Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]Mint 17.1 Cinnamon vensterknoppen liever links  (gelezen 976 keer)

[opgelost]Mint 17.1 Cinnamon vensterknoppen liever links
« Gepost op: 2015/02/15, 10:02:54 »
Ik ben net volledig overgestapt op Mint Rebecca. Alles is prima, maar een klein bultje in de weg krijg ik maar niet gevlakt. Ik zou heel graag de vensterknoppen (minimaliseren, maximaliseren, sluiten) LINKS hebben staan ipv de standaar rechtse kant.

Ik heb veel zitten zoeken en buiten de layout veranderen heb ik eigenlijk niks gevonden om dat te bereiken.

Maar de vraag is ook natuurlijk: kan dit wel met Cinnamon ?

« Laatst bewerkt op: 2015/02/15, 10:11:40 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Mint 17.1 Cinnamon vensterknoppen liever links
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/15, 10:08:39 »


het kan dus wel, en zelfs zeer makkelijk .............., soit het is dus met een fris hoofd opgelost geraakt.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline daniel

  • Lid
Re: [opgelost]Mint 17.1 Cinnamon vensterknoppen liever links
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/15, 10:14:17 »
doet me aan mijn mint denken (lol)
Mijn starters balk zit ook boven en de venster links

Offline Henkp

  • Lid
Re: [opgelost]Mint 17.1 Cinnamon vensterknoppen liever links
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/15, 14:49:41 »
De mijne staat links onder in het scherm. Dat vind ik persoonlijk weer makkelijker .  =D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [opgelost]Mint 17.1 Cinnamon vensterknoppen liever links
« Reactie #4 Gepost op: 2015/02/15, 18:13:17 »
[knip]

Overigens heb ik in Cinnamon de werkbalk ook "gewoon" beneden.... Was in het begin wel even wennen, na jarenlang in Ubuntu en Xubuntu de balk boven te hebben gehad.

Mod-edit: Onnodige passage weggehaald.
« Laatst bewerkt op: 2015/02/16, 10:56:25 door Timo »

Re: [opgelost]Mint 17.1 Cinnamon vensterknoppen liever links
« Reactie #5 Gepost op: 2015/02/15, 18:20:40 »
Als de politie langskomt, ga ik huiveren van de verplichtingen jegens mijn forumlidmaatschap.  O0

Die balk vond, vind, ik erg leuk om bovenaan te hebben. Zodat dat Windowsgevoel ver weg blijft (hoewel dat je dat daar ook kan).
Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd door Mint, en specifiek Cinnamon de dag van vandaag.
Helemaal uitgekeken op Unity is dit toch een verademing dat je terug je PC onder je vingers hebt. Alleen kan je soms de bomen door het bos niet meer zien ....  =D van de mogelijkheden. Het is niet zo erg als bij KDE, maar toch tov van Unity ben je hier wel even zoet.

Ik ga denk ik bij Mint blijven, mede door de vrouw die met Unity niet lekker kan werken.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [opgelost]Mint 17.1 Cinnamon vensterknoppen liever links
« Reactie #6 Gepost op: 2015/02/15, 18:30:21 »
De vensterknoppen heb ik ook links gezet; dat vind ik gewoon praktischer en logischer..... Overigens loop ik met een grote boog om de extra visuele effecten van Cinnamon heen. Dat kermisgedoe hoeft van mij allemaal niet zo, en m'n PC wordt er niet rapper van.

Het mooie aan Cinnamon vind ik, dat het een traditioneel menugevoel paart aan een moderne Gnome 3-motor. Knap werk, met veel toekomst. Bij Ubuntu zouden ze er goed aan doen, om eens te kijken of ze Cinnamon in de hoofdeditie kunnen overnemen.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: [opgelost]Mint 17.1 Cinnamon vensterknoppen liever links
« Reactie #7 Gepost op: 2015/02/15, 19:40:10 »
Bij Ubuntu zouden ze er goed aan doen, om eens te kijken of ze Cinnamon in de hoofdeditie kunnen overnemen.
Daar ben ik op tegen ........
Liever zie ik een uitvoering per desktop:
Cubuntu, Gubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Uubuntu, Xubuntu enzovoort, voor Cinnamon, Gnome, KDE, LXDE, Unity en XFCE.
Mogelijk zelfs in een dubbel-CD uitvoering met 2 cd's, een terminal systeem, en een 2e CD met een desktop.

Laten we het daar maar niet over hebben, dan komt er weer een oeverloze discussie.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [opgelost]Mint 17.1 Cinnamon vensterknoppen liever links
« Reactie #8 Gepost op: 2015/02/15, 20:39:28 »
[knip]
In elk geval vind ik (maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening) op dit ogenblik Cinnamon de beste moderne Gnome 3-werkomgeving. Gnome 3 zelf ligt me totaal niet, Unity ook niet zo, en Mate is (nu nog) gebouwd op de oude Gnome 2. Xfce is ook nog steeds een "oude liefde" van me, maar wat beperkter dan Cinnamon en (nu nog) op oudere code gebaseerd.

Maar dit alles is slechts een momentopname. Over enige tijd kan mijn voorkeur weer anders zijn, want de ontwikkelingen gaan hard.... Ik denk in elk geval, dat als Ubuntu zou overschakelen naar Cinnamon, dat Ubuntu dan binnen de kortste keren weer bovenaan staat in Distrowatch.
« Laatst bewerkt op: 2015/02/16, 11:11:45 door Timo »

Offline Henkp

  • Lid
Re: [opgelost]Mint 17.1 Cinnamon vensterknoppen liever links
« Reactie #9 Gepost op: 2015/02/15, 21:11:26 »
@Pjotr, dat is toch niet zo moeilijk voor Ubuntu die Cinnamon Desktop. Ik heb hem vanaf het begin geïnstalleerd, en dat werkt uitstekend!  =D =D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [opgelost]Mint 17.1 Cinnamon vensterknoppen liever links
« Reactie #10 Gepost op: 2015/02/15, 21:12:42 »
@Pjotr, dat is toch niet zo moeilijk voor Ubuntu die Cinnamon Desktop. Ik heb hem vanaf het begin geïnstalleerd, en dat werkt uitstekend!  =D =D
Ja, maar de standaard-werkomgeving van de hoofdversie is belangrijk voor het marktaandeel.....  :)

Offline Henkp

  • Lid
Re: [opgelost]Mint 17.1 Cinnamon vensterknoppen liever links
« Reactie #11 Gepost op: 2015/02/15, 21:24:34 »
@Pjotr, dat is toch niet zo moeilijk voor Ubuntu die Cinnamon Desktop. Ik heb hem vanaf het begin geïnstalleerd, en dat werkt uitstekend!  =D =D
Ja, maar de standaard-werkomgeving van de hoofdversie is belangrijk voor het marktaandeel.....  :)

Haha ik heb helemaal geen aandelen, dus ik werk met het beste wat er momenteel voor mij aanwezig is!  =D =D
« Laatst bewerkt op: 2015/02/15, 21:27:15 door Henkp »

Re: [opgelost]Mint 17.1 Cinnamon vensterknoppen liever links
« Reactie #12 Gepost op: 2015/02/15, 21:56:36 »
Ik denk in elk geval, dat als Ubuntu zou overschakelen naar Cinnamon, dat Ubuntu dan binnen de kortste keren weer bovenaan staat in Distrowatch.

Daar kan ik me volledig in vinden; rotskwaliteit en een aangename gebruikservaring ........... the winner .
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline daniel

  • Lid
Re: [opgelost]Mint 17.1 Cinnamon vensterknoppen liever links
« Reactie #13 Gepost op: 2015/02/16, 00:16:06 »
Door de laatste uitgave van het Linux magazine ben ik weer over gegaan op mint omdat ik Veelverbetering ondervind en het bevalt me goed. Ook mede Door de verborgen ingebouwde functies heeft me f doen overhalen en een duidelijke menu indeling.
Maar ook de unity vind ik goed maar voorlopig heb ik weer een nieuw speeltje
« Laatst bewerkt op: 2015/02/16, 00:18:45 door daniel »

Offline Henkp

  • Lid
Re: [opgelost]Mint 17.1 Cinnamon vensterknoppen liever links
« Reactie #14 Gepost op: 2015/02/16, 11:49:12 »
Zo zie je maar weer wat de media kan veroorzaken, zoals een Linux magazine en vele andere positieve berichten!

Re: [opgelost]Mint 17.1 Cinnamon vensterknoppen liever links
« Reactie #15 Gepost op: 2015/02/16, 12:29:19 »
Ik denk dat ik eens naar de krantenwinkel ga om een editie aan te kopen ...  =D (het zal wel weer het magazine worden voor de gitarist echter) .

Cinnamon is wel heel stabiel geworden, in de begindagen was ik er vrijwel direct op afgeknapt. Maar nu vind ik het echt een fantastische omgeving, en inderdaad die visuele effecten heb ik ook onmiddellijk af gezet.

Mint heeft er echt iets fantastisch van gemaakt.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline daniel

  • Lid
Re: [opgelost]Mint 17.1 Cinnamon vensterknoppen liever links
« Reactie #16 Gepost op: 2015/02/16, 23:08:15 »
Dit hele tijdschrift gaat over mint
Deze linux magazine is een editie van dec, jan incl dvd van mint
Als je geluk hebt ligt die nog in de winkel
« Laatst bewerkt op: 2015/02/16, 23:10:48 door daniel »