Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: update vanaf cd  (gelezen 1047 keer)

update vanaf cd
« Gepost op: 2007/10/21, 00:30:31 »
Al in een andere topic dit gevraagd maar denk dat deze ver is weggezakt dat mensen hem niet meer zien.
Is dit een verkeerde inschatting mijn excuses hiervoor.

het probleem is dat ik na een mislukte dist-upgrade naar gutsy er niet achter kan komen hoe ik van een alternate cd een vervolg poging kan ondernemen.

gr erwin

update vanaf cd
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/21, 00:36:27 »
Precies hetzelfde doen als wanneer je voor het eerst Ubuntu installeert :P

Dus booten van af cd en dan installeren die handel.

Met dit verschil dat wanneer je de /home wilt bewaren dat je die niet formateerd, wel toewijzen zodat hij gemount word maar niet formateren.

uuuh voorwaarde is dan wel dat de /home gescheiden staat he ??

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

update vanaf cd
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/21, 00:48:20 »
dat wordt dan een probleem het is geen eigen partitie en ik neem aan dat je dat bedoelt. Er is dus geen mogelijkheid om een update te doen vanuit de terminal zonder een internet verbinding. Deze werkt namelijk niet op het punt waar ik blijf hangen. ?Of eventueel een commando alles terug te zetten naar de oude staat?


gr erwin

update vanaf cd
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/21, 06:40:25 »
Kun je nog opstarten zonder cdrom?
Zo ja:
dan na het opstarten de schijf erin doen. Als het goed is, vraagt hij zelf, of je wilt upgraden vanaf die cd.

update vanaf cd
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/21, 14:46:52 »
ik kan wel opstarten maar krijg dan telkens een configuratie schermpje voor de grafische kaart. heb alles al geprobeerd maar hij blijft te voorschijn springen.  Zal eens kijken wat er gebeurt als ik de cd er in stop.

gr erwin en bedankt weer

update vanaf cd
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/21, 17:14:28 »
kom dus niet in de gnome. cd start niet op als ik hem er in doe. Hoe o hoe spreek ik de cd aan zodat hopelijk de update verdergaat?  alvast bedankt!  gr erwin

update vanaf cd
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/21, 19:42:52 »
Fatalflower,
Begrijp ik nu goed, dat je Feisty niet meer opstart?
Als dat zo is, zul jij die eerst moeten repareren, omdat je eerst een backup wil maken van je /home map. Met andere woorden: als je nu vanaf de cdrom opstart en installeerd, ben je alles kwijt.

Ik snap alleen niet hoe je op dit forum komt.....?? (ik bedoel: als je niet in gnome komt, hoe kom je dan hier terecht)

Als Feisy wel gewoon opstart, maak dan eerst eens een backup van je /home map (je persoonlijke map(pen). Dan kun je die later weer terugzetten.

Als Feisty NIET meer goed opstart, dowload dan een live-cd of vraag die ergens van iemand. In elk geval kun je vanaf een live-cd wellicht een backup maken van die bestanden (ik dacht althans, dat dat kon, maar als een meer ervaren persoon dat even wil bevestigen dan weet je het zeker).

Nadat je een backup gemaakt hebt, kun je gewoon een verse installatie doen. Is in jouw geval misschien het beste, denk ik.

Offline ds500ss

  • Lid
update vanaf cd
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/21, 22:14:07 »
Citaat van: sisosteven
Fatalflower,
Als Feisty NIET meer goed opstart, dowload dan een live-cd of vraag die ergens van iemand. In elk geval kun je vanaf een live-cd wellicht een backup maken van die bestanden (ik dacht althans, dat dat kon, maar als een meer ervaren persoon dat even wil bevestigen dan weet je het zeker).
.
dit is inderdaad mogelijk.
met behulp van de live-cd, heb hiermee de data en instellingen op usb-stick opgeslagen. :)

update vanaf cd
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/21, 23:11:58 »
ik zet dit met m'n laptop op het forum het is m,n desktop die  vastzit.
maar ok ik weet nu dat ik een stapel dvd's moet halen voor een backup

gr erwin

update vanaf cd
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/22, 19:41:28 »
Lijkt me niet onverstandig nee.....
Veel succes!