabiel (het scherm lijkt zich te verversen) wanneer men over een koppeling of een geopend tabblad gaat met de muisaanwijze, zonder deze aan te klikken, dit is bijzonder vervelend.

In "niet volledig scherm" is dit verdwenen.

Heeft er nog iemand last daarvan.

Installatie: Hary Heron, pc dual processor 1,86 Ghz, 2Gb ram memory

Voor de rest loopt alles als een zonnetje.

MVG Gilbert

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
instabiel, firefox 3 .0B.5
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/29, 13:34:24 »
Firefox 3 heeft nog een paar problemen:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/25669

Oplossing: schakel tijdelijk over naar browser Epiphany (zit gewoon in de pakketbronnen, dus je kunt hem makkelijk installeren). Binnenkort wordt Firefox wel gerepareerd via de updates.

prodinho

  • Gast
instabiel, firefox 3 .0B.5
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/29, 13:47:00 »
Citaat van: pjotr123
Oplossing: schakel tijdelijk over naar browser Epiphany .
Of verwijder Firefox 3 Beta 5 vanuit Synaptic en installeer Firefox 2, deze wordt nog gewoon via Synaptic aangeboden.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
instabiel, firefox 3 .0B.5
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/29, 13:52:28 »
Citaat van: prodinho
Of verwijder Firefox 3 Beta 5 vanuit Synaptic en installeer Firefox 2, deze wordt nog gewoon via Synaptic aangeboden.
Klopt, kan ook. Alleen mis je dan straks wel de update voor Firefox 3, als die wordt gerepareerd.....

gilbertbryon

  • Gast
instabiel, firefox 3 .0B.5
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/29, 16:16:59 »
Dag,

Bedankt, ik denk dat geduld nog altijd een mooie deugd is en zal dus wat wachten op de reparatie

MVG Gilbert

schoappied

  • Gast
instabiel, firefox 3 .0B.5
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/29, 16:24:08 »
Tsjonge op elke forum en elk forumdeel waar ik kom zijn er problemen in Ubuntu met FF3, een misser van Ubuntu...

Wordt FF2 bij het uitkomen van FF3 stable ook automatisch upgegraded?

gilbertbryon

  • Gast
instabiel, firefox 3 .0B.5
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/29, 18:29:00 »
Dag,
Bij wijze van proef heb ik eens mijn schermresolutie hoger gezet (1280 x 1024)
Voorlopig is ff3 ook in volledig scherm en met verschillende tabbladen open stabiel, dus wanneer men de muisaanwijze op een link zet, zonder aan te klikken, herpositioneert het scherm niet.
Ik hou u verder op de hoogte
MVG Gilbert

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
instabiel, firefox 3 .0B.5
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/29, 18:31:01 »
Citaat van: gilbertbryon
Dag,
Bij wijze van proef heb ik eens mijn schermresolutie hoger gezet (1280 x 1024)
Voorlopig is ff3 ook in volledig scherm en met verschillende tabbladen open stabiel, dus wanneer men de muisaanwijze op een link zet, zonder aan te klikken, herpositioneert het scherm niet.
Ik hou u verder op de hoogte
MVG Gilbert
OK. Tip: met de toetscombinatie Ctrl + maak je de tekst op webpagina's groter.
Nog mooier doe je het zo:
http://computertip.googlepages.com/directdoen
(punt 4)

Offline bwman

  • Lid
instabiel, firefox 3 .0B.5
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/29, 18:49:22 »
vind het raar ik start hier elke keer met 5 tabbladen en ik heb geen enkel probleem met ff3 enkel als ik de browser opstart wacht hij tot alle bladen binnen zijn voor ie iets laat zien, das hier echt het enige minpuntje, voor de rest lekker snel.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
instabiel, firefox 3 .0B.5
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/29, 19:24:37 »
Citaat van: bwman
vind het raar ik start hier elke keer met 5 tabbladen en ik heb geen enkel probleem met ff3 enkel als ik de browser opstart wacht hij tot alle bladen binnen zijn voor ie iets laat zien, das hier echt het enige minpuntje, voor de rest lekker snel.
Blijkbaar doet het probleem zich niet voor bij alle harde waren. Je hebt dus geluk. En dat is natuurlijk nooit verkeerd voor iemand met een gevaarlijk beroep....    :-)

Offline bwman

  • Lid
instabiel, firefox 3 .0B.5
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/29, 19:49:41 »
ja een beetje geluk kan ik wel gebruiken lolzzz ben een week terug zwaar ten val gekomen ,zit nu al een paar dagen thuis. gelukkig is hardy er en kan ik volop uitproberen.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
instabiel, firefox 3 .0B.5
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/30, 09:16:40 »
Citaat van: gilbertbryon
Dag,

Wanneer ik firefox via F11 in volledig scherm zet is het beeld instabiel (het scherm lijkt zich te verversen) wanneer men over een koppeling of een geopend tabblad gaat met de muisaanwijze, zonder deze aan te klikken, dit is bijzonder vervelend.

In "niet volledig scherm" is dit verdwenen.

Heeft er nog iemand last daarvan.

Installatie: Hary Heron, pc dual processor 1,86 Ghz, 2Gb ram memory

Voor de rest loopt alles als een zonnetje.

MVG Gilbert
Het is een bug in compiz ipv in firefox. Onderaan de bugmelding zitten een aantal oplossingen ervoor:

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/compiz/+bug/153204

Offline woteb

  • Lid
instabiel, firefox 3 .0B.5
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/30, 09:48:13 »
Beste mensen, ik heb het ergens anders ook al gezegd: Wees van de ene kant blij dat FF3 erbij zit, ook al is het beta. Want bij de release van Dapper zat FF2 er niet bij (hoewel de beta wel bestond) en moest je dat met de hand installeren (dus buiten de pakketbronnen en support van Canonical om). Die weg willen we toch niet gaan? Wat mij betreft hadden ze OOo versie 3 (beta) er ook wel bij mogen doen. Omdat we nu met een LTS hebben te maken waar we drie jaar mee kunnen doen.

Wat Canonical m.i. beter had kunnen doen, is FF2 primair kunnen laten, en FF3 als optie. Dus de stabile FF (2) primair, en de onstabiele FF (3) al optie. Voor hen die dan FF3 willen draaien de mogelijkheid aanbieden, maar voor hen die gewoon met de vertrouwde omgeving verder willen FF2.
Zo ook met OpenOffice.org versie 3. Biedt dat aan aan hen die daar mee willen werken, maar voor degenen die dat niet willen OOo 2.4. Wanneer dan zowel OOo3 als FF3 in de stabiele fase komen, dan kunnen we vanwege die LTS status van Hardy Heron drie jaar met die spullen werken.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
instabiel, firefox 3 .0B.5
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/30, 11:08:22 »
Probleem is gelukkig makkelijk op te lossen:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/243368#p243368