Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: snelkoppeling naar bestanden op dual boot s-pc delen met windows-pc  (gelezen 780 keer)

Offline oemoeta

  • Lid
Situatie is als volgt:
computer A is dual boot windows XP / ubuntu 7.10
computer B is windows XP

De gedeelde bestanden staan op computer A, op de home-partitie van ubuntu (E-schijf in windows) en worden in windows bekeken met Ext2IFS_1_11 (fs-driver).

Er is een netwerk tussen A en B aangelegd. Als ik nu de gedeelde bestanden op de A-computer wil bekijken of bewerken vanop de B-computer, dan moet ik ze anders benaderen naargelang de A-computer opgestart is in windows (gebruik ik windows-netwerk) of in ubuntu (gebruik ik samba).  Nu heb ik dus voor elke gedeelde map twee snelkoppelingen in computer B, waarvan één van de twee werkt en de andere niet (afhankelijk van het besturingssysteem dat ik op computer A opgestart heb).
Ik vraag me af of er een meer elegante oplossing mogelijk is?

Ik vermoed dat het eenvoudiger zou zijn als de gedeelde mappen op computer B gezet worden, maar probleem is dan weer dat A altijd aanstaat, en dat B slechts af en toe aanstaat...

Edit: per ongeluk te snel gepost, titel klopt niet helemaal

Offline vanadium

  • Lid
snelkoppeling naar bestanden op dual boot s-pc delen met windows-pc
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/01, 18:11:57 »
Is het niet mogelijk van de samba share en de windows share te configureren zodat ze dezelfde naam en hetzelfde paswoord hebben?

Offline oemoeta

  • Lid
snelkoppeling naar bestanden op dual boot s-pc delen met windows-pc
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/01, 21:23:07 »
Hm, dat maakt het al iets simpeler natuurlijk, maar probleem blijft dat mijn collega, die op computer B werkt, de mappen die op mijn computer A staan, op twee plaatsen moet gaan zoeken, afhankelijk van het besturingssysteem waar ik mee aan het werken ben...
Ik moet dus voor elke gedeelde map twee snelkoppelingen maken op het bureaublad van computer B, en mijn collega moet dan altijd proberen welk van de twee de goede is...