Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dropbox icoon altijd synching  (gelezen 685 keer)

Dropbox icoon altijd synching
« Gepost op: 2020/01/02, 17:10:17 »
Een detail misschien, maar toch:

(Xubuntu 18.04) Het icoon van Dropbox in de system tray lijkt voortdurend te synchroniseren (draaiend pijltje in blauw balletje), ook als er niets te synchroniseren valt en ook als ik Dropbox het synchen laat onderbreken. Verder lijkt alles te functioneren, dus ik gok dat er alleen iets mis is met dat icoon.

Kan dat kloppen?

Kan ik het icoon resetten?

Ik heb Dropbox al een keer opnieuw geïnstalleerd.

Bij voorbaat dank.
Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon

Offline vanadium

  • Lid
Re: Dropbox icoon altijd synching
« Reactie #1 Gepost op: 2020/01/03, 11:01:01 »
Handiger misschien: het icoon verbergen. Je hebt dat icoon niet nodig.

Re: Dropbox icoon altijd synching
« Reactie #2 Gepost op: 2020/01/03, 20:43:53 »
Dank. Dat is een optie, al vind ik het soms wel prettig om aan het icoon te zien dat Dropbox draait na het toevoegen of wijzigen van een bestand.

‘Schonen’ (herstarten of opnieuw installeren, of zo) van het icoon is niet mogelijk, zo leid ik af uit het uitblijven van een tip daarvoor? Op internet heb ik daar ook niets voor gevonden.

Er zijn grotere kwesties.  :)
Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon

Offline vanadium

  • Lid
Re: Dropbox icoon altijd synching
« Reactie #3 Gepost op: 2020/01/04, 09:54:44 »
Gebruik je een standaard iconenthema? Probeer anders eens een ander iconenthema: misschien ligt het aan het iconenthema.

Ik werk met vanilla Gnome Shell. Die iconen zijn daar zelfs verbannen. In bestandsbeheer zie je evenwel aan de iconen of een bestand upgedated is of bijgewerkt wordt. Via de rechtsklik opties voor Dropbox is alles bereikbaar. Op die manier is het statusicoon niet echt nodig.

Re: Dropbox icoon altijd synching
« Reactie #4 Gepost op: 2020/01/04, 11:14:02 »
Ik gebruik inderdaad de standaard. Nooit verder gekeken. Heeft ook jaren goed gewerkt - tot voor kort. Op een ander apparaat gewoon nog OK. Dus ik denk aan een verminkt Dropbox-icoon of een probleem met het script (?) dat de wisseling verzorgt tussen Dropbox-icoon in rust en het Dropbox-icoon met indicator voor synch-activiteit. Afijn, het is geen halszaak, meer een kleinigheid die me wel nieuwsgierig maakt over de oorzaak / oplossing.
Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon

Offline jolo

  • Lid
Re: Dropbox icoon altijd synching
« Reactie #5 Gepost op: 2020/01/04, 14:32:38 »
Ik heb hier ook even een test gedaan met dropbox. Namelijk op de pc uit mijn onderschrift. Op regel twee. In Xubuntu 20.04 testversie. Ik heb daarin de 64 bits deb geïnstalleerd van https://www.dropbox.com/install
Hierop was gdebi al geïnstalleerd.
sudo apt install gdebi [Enter]

Daarna
sudo gdebi dropbox_2019.02.14_amd.deb  [Enter]

Zodat via het dropbox icoontje de werkelijke installatie start. Hier lijkt alles in orde. Dat dropbox icoontje in de system tray toont inderdaad dat er gesynchroniseerd wordt. Dat duurt maar heel even. Ik heb nog even een nieuw bestandje (tekstbestand 250 bytes) op mijn dropbox account gezet. Zo te zien werkt dat goed. Als ik met de linker muisknop klik op dat dropbox icoontje, zie dat contextmenu er goed uit.

Dit is gewoon een standaard Xubuntu installatie, waaraan ik niks heb veranderd. En omdat het deb bestand bedoelt is voor Ubuntu 14.04 of hoger, ga ik er vanuit dat het ook wel goed zal werken in Xubuntu 18.04. Ik deed deze test met dat gratis dropbox account van 2.0 GB.   

Bij problemen met synchroniseren zou je deze hyperlink kunnen checken https://help.dropbox.com/nl-nl/installs-integrations/sync-uploads/files-update-issues
Let wel, er wordt uitgegaan van Windows. Dus niet alles uit die hyperlink is van toepassing voor Xubuntu 18.04. Overigens om de groene vinkjes te kunnen zien in je Dropbox map, is Nautilus bestandsbeheer vereist.   
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Dropbox icoon altijd synching
« Reactie #6 Gepost op: 2020/01/04, 15:18:34 »
Dank voor de input.

Ik zal een keer een volledige de-installatie doen (inclusief gebruikersinstellingen) en dan opnieuw installeren. Het duurt wel even, voordat ik daar aan toe kom.
Bert Ernste (Xubuntu 22.04 LTS, o.a. op MacBook Pro 13" mid 2010)
Web | Blog | Diaspora* | Mastodon