Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Iets fout gegaan met verwijderen van XFCEdesktop omgeving  (gelezen 620 keer)

Offline trudol

  • Lid
Iets fout gegaan met verwijderen van XFCEdesktop omgeving
« Gepost op: 2009/08/23, 16:42:49 »
Beste forumleden,
Nadat ik de XFCEdesktop heb uitgeprobeerd, wilde ik toch weer terug naar de Gnome omgeving. Waarschijnlijk heb ik via het Synaptic Beheer iets van de Gnome omgeving verwijderd. Nadat ik de laptop herstartte, verscheen eerst nog het inlogscherm van de XFCEomgeving. Ik koos op dat moment dan voor de Gnome sessie, maar vervolgens verscheen het bureaublad zonder boven- en onderpanelen. Ik kan nu niet verder. Met de rechter muisknop ergens op het bureaublad klikken helpt ook niet veel.
Kan mij iemand een tip geven wat ik hieraan kan doen voordat ik alles opnieuw ga installeren. De data heb ik ook nog op een andere computer staan, dus dat is niet zo'n ramp. Al is het maar vanwege mijn emailberichten (ik werk met Thunderbird), want daar had ik nog geen backup van.
Trudol

Re: Iets fout gegaan met verwijderen van XFCEdesktop omgeving
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/23, 16:46:10 »
Probeer eens in de terminal    sudo apt-get install gnome-desktop
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Iets fout gegaan met verwijderen van XFCEdesktop omgeving
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/23, 17:45:25 »
Terminal is niet te vinden zonder boven- en onderpaneel, Gijsbert. ;)  Alt+F2 werkt wel, denk ik, of opnieuw opstarten en in het GRUB-menu de Recovery mode kiezen en via de commandline het commando intypen?

Re: Iets fout gegaan met verwijderen van XFCEdesktop omgeving
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/23, 21:35:31 »
Ik had voor ogen vanuit de recovery mode, ik heb nl. een zelfde probleem gehad, waarbij alt+F2 ook niet werkte. Had ik nog moeten vermelden in mijn eerste post. :-[
« Laatst bewerkt op: 2009/08/23, 21:44:49 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.