Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bluetooth wel herkend (van twee kanten) maar geen bestandsoverdracht?  (gelezen 7701 keer)

pharmacygirl80

  • Gast
Hallo allemaal,

Ik heb sinds dit weekend Ubuntu Jaunty geïnstalleerd. Ben er HEEL blij mee. Maar één dingetje werkt nog niet zoals ik wil.
Ik kan geen bestanden (foto's - video's) van mijn mobiel naar mijn laptop sturen.
Het vreemde is, dat mijn laptop mijn mobiel ziet en andersom ook...? Ik kan mijn laptop dus gewoon selecteren om iets naartoe te sturen, maar dat mislukt. Heb allebei al gereboot enzo. Helpt jammer genoeg niet.

In Vista lukte het wel, dus ik zou denken dat het hier ook zou moeten lukken.
Is er iets dat ik extra moet installeren? Bluez enzo is al geactiveerd dus...... HELP!!!

Hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven op deze voor mij heel belangrijke vraag  ???  :'(

pharmacygirl80

  • Gast
Re: Bluetooth wel herkend (van twee kanten) maar geen bestandsoverdracht?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/27, 10:08:03 »
Aanvulling: ik ben erachter gekomen dat ik wel bestanden van mijn laptop naar mijn telefoon kan versturen, maar niet andersom.

pharmacygirl80

  • Gast
Re: Bluetooth wel herkend (van twee kanten) maar geen bestandsoverdracht?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/28, 18:52:35 »
Niemand...?

Re: Bluetooth wel herkend (van twee kanten) maar geen bestandsoverdracht?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/28, 21:49:49 »
Niemand...?
een poging...zijn de apparaten wel gekoppeld? En zijn de voorkeuren goed ingesteld?

Offline Marc0

  • Lid
Re: Bluetooth wel herkend (van twee kanten) maar geen bestandsoverdracht?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/28, 23:49:58 »
Ik heb exact hetzelfde. Ook ik kan wel de mappenstructuur in mijn telefoon bekijken en de mp3-tjes op m'n telefoon naar de pc downloaden maar de mappen met afbeeldingen op mijn telefoon geeft de pc weer als lege mappen.
Ook ik ben dus erg benieuwd naar een (eenvoudige) uitleg hoe ik bestandsoverdracht tussen pc en gsm kan uitvoeren. Misschien een speciaal pakketje voor downloaden ofzo?

Offline lizardman

  • Lid
Re: Bluetooth wel herkend (van twee kanten) maar geen bestandsoverdracht?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/03, 12:40:56 »
Ben net met bluetooth aan de gang geweest, en kon bestanden van de telefoon naar de laptop halen met browse device.... misschien iets om ook te proberen?

Moest wel eerst op de telefoon toestemming geven om de laptop toe te laten.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Marc0

  • Lid
Re: Bluetooth wel herkend (van twee kanten) maar geen bestandsoverdracht?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/03, 13:10:09 »
Ben net met bluetooth aan de gang geweest, en kon bestanden van de telefoon naar de laptop halen met browse device....

Waar vind ik dat programma? Als ik zoek in Synaptic of bij Installeren/verwijderen dan vind ik het niet...


Offline VandeBas

  • Lid
Re: Bluetooth wel herkend (van twee kanten) maar geen bestandsoverdracht?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/03, 14:05:13 »
Met 'browse device' wordt denk ik geen programma bedoeld, maar een optie die je ziet als je met je rechter muisknop op het Bluetooth-ikoontje in je werkbalk klikt.

groeten!

VanDeBas

Offline Marc0

  • Lid
Re: Bluetooth wel herkend (van twee kanten) maar geen bestandsoverdracht?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/03, 16:46:32 »
Oohh aha. Dat had ik al meerdere keren geprobeerd en op die manier kan ik wel de mappen zien in mijn gsm (afbeeldingen, foto's, berichten, etc) maar als ik vervolgens die mappen open dan geeft de pc lege mappen weer.
Als ik een foto vanaf mijn pc naar één van de mappen op mijn gsm sleep dan worden ze wel naar de telefoon gekopieerd maar andersom lukt het niet...

Offline Marc0

  • Lid
Re: Bluetooth wel herkend (van twee kanten) maar geen bestandsoverdracht?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/04, 21:41:03 »
Ik ben eruit! Het probleem zat 'm niet in de instellingen in de bluetooth-software in Ubuntu maar ik moest kennelijk in mijn Samsung gsm pér afbeelding de bluetooth-zichtbaarheid activeren en dan kan ik ze wel kopiëren naar de pc. Mijn vriend heeft een Nokia en daarmee werkte alles wel in één keer zonder speciale instellingen....

Evengoed bedankt voor het meedenken!