Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: back-up maken met Grsync  (gelezen 700 keer)

Offline tryer

  • Lid
back-up maken met Grsync
« Gepost op: 2008/01/18, 01:22:54 »
Ik heb Grynsc geïnstalleerd. Mijn ubuntu staat op partitie:   "/dev/sda3"  (primair station)  en mijn home-partitie op "/dev/sda8".  Ik wil nu van beide partities een back-up maken. Ik heb bij het configureren een apartitie aangemaakt voor de back-up, n.l. "home2" of te wel  "/dev/sda9". In het programma Grsync kun je een bron aangeven en een doel om gegevens naar toe te kopiëren. Hoe moet ik ik mijn bron opgeven ?  /dev/sda3  of /root  Ik wil het gehele geïnstalleerde programma overbrengen, dus niet alleen mijn homepartiie  ?

Offline Dave

  • Lid
back-up maken met Grsync
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/18, 01:50:20 »
fijn programma, gebruik het zelf ook.
alleen om een databackup te maken van je root lijkt me wat onzinnig.

een nieuwe installatie gaat bijna net zo rap als een dump terug zetten en daarbij hebben we ieder half jaar al een nieuwer systeem.

Offline tryer

  • Lid
back-up maken met Grsync
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/18, 10:59:11 »
In de rootpartitie staan toch ook programma's die je dan opnieuw moet installeren, als het misgaat. Ik ben wel even bezig als ik al die programma's opnieuw moet installeren.

back-up maken met Grsync
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/19, 03:30:43 »
Dat is niet waar, je kan met een paar muisklikken alles terug zetten zoald je oude installatie was.

Lees dit postje eens.
http://forum.ubuntu-nl.org/message/196006#p196006

Je hoeft dus alleen je /home te backuppen als je dit perse wilt.
De rest doe je volgens mijn postje.

Het enigste wat je hoeft te doen is een verse install, niet je oude /home formateren.

Uitvoeren wat ik in mijn postje omschrijf en voila, gij zijt klaar.

SCCS
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D