Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mandriva  (gelezen 8318 keer)

Offline theokus

  • Lid
Mandriva
« Gepost op: 2006/08/18, 13:23:09 »
Eens ge
As good as it gets

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Mandriva
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/18, 13:40:05 »
Ik ben zoiezo geen voorstander van Mandriva. Maar toen ik het gebruikte was het wel 100% gratis volgens mij...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline eendje

  • Lid
Mandriva
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/18, 15:29:00 »
Community Edition is gratis. Powerpack moet je betalen.

Ik heb het een aantal jaren op m'n PC gehad (8.1, 9.2 en 10.1), maar kon niet alles aan de praat krijgen (USB hardisk, geluid matig, memorystick, etc.). Met Ubuntu was het zo gepiept ('k zat met de LiveCD met open mond te kijken). Tot nu toe doet allen m'n (fake) RAID het nog niet en dat laat ik voorlopig ook nog maar even zo. Sindsdien geen Mandriva hier meer :) .
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline theokus

  • Lid
Mandriva
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/18, 19:00:22 »
Citaat van: eendje
Community Edition is gratis. Powerpack moet je betalen.

Ik heb het een aantal jaren op m'n PC gehad (8.1, 9.2 en 10.1), maar kon niet alles aan de praat krijgen (USB hardisk, geluid matig, memorystick, etc.). Met Ubuntu was het zo gepiept ('k zat met de LiveCD met open mond te kijken). Tot nu toe doet allen m'n (fake) RAID het nog niet en dat laat ik voorlopig ook nog maar even zo. Sindsdien geen Mandriva hier meer :) .
Tja, dat is zo met Ubuntu nu.
Das ook de 1ste keer dat ik zo iets zie.

In Vista kan je zo'n memorystick gebruiken als ReadyBoost of extra flashgeheugen ;)
Is nu hier 800 MB van de 1 giga (Sandisck Cruzer).
As good as it gets

budster

  • Gast
Mandriva
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/18, 19:16:19 »
Laatste keer dat ik Mandriva had geinstalleerd heette het nog Mandrake, wat ik er zo verschrikkelijk cool aan vond is dat het een windows installer had. Onder windows kon je hele installatie voorbereiden, inclusief partities maken etc. vervolgens starte de computer opnieuw op en voila... perfect werkend linux systeem.

Verlaagt echt de drempel voor windowgebruikers.

jpjacobs

  • Gast
Mandriva
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/22, 19:07:27 »
allemaal goed dat gebruikers vriendelijk gedoe, maar dan zit je wel met een (Man)draak van een pakketbeheer...
geef mij maar apt ipv die rpm brol...
JP

Saamelainen

  • Gast
Mandriva
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/26, 18:26:25 »
@theokus

PCLinuxOS is gebaseerd op Mandriva. Op Distowatch hou ik 'm al een tijd in de gaten en hij wordt snel populairder. Van 12, naar 10, naar 8 en nu al op 7 bij de populairste distros. Komt steeds dichter in de buurt van Ubuntu. Ik zou er zelf goed mee kunnen leven als ik geen Ubuntu had. Bekijk de live-cd eens als je die nog niet geprobeerd hebt.

http://distrowatch.com/

Offline Soul-Sing

  • Lid
Mandriva
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/27, 19:17:57 »
heb nog ruimte, heb de iso gebrand, en ga de distro proberen.
zocht nog iets naast mijn ubuntu's. ben benieuwd......

budster

  • Gast
Mandriva
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/27, 19:21:51 »
Ik ben zelf eigenlijk wel benieuwd naar hoe Suse er tegenwoordig uitziet,

Offline Ramana

  • Lid
Mandriva
« Reactie #9 Gepost op: 2006/09/19, 20:35:23 »
Mandrake, nu Mandriva, is m'n oude liefde waardoor ik Windows vaarwel heb gezegd. OK, versie 2006 was een ramp, dat hebben we kunnen zien op Distrowatch.com. Maar versie 2007 komt er aan en de eerste berichten klinken heel erg goed: wellicht de beste Mandriva ooit! Het wordt spannend: Edgy en Mandriva 2007. Ik ga hem nu even testen....

Saamelainen

  • Gast
Mandriva
« Reactie #10 Gepost op: 2006/09/26, 13:25:42 »
PCLinuxOS is bij Distrowatch weer een stukje geklommen in de top en staat nu op 6. Ik verwacht eigenlijk dat hij Mandriva op 5 binnenkort ook achter zich zal laten.

leoquant, hoe was het je bevallen?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Mandriva
« Reactie #11 Gepost op: 2006/09/26, 13:56:07 »
@Saamelainen
neen deze twijfelaar heeft zijn systeen dubbel ubuntu gemaakt.
overigens probeer ik wel door in dit forum vragen te stellen, informatie in te winnen over deze distro.( was het niet "janny"?)
deze heeft de distro draaien.ben ook nieuwsgierig omdat het steeds stijgt in "distrowatch".

Saamelainen

  • Gast
Mandriva
« Reactie #12 Gepost op: 2006/09/26, 15:11:19 »
Een live-CD is gauw gedownload en bekeken. :)   Ik vind het er wel goed uitzien. De maker heeft KDE wat aangepast, zodat het er niet zo druk uitziet. Er wordt ook Synaptic gebruikt, maar dan met rpm ipv deb. Om te zien vind ik DreamLinux eigenlijk mooier.

Fantastische uitvinding, die live-CD's. :)

Offline Ruben

  • Lid
Mandriva
« Reactie #13 Gepost op: 2006/09/26, 16:09:50 »
Dreamlinux is is prachtig! Er is een demo verkrijgbaar met XGL standaart, en prachtige vormgeving van xfce, dus ook nog eens snel.