Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Elektronische / Digitale ID  (gelezen 2047 keer)

Re: Elektronische / Digitale ID
« Reactie #25 Gepost op: 2015/02/03, 13:03:30 »
Ja, maar dat is het hem juist...........ik ben geschoold ;) maar weet ook niet wat DUO betekend.

Dat heb ik uitgelegd in mijn vorige post.

Offline Nero

  • Lid
Re: Elektronische / Digitale ID
« Reactie #26 Gepost op: 2015/02/03, 13:19:43 »
Bij onze noorderburen gebruiken ze zoveel acroniemen dat ze daar zelf door de bomen het bos niet meer ziet  =D :D

Re: Elektronische / Digitale ID
« Reactie #27 Gepost op: 2015/02/03, 13:20:51 »
Bij onze noorderburen gebruiken ze zoveel acroniemen dat ze daar zelf door de bomen het bos niet meer ziet  =D :D

In het zuiden gebruiken jullie ook veel acroniemen hoor ;)

Offline Nero

  • Lid
Re: Elektronische / Digitale ID
« Reactie #28 Gepost op: 2015/02/03, 13:23:00 »
Verhouding van 1 o 10 schat ik zo ;)

Re: Elektronische / Digitale ID
« Reactie #29 Gepost op: 2015/02/03, 19:05:00 »
Een C4 voor Nero !
Acroniemen zat hier, maar vele vervlaamste bijnamen (dat onthoudt lekker makkelijk)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Elektronische / Digitale ID
« Reactie #30 Gepost op: 2015/02/04, 14:18:49 »
Wedden van wel? Radar en Opgelicht, twee veelbekeken Nederlandse TV-programma's, besteden er regelmatig aandacht aan dat tweeweg-authenticatie voor DigiD aan te raden is. Heb het zo ook aangezet én mijn ouders ook aangeraden en ook zij hebben het zo aangezet.

Gaat niet werken. Hoe doe je dat dan met familieleden, en accountants en boekhouders? Hoe kan een derden-partij ook toegang krijgen?
(ja ik weet het, beter zelf in de hand houden, maar praktijk is dat velen wel hun toegang uit handen geven aan wie hun papieren afhandeld).

Mijn mening?
Gewoon compleet afschaffen en weer op papier doen (doen wij overigens nog steeds waar mogelijk).
Dat kon ook wel uit de brievenbus gelicht worden, maar nog altijd minder makkelijk dan digitaal en niet de hele wereld is in de gelegenheid bij je brievenbus te posten wat nu digitaal wel is. Digitaal vermenigvuldigen en (uit)delen is ook bij zoiets net zo makkelijk als bij je digitale familiefoto's.
Als het dan toch persé digitaal moet dan doe het in elk geval met een rechtstreekse telefoonverbinding waar geen internet aan te pas komt.

dus echt waar er zijn mensen die nog nooit met hun DigiD gewerkt hebben......
Klopt. Hier in huis is ook geen DigiD beschikbaar. BTW aangifte die verplicht digitaal moet loopt via verificatie boekhoudsoftware.
De rest kan allemaal nog schriftelijk (wettelijk verplicht!). Dat zeggen ze bij navraag in eerste instantie gemakshalve niet, maar is wel.
« Laatst bewerkt op: 2015/02/04, 14:24:25 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore