Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Python-RandR  (gelezen 88407 keer)

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Python-RandR
« Reactie #250 Gepost op: 2009/04/06, 18:56:35 »
Dat is zeer zeker mogelijk.

Uit mijn hoofd weet ik niet (precies) hoe, maar wat google werk levert me http://www.albertoasuero.com/index.php?option=com_content&task=view&id=38&Itemid=50

Is al wel uit 2007, ik zal zelf tegen die tijd m'n speurneus opzetten, eerst nog twee weken stage (en daarna stageverslag afronden).

Offline shappie

  • Lid
Re: Python-RandR
« Reactie #251 Gepost op: 2009/04/08, 16:45:17 »
Bedankt! Met die link en nog wat google werk is het mij gelukt. Het zou idd een erg welkome functie zijn voor python-randr om een optie in te voegen het aan de xorg.conf toe te voegen. Voor de rest is het programma eigenlijk al perfect!
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Python-RandR
« Reactie #252 Gepost op: 2009/04/08, 19:16:51 »
Gracias,

Als nou ook de closed source drivers (nVidia, Ati) RandR 1.2 of hoger gaan ondersteunen..

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Python-RandR
« Reactie #253 Gepost op: 2009/10/22, 15:19:51 »
Versie 0.9.0 is released..

Aan de buitenkant eigenlijk twee veranderingen:
- In de dropdowns van de resoluties staat nu ook de vernieuwingsfrequentie (refresh rate) weergegeven.
- Command line support. Het is hierdoor dus mogelijk om via bv. "python-randr -l 1" een opgeslagen opstelling uit te voeren. Dit commando kan je bijvoorbeeld weer aan een sneltoets binden. (via de gconf-editor).

Ik had ook een stuk ingebouwd om de xorg aan te passen (of eigenlijk een stuk "geleend" van xorg-options-editor-gtk) maar dit leverde een corrupte xorg op. Helaas heb ik het er daarom weer uit moeten halen.

Offline jerry_80

  • Lid
Re: Python-RandR
« Reactie #254 Gepost op: 2009/11/25, 03:11:31 »
fantastisch, werkt hier perfect.
Na de updates van vandaag (ubuntu 9.10) ging m'n laptop scherm plots niet meer uit (met de sneltoetsen van m'n laptop)bij het aankoppelen van m'n vga scherm. Na wat googlen bij jouw proggy terecht gekomen en het werkt perfect, nu kan ik zelfs m'n resolutie e.d. aanpassen naar believen :-) , tnx m8te!

grtz

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Python-RandR
« Reactie #255 Gepost op: 2009/11/25, 12:15:18 »
Dank je voor je bericht :)

Re: Python-RandR
« Reactie #256 Gepost op: 2009/11/26, 00:26:21 »
Ik heb niet zo lang geleden een verse installatie gedaan en dan ook python-randr opnieuw geïnstalleerd. Het werkt echt out of the box, zowel met beamer als met een smartboard.

Even nog ter info: ik gebruik volgende drivers:ikke@pjoeter:~$ cat /var/log/Xorg.0.log | grep -i driver | grep .so
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/drivers//ati_drv.so
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/drivers//radeon_drv.so

Van hieruit de welgemeendste felicitaties (of hoe zeg je dat ?)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Python-RandR
« Reactie #257 Gepost op: 2009/11/26, 16:43:12 »
Bedankt dvdmeer., mag ook. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Python-RandR
« Reactie #258 Gepost op: 2009/11/26, 19:52:49 »
Mooi om te horen.

Een smartboard, is dat een digitaal schoolbord? Op welke manier dien je die aan te sluiten? DVI/VGA?

Re: Python-RandR
« Reactie #259 Gepost op: 2009/11/26, 22:08:05 »
Mijn vrouw gebruikt ook een smartbord op school. Het lijkt op een groot whiteboard waar je met stiften optekent, alleen is de PC hiermee verbonden en je projecteerd het beeld van de PC op dit board, je kan in programma's met stiften en vingers of een aanwijzstok allerlei dingen doen die je normaal met het toetsenbord of muis doet. Die mijn vrouw op school gebruikt heeft alleen een VGA aansluiting, de nieuwere types zullen ongetwijfeld andere aansluit mogelijkheden hebben. Op mijn vorige werk gebruikte we het board bij bouwvergaderingen, om direct wijzigingen aan te brengen (en op te slaan op de PC) in de geprojecteerde autocad tekening. Na de vergadering kon de gewijzigde tekening per e-mail naar alle partijen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Python-RandR
« Reactie #260 Gepost op: 2009/11/26, 22:53:49 »
Klinkt interessant, zo'n bord. Lijkt me inderdaad zeer handig voor diverse toepassingen.

Re: Python-RandR
« Reactie #261 Gepost op: 2009/11/26, 23:45:46 »
Je sluit het inderdaad gewoon aan op de VGA (bij mij dus met een verloopstukje naar de DVI) èn je moet ook een USB-kabel aansluiten, maar 'k heb nog niet goed door waar die juist voor dient (opleiding is pas in januari: nu eerst examens afnemen XD )
Ik hou jullie wel op de hoogte.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Python-RandR
« Reactie #262 Gepost op: 2009/11/27, 00:31:01 »
Klinkt interessant, zo'n bord. Lijkt me inderdaad zeer handig voor diverse toepassingen.
Mijn vrouw werkt op een internationale school, het board komt uit de V.S., hun gebruiken Windows, :'(, maar de software is er ook voor Linux, ik heb het niet meer geïnstalleerd staan, maar het werkt prima onder Ubuntu, toch nog iets om blij van te worden. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Python-RandR
« Reactie #263 Gepost op: 2009/11/27, 12:31:04 »
@prosper, is die usb aansluiting misschien niet om het bord van stroom te voorzien? Of heeft het zijn eigen stroomvoorziening?

Offline shappie

  • Lid
Re: Python-RandR
« Reactie #264 Gepost op: 2009/11/27, 16:41:50 »
@prosper, is die usb aansluiting misschien niet om het bord van stroom te voorzien? Of heeft het zijn eigen stroomvoorziening?
Ik gok dat het is voor de extra functies die zon smartboard heeft. (voor zover ik weet en ze bij ons op school staan zijn het gewoon witte borden en een beamer)
De beamer is dus de VGA aansluiting en die usb is denk ik voor het bord opzich. Want je kunt er ook met stiften op 'schrijven' en ook kan je het als 'touchscreen' gebruiken. Voor deze functies denk ik dat de usb poort is.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Re: Python-RandR
« Reactie #265 Gepost op: 2009/11/29, 23:47:01 »
@prosper, is die usb aansluiting misschien niet om het bord van stroom te voorzien? Of heeft het zijn eigen stroomvoorziening?
Ik gok dat het is voor de extra functies die zon smartboard heeft. (voor zover ik weet en ze bij ons op school staan zijn het gewoon witte borden en een beamer)
De beamer is dus de VGA aansluiting en die usb is denk ik voor het bord opzich. Want je kunt er ook met stiften op 'schrijven' en ook kan je het als 'touchscreen' gebruiken. Voor deze functies denk ik dat de usb poort is.

Klopt, wij hebben er ook zo op school, is geen internationale school ofzo, gewone school in Gent (België), we hebben er zo'n stuk of 3-4. Zijn gewoon witte borden met zo'n motion detector op. Die is gewoon aangesloten op een VGA kaart, is zo'n soort van beamer. Werkt heel leuk moet ik zeggen.

Re: Python-RandR
« Reactie #266 Gepost op: 2009/11/29, 23:54:23 »
Daar zal inderdaad de USB voor zijn net als de UTP aansluiting op het bord bij mijn vrouw op school.
Het enigste wat ik niet direct kon thuisbrengen, was een coax kabel op de beamer, kon niet zo gauw bekijken waar deze heenliep of de functie van is. Als mijn vrouw een vergadering heeft zal ik dit eens nader onderzoeken. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Python-RandR
« Reactie #267 Gepost op: 2009/12/20, 00:19:26 »
Ik plaats hier nog eens een bijdrage omdat ik twee dingen te melden heb:
1. Na nogmaals een verse installatie en de nieuwste versie van pyton-randr erop kan ik nu ook een beamer hotpluggen en resoluties instellen op zowel het laptop-scherm als op de beamer (al heb ik daar niet geprobeerd om een andere in te geven als de standaard; eens aan denken voor de volgende keer) Dat is dus nu echt helemaal zoals het hoort.  XD  XD

2. Ik deed hier nog een keer het terminalcommando om nog eens na te zien welke drivers ik had. ikke@pjoeter:~$ cat /var/log/Xorg.0.log | grep -i driver | grep .so
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/drivers//ati_drv.so
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/drivers//radeon_drv.so
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/drivers//vesa_drv.so
(II) Loading /usr/lib/xorg/modules/drivers//fbdev_drv.so
(II) Unloading /usr/lib/xorg/modules/drivers//vesa_drv.so
(II) Unloading /usr/lib/xorg/modules/drivers//fbdev_drv.so

Daarin viel mij op dat ie eerst twee drivers laadt (vesa en fbdev) maar die nadien weer wegsmijt. Hoe vermijd ik dat ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Python-RandR
« Reactie #268 Gepost op: 2009/12/20, 10:08:38 »
Had je anders verwacht dan :P

Die vesa driver wordt altijd standaard ingeladen, voor het geval er geen juiste driver gevonden kan worden. Is het echter wel apart, dat eerst de ati driver wordt geladen voor de vesa, althans, zo wordt het aangegeven.

Re: Python-RandR
« Reactie #269 Gepost op: 2009/12/20, 18:01:19 »
Tot voor kort (herinstallatie) bleef de output van het commando beperkt tot de eerste twee lijntjes...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Python-RandR
« Reactie #270 Gepost op: 2009/12/21, 12:16:53 »
Vreemd....
Maar zolang het allemaal werkt.. houden zo :)

Offline siegi

  • Lid
Re: Python-RandR
« Reactie #271 Gepost op: 2009/12/22, 19:53:30 »
Ik vraag me af is het ook mogelijk dit programma aan te passen aan nvidia.
Ik werk momenteel met enkele scripts om mijn resolutie juist te zetten.
http://siegie.sin.khk.be/wordpress/2009/11/02/eindelijk-zonder-nvidia-settings/

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Python-RandR
« Reactie #272 Gepost op: 2009/12/23, 13:02:48 »
Je link wilt hier niet werken. http://www.khk.be doet het daarentegen wel... vreemd

Offline siegi

  • Lid
Re: Python-RandR
« Reactie #273 Gepost op: 2009/12/23, 17:30:17 »
Blijkbaar hadden ze de laatste 2 dagen wat onderhoud gedaan aan hun servers.
Nu zou het wel moeten werken.


Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: Python-RandR
« Reactie #274 Gepost op: 2009/12/23, 19:32:54 »
Jups, het werkt.

Ik zal er binnenkort eens naar kijken wat dat nv-control-dpy is.