Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SanDisk 32 GB usb-stick  (gelezen 773 keer)

Offline yJi

  • Lid
SanDisk 32 GB usb-stick
« Gepost op: 2018/12/14, 09:48:11 »
Op deze SanDisk usb-stick heb ik de .iso van Linux Mint 19 opgezet.
Dacht dat het installeren ervan een stuk makkelijker zou worden en ja...dat is ook zo.
Maar...nu start deze stick alleen nog op vanuit de LM 19 iso en kan ik niet meer bij het andere komen.

Is er een manier zonder de stick opnieuw te formateren (want dan ben ik het overige dan ook kwijt) hoe de iso eraf te halen of mogelijk in een andere
map te zetten. Zodat het niet steeds weer LM 19 gaat opstarten van deze usb-stick?










0
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: SanDisk 32 GB usb-stick
« Reactie #1 Gepost op: 2018/12/14, 10:21:17 »
Vertel eens wat meer.

Je verhaal geeft me geen beeld van de situatie.

groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline DeBaas

  • Lid
Re: SanDisk 32 GB usb-stick
« Reactie #2 Gepost op: 2018/12/14, 10:48:02 »
Indien een image van de .iso is gemaakt met dd of een program dat de .iso op dezelfde wijze naar USB schrijft, is de USB op dit moment alleen leesbaar als een soort DVD medium. "het andere" is bij het creƫren van deze installatieset reeds verdwenen.
Er staat, behalve de .iso, niets anders meer op de USB en je kunt de rest van de USB momenteel nergens anders voor gebruiken.
Alleen het schrijven van een nieuwe Master Boot Record met, bijvoorbeeld, gparted, daarna partitie aanmaken en formatteren, maakt de USB weer geschikt voor ander lees en schrijf werk.
« Laatst bewerkt op: 2018/12/14, 10:53:42 door DeBaas »
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

nahjo

  • Gast
Re: SanDisk 32 GB usb-stick
« Reactie #3 Gepost op: 2018/12/14, 11:00:19 »
Alleen het schrijven van een nieuwe Master Boot Record met, bijvoorbeeld, gparted, daarna partitie aanmaken en formatteren, maakt de USB weer geschikt voor ander lees en schrijf werk.

In Mint is er ook nog 'formateur voor USB staafjes' oftewel mintstick en die poetst bij mij eenvoudig die USB staafjes met een .iso schoon.


Offline yJi

  • Lid
Re: SanDisk 32 GB usb-stick
« Reactie #4 Gepost op: 2018/12/14, 18:17:41 »
In Mint is er ook nog 'formateur voor USB staafjes' oftewel mintstick en die poetst bij mij eenvoudig die USB staafjes met een .iso schoon.

Alleen al het andere is dus ongevraagd overschreven/verwijderd door de  . iso van Lnux Mint 19 Tara.
Het zou toch beter zijn dat je van te voren daarvoor gewaarschuwd wordt, nu is het einde verhaal qua de SanDisk 32 GB USB-stick!
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

nahjo

  • Gast
Re: SanDisk 32 GB usb-stick
« Reactie #5 Gepost op: 2018/12/14, 18:32:04 »
Oei ja daar heb je wel een punt.
De 'ervaren'  adviseurs (wijs ook naar mijzelf) vergeten weleens de gevolgen te benoemen omdat we die als 'normaal' ervaren.
 Maar met mintstick  kan je ook opstartbare USB staafjes maken (inclusief waarschuwing) zie het programma 'schijfkopieschrijver voor USB' onder Mint.