Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mint 14 Nadia RC  (gelezen 10204 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #50 Gepost op: 2012/12/29, 00:38:36 »
Als er geen Linux drivers zijn te vinden (al op de chipset gezocht?), is dat een oplossing. Overigens zijn die .exe bestanden vaak gewoon uit te pakken, waarna de driverstructuur zichtbaar is. Dus het .exe bestand met archiefbeheer openen en uitpakken :)
Hoi Timo, bedankt voor je reactie, ik wist niet dat je een .exe file kon openen met archiefbeheer. Het draadloos probleempje is inmiddels opgelost door een ISDU usb adapter die ik hier nog had liggen:

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #51 Gepost op: 2012/12/30, 20:19:13 »
Vandaag bij iemand geprobeerd Linux Mint te installeren maar kort na de installatie kon ik de boel weer herstellen, ondanks dat Mint als een speer op haar pc draaide . Wat bleek: in haar windows-webbrowser stonden diverse favorieten, site's die gebruik maken van de Sliverlight plugin. M'n opmerking dat die sites niet meer goed bekeken konden worden met Mint of Ubuntu was genoeg, een reden voor haar om weer terug te gaan naar windows..
Reasons to hate Silverlight  >:(

Edit: een deel van het probleem is opgelost door Ed
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/is-er-een-linux-alternatief/
« Laatst bewerkt op: 2012/12/31, 00:29:46 door RikRik »

FrSu

  • Gast
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #52 Gepost op: 2013/01/04, 19:16:19 »
Ik krijg vandaag foutmeldingen op de updates. Ben ik de enige?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #53 Gepost op: 2013/01/04, 19:42:01 »
Ik krijg vandaag foutmeldingen op de updates. Ben ik de enige?
Bij mij gaat het goed, ik heb wel de indruk dat de server zwaar belast is. Het updaten duurde wat langer dan normaal.

Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #54 Gepost op: 2013/01/04, 20:16:35 »
Ik krijg vandaag foutmeldingen op de updates. Ben ik de enige?

Nope, ook hier met een verse installatie van 14-Mate foutmeldingen. Ik denk dat er een server plat ligt; gewoon even afwachten.

Overigens Mate 14 is idd erg leuk om mee te werken; zelfs een tik beter dan met Xfce. Ben benieuwd voor de volgende LTS met Mate; ik zou dat zelfs in het bedrijf willen overnemen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline petervs

  • Lid
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #55 Gepost op: 2013/01/04, 21:55:03 »
Ik krijg vandaag foutmeldingen op de updates. Ben ik de enige?
Met 13-mate had ik ze vanavond ook, maar is nu opgelost. Ligt dus niet alleen aan 14.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/04, 21:57:02 door petervs »
Ubuntu MATE 16.04

FrSu

  • Gast
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #56 Gepost op: 2013/01/06, 11:40:53 »
Bleken bij mij toch fouten te zitten. In de recovery mode liep het systeem vast. Heb een fresh install gedaan met Mate. Geen foutmeldingen gezien bij de updates.

Mate draait goed op mijn netbookje.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Mint 14 Nadia RC
« Reactie #57 Gepost op: 2013/01/06, 13:35:21 »
Ik zag op de Belgische Mint forum een leuk filmpje: Mum tries out
Er is op youtube een hele serie te vinden van mam probeert, zoals mam probeert Linux Mint Cinnamon:
http://www.youtube.com/watch?v=I-PTQVeCF9k
en hieronder mam probeert ubuntu 12.10:
http://www.youtube.com/watch?v=PgGbZfR6Vec