Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: shellscript inlezen  (gelezen 687 keer)

Offline Aleyck

  • Lid
shellscript inlezen
« Gepost op: 2010/07/15, 17:30:07 »
Hallo,

Besturingssysteem Ubuntu 10.04
Ben bezig om te trachten mijn beiD kaartlezer te installeren, daar dit niet vlekkeloos ging heb ik fedict om info gevraagd en deze hebben me hetvolgende toegestuurd.

De repository bevat een oude versie die de nieuwe kaarten met Belgium Root CA2 niet ondersteunt. Deze kunt u alsvolgt verwijderen: sudo apt-get remove beidgui
Daarna kunt u de tgz file vanop onze website downloaden en installeren. Deze kunt u uitpakken in elke linux distrubutie via "tar -xvzf bestand.tgz".

Heb dit uitgevoerd ttz het remove gedeelte en het downloaden en uitpakken, maar wat moet ik doen om de install.sh te laten uitvoeren.

Alvast bedankt

Albert

Offline Gr8Jen

  • Lid
Re: shellscript inlezen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/07/15, 17:56:10 »
ik verwacht dat je geen terminal tijger ben dus:

ga naar de map die je net hebt uitgepakt

rechtermuisknop op install.sh

eigenschappen
permissies (of iets wat daarop lijkt)
vink "sta toe om uit te voeren aan" (of iets wat daarop lijkt)

sluit eigenschappen af

dubbelklik op install.sh

er komt een scherm te voorschijn :

kies "run in terminal" (of iets wat er op lijkt)

indien geen error melding komt is het geïnstalleerd

Offline Aleyck

  • Lid
Re: shellscript inlezen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/07/17, 15:31:44 »
Heb alles aan de praat mijn enige fout was dat ik de "kaartlezer" starte wanneer ik op de site was die hierom vroeg waarna steeds een errorcode verscheen.
Alles dicht, toepassingen --->hulpmiddelen---> lezen en beheren en dan pas op firefox op gewenste site en alles loopt prima (het zijn de kleine dingen die het doen)

Offline Aleyck

  • Lid
Re: shellscript inlezen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/07/17, 15:39:05 »
Nu nog een elegante manier vinden om na afmelden van de beveiligde site niet steeds de "firefox-bin geforceerde stop" te moeten uitvoeren om firefox terug te kunnen gebruiken (blijft anders op already running)