Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe laptop met Ubuntu van... HP!  (gelezen 1058 keer)

Nieuwe laptop met Ubuntu van... HP!
« Gepost op: 2013/05/13, 13:14:38 »
http://www.omgubuntu.co.uk/2013/05/hp-225-laptop-with-ubuntu

En weer een optie erbij van een grote fabrikant! :)

Re: Nieuwe laptop met Ubuntu van... HP!
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/13, 13:19:30 »
Ja, alleen jammer van die AMD-graphics. Een Intel- of NVIDIA-chip was beter geweest. Maar ja, dat HP Ubuntu aanbiedt als optie is al heel leuk :).
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Re: Nieuwe laptop met Ubuntu van... HP!
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/13, 18:29:21 »
FreeDOS? Serieus?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Nieuwe laptop met Ubuntu van... HP!
« Reactie #3 Gepost op: 2013/05/13, 18:42:14 »
Ik stel voor een grote inkoopactie te houden en een grote hoeveelheid laptops in te kopen met FreeDOS. Gewoon, omdat het kan.

Nee, maar dit is wel goed nieuws. Nu steeds meer fabrikanten met dit soort laptops komen, heb je meer keuze uit apparaten waarop je verzekerd bent van een goede werking van Ubuntu :)

Re: Nieuwe laptop met Ubuntu van... HP!
« Reactie #4 Gepost op: 2013/05/13, 20:11:54 »
FreeDOS? Serieus?

Dus jij betaalt liever wel de Windows-licentie als je helemaal geen Windows wilt? Realiseer je wel dat je die licentie dus niet krijgt als je FreeDOS kiest en als je ook geen Ubuntu wilt dan kun je op die manier eenvoudig een mooie laptop krijgen die je zelf van OS kunt voorzien.

Re: Nieuwe laptop met Ubuntu van... HP!
« Reactie #5 Gepost op: 2013/05/13, 20:41:06 »
FreeDOS? Serieus?

Dus jij betaalt liever wel de Windows-licentie als je helemaal geen Windows wilt? Realiseer je wel dat je die licentie dus niet krijgt als je FreeDOS kiest en als je ook geen Ubuntu wilt dan kun je op die manier eenvoudig een mooie laptop krijgen die je zelf van OS kunt voorzien.
Dat realiseer ik me, maar in zo'n geval kun je de moeite om freeDOS te installeren beter achterwege laten en de laptop zonder OS leveren. Natuurlijk koop ik liever geen Windows-licentie ;)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Nieuwe laptop met Ubuntu van... HP!
« Reactie #6 Gepost op: 2013/05/13, 23:38:19 »
Dus jij betaalt liever wel de Windows-licentie als je helemaal geen Windows wilt?
Hoeveel meer kost de Windows uitvoering?
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Nieuwe laptop met Ubuntu van... HP!
« Reactie #7 Gepost op: 2013/05/13, 23:56:39 »
Dus jij betaalt liever wel de Windows-licentie als je helemaal geen Windows wilt?
Hoeveel meer kost de Windows uitvoering?

Meer kost die sowieso, want dat is ook zo bij HP's andere computer met Ubuntu (en voorheen de Mini met Ubuntu) maar exacte prijzen van dit model zijn nog niet bekend.