Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Voortaan eerst een donatiepagina, dan pas de download  (gelezen 3574 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voortaan eerst een donatiepagina, dan pas de download
« Reactie #25 Gepost op: 2012/10/23, 19:37:17 »
Vind ik niet.
Als je fout op fout maakt met hoe je dingen brengt en je accepteert geen kritiek dan moet je al helemaal niet iets gaan maken waar gebruikers van je product mee helpen om met van alles zoals bijvoorbeeld ondersteuning en verspreiding van je product.
Naar mijn mening moet je dan niet ja knikkers in een hok zetten en die het laten testen om daarna het in de markt te brengen en zeggen dat het getest is en het nu goed is want dat wil hij doen.
Hij maakt fout op fout met de manier van hoe hij communiceert.

Ik snap wel waarom hij het zo wil maar als hij van begin af aan alles duidelijk had gemaakt en niet gelijk in de tegenaanval ging en uitlegde waarom ze het doen en het van te voren aankondigde dan waren de reacties er op heel anders.
De kritiek heeft hij zelf over zich heen geroepen en nu is hij er boos over een neemt hij een actie die te begrijpen is maar door hoe hij het doet weer de twijfels over zich af roept of het niet allemaal ja knikkers worden die hij laat testen.
 

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Voortaan eerst een donatiepagina, dan pas de download
« Reactie #26 Gepost op: 2012/10/23, 19:41:42 »
Als ik enkele reacties hier lees, dan is het gelijk van Mark Shuttleworth meteen al dubbel en dwars bewezen: over weinig zinvolle kritiek gesproken....  :rolleyes:

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Voortaan eerst een donatiepagina, dan pas de download
« Reactie #27 Gepost op: 2012/10/23, 19:48:39 »
En ik maar denken dat dit draadje over de mogelijkheid van een vrijwillige donatie gaat.

Dat mag iedereen zelf weten, toch? Er zijn plenty Linux-distros die zo'n mogelijkheid bieden  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Voortaan eerst een donatiepagina, dan pas de download
« Reactie #28 Gepost op: 2012/10/23, 20:24:30 »
@femke: Nee, er staat dat het van sommige pakketten omhoog gaat. Studentenrekening is en blijft gratis (en dat heb ik), evenals die voor bedrijven (m.u.v. Young Professional) en de tienerrekening. Betaalpas kost geld ja als je een nieuwe aanvraagt (bijv. omdat ie gestolen is wat mij een keer overkomen is en dat kostte me 7,95 voor een nieuwe).

@Pjotr: Of het ligt eraan dat Mark gewoon onder schot worden gehouden om het maar zo te zeggen? Moet je maar eens op bijv. Phoronix gaan kijken en dan peilen hoe vaak het wel niet voorkomt dat hele topics gaan over hoe men Mark niet mag en dat ze liever terug willen naar hoe het was voor Ubuntu groot werd.

@asphyxia: Natuurlijk, maar het is de manier waarop. Een knop vs een pagina die je niet kunt overslaan (ja als je doorscrollt, maar hij komt hoe dan ook in je beeld nadat je op Get hebt geklikt).
« Laatst bewerkt op: 2012/10/23, 20:29:14 door Vistaus »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Voortaan eerst een donatiepagina, dan pas de download
« Reactie #29 Gepost op: 2012/10/23, 20:32:05 »
@Pjotr: Of het ligt eraan dat Mark gewoon onder schot worden gehouden om het maar zo te zeggen? Moet je maar eens op bijv. Phoronix gaan kijken en dan peilen hoe vaak het wel niet voorkomt dat hele topics gaan over hoe men Mark niet mag en dat ze liever terug willen naar hoe het was voor Ubuntu groot werd.
Het zou inderdaad goed kunnen dat al die zeur- en zeverdraadjes hem mijlenver de keel zijn gaan uithangen.... Kan ik me levendig voorstellen. Wat een oeverloos ge-OH allemaal....

Ze mogen blij zijn dat-ie er überhaupt nog mee doorgaat, ondanks al het gemier en gemauw van "de beste stuurlui die aan de wal staan".

Terzake: blijkbaar heeft Canonical het geld nodig.... Ik vind het een sympathieke manier om wat terug te vragen. Met bovendien als leuke toevoeging, dat je zelf kunt kiezen waaraan het precies moet worden besteed.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Voortaan eerst een donatiepagina, dan pas de download
« Reactie #30 Gepost op: 2012/10/23, 21:31:46 »
De Donatie manier is ook een goede manier.
Daar heb ik ook niets op tegen maar als je ondoordachte dingen doet dan kun je commentaar verwachten.

Dat Mark en Cononical kritiek krijgen geld niet alleen voor hun. Al die anderen krijgen dat ook alleen vat het bij hun wat meer op omdat ze op het moment de grootste zijn.
Ook wat ze doen stoot tegen een deel van de achterban van Linux tegen het zere been.
Die heb je dan al tegen je maar als je daarop dingen doet er kritiek op krijgt omdat je zelf niet eerst hebt gecommuniceerd met wat je er mee wilt doen en je niet uitlegt dat het een opzet is en het veranderd, dan krijg je veel meer kritiek dat als je dat wel eerst doet.
Vooral als je na er kritiek komt er in de plaats van gelijk commentaar geeft dat ze niet weten waar ze het over hebben maar het eerst uitleggen dan kun je het ook indammen.

Nu kan hij het wel achter gesloten deuren doen maar dat is niet de oplossing om de kritiek op te lossen.
Als ze na het testen het er weer zo in gooien waar je van te voren al kunt weten dat het tot kritiek kan leiden dan heeft het totaal geen nut.

Ze roepen het zelf over zich af door slechte communicatie en daar moeten ze wat aan doen.
Hoe ze dit al aankondigen en hoe het in het nieuws komt roept al weer kritiek op.
Maar blijkbaar bashen ze graag zelf wel en vinden ze kritiek op hun uit den boze. Zullen ze toch iets van moeten leren.

Re: Voortaan eerst een donatiepagina, dan pas de download
« Reactie #31 Gepost op: 2012/10/23, 22:13:13 »
Citaat
Terzake: blijkbaar heeft Canonical het geld nodig.... Ik vind het een sympathieke manier om wat terug te vragen. Met bovendien als leuke toevoeging, dat je zelf kunt kiezen waaraan het precies moet worden besteed.

Helaas heb ik dat even getest maar blijkbaar lukt dat niet zo vlot; moeilijk om andere waarden op te geven dan vooropgesteld.

In ieder geval; donatie is gedaan, maar dan wel voor de LTS en ondersteuning voor de afgeleiden (Kubuntu, Xubuntu enz)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Voortaan eerst een donatiepagina, dan pas de download
« Reactie #32 Gepost op: 2012/10/28, 13:33:57 »
De Donatie manier is ook een goede manier.
Daar heb ik ook niets op tegen maar als je ondoordachte dingen doet dan kun je commentaar verwachten.

Dat Mark en Cononical kritiek krijgen geld niet alleen voor hun. Al die anderen krijgen dat ook alleen vat het bij hun wat meer op omdat ze op het moment de grootste zijn.
Ook wat ze doen stoot tegen een deel van de achterban van Linux tegen het zere been.
Die heb je dan al tegen je maar als je daarop dingen doet er kritiek op krijgt omdat je zelf niet eerst hebt gecommuniceerd met wat je er mee wilt doen en je niet uitlegt dat het een opzet is en het veranderd, dan krijg je veel meer kritiek dat als je dat wel eerst doet.
Vooral als je na er kritiek komt er in de plaats van gelijk commentaar geeft dat ze niet weten waar ze het over hebben maar het eerst uitleggen dan kun je het ook indammen.

Nu kan hij het wel achter gesloten deuren doen maar dat is niet de oplossing om de kritiek op te lossen.
Als ze na het testen het er weer zo in gooien waar je van te voren al kunt weten dat het tot kritiek kan leiden dan heeft het totaal geen nut.

Ze roepen het zelf over zich af door slechte communicatie en daar moeten ze wat aan doen.
Hoe ze dit al aankondigen en hoe het in het nieuws komt roept al weer kritiek op.
Maar blijkbaar bashen ze graag zelf wel en vinden ze kritiek op hun uit den boze. Zullen ze toch iets van moeten leren.

Wat toch vreemd is want Mark is wel een ex-Debian-developer dus hij zou wel moeten weten wat openheid is: http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Shuttleworth

Offline Dave

  • Lid
Re: Voortaan eerst een donatiepagina, dan pas de download
« Reactie #33 Gepost op: 2012/10/28, 13:59:34 »
wel geen download gedaan vandaag maar voor ik het weer vergeet


Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Voortaan eerst een donatiepagina, dan pas de download
« Reactie #34 Gepost op: 2012/10/28, 15:46:58 »
wel geen download gedaan vandaag maar voor ik het weer vergeet
Prima actie Dave!  :)

(al zegt een besteloverzicht niet alles :P)
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Dave

  • Lid
Re: Voortaan eerst een donatiepagina, dan pas de download
« Reactie #35 Gepost op: 2012/10/28, 17:29:01 »
:-) ja klopt maar rechts stonden de paypall en persoonsgegevens maar waar het om ging is dat nav dit topic ik deze betaling deed want gebruik nog steeds 12.04 en even geen zin in avonturen en is een geweldige versie.
Staat zelfs op de laptop van vrouwlief en dat wil wat zeggen  :evil:



Re: Voortaan eerst een donatiepagina, dan pas de download
« Reactie #36 Gepost op: 2012/10/29, 08:28:11 »
@testcees

Zozo, geld teveel?  =D
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu