Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu netbook remix  (gelezen 2657 keer)

Offline edwinv

  • Lid
ubuntu netbook remix
« Gepost op: 2008/11/24, 09:07:23 »
ik heb de ubuntu netbook remix geinstalleerd - werkt prima alleen kan ik in de network manager geen 128 bit hexadeicmale sleutel ingeven - dit veld is te kort

in ubuntu 8.10 kan dit wel - hoe kan ik de network manager van 8.10 installeren in de netbook remix

ik moet een wep sleutel ingeven aangezien ik met een oude router werk en deze enkel wep beveiliging aankan

ik heb nu wel de 8.10 volledig geinstalleerd maar deze start een pak trager op dan de netbook remix - dus ik zou liever deze netbook remix installeren met de nieuwe network manager

hardware is acer aspire one 150 met 120 gb hard schijf - 1 gb ram
« Laatst bewerkt op: 2008/11/24, 09:09:42 door edwinv »

Re: ubuntu netbook remix
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/24, 09:44:07 »
Ik heb zelf ook een Aspire One en ik heb Ubuntu 8.10 er op geinstalleerd.
Wat je kan doen is in Ububntu netbook remix eerst de networkmanager downloaden van 8.10
http://packages.ubuntu.com/intrepid/network-manager onderaan op het i386 link klikken een mirror kiezen en downloaden.
Dan de network manager verwijderen in Synaptic van netbook remix.
Hierna klikken op het gedownloade pakketje, hierna opent zich de pakket manager, installeren klaar.

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2008/11/24, 09:45:44 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: ubuntu netbook remix
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/24, 10:04:32 »
Misschien een domme vraag, maar heeft het zin een Ubuntu netbook remix op een "oude-low-spec" laptop te installeren?
Of is dit appels en peren?

Ik zoek namelijk voor iemand in Tsjechie een 2e hands laptop, alleen heb ik snel doorgekregen dat voor 5j oude laptops nog krankzinnige prijzen gevraagd worden die niet in verhouding staan met de prijzen voor nieuwe instapmodellen. En betaalbare gebruikte laptops hebben specs waar zelfs Ubuntu niet lekker op wil draaien.


VV

Offline edwinv

  • Lid
Re: ubuntu netbook remix
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/24, 10:04:59 »
dank je gijsbert ik zal het proberen

werkt bij jou de 8.10 goed - ik heb soms problemen om af te sluiten - geeft hij de melding shutting down alsa en blijft dan hangen ...

hoe heb jij de card reader werkend gekregen

voor de rest ben ik er best tevreden van alleen duurt het opstarten vrij lang

Re: ubuntu netbook remix
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/24, 10:13:15 »
Vuurvosje, Netbook remix is speciaal ontwikkelt voor Netbooks zoals de Acer Aspire One en de Asus EEEPC.
Deze heeft een Atom 1,6 Ghz proccesor. Je kan beter eerst kijken naar de specs van de laptop en kijken of er een Ubuntu versie bijpast of je gebruikt de "blokkendoos", zoek maar eens op het forum op "blokkendoos" en Woteb. Woteb beschrijft hoe deze geinstalleerd moet worden. Ook Xubuntu is nog een optie, wil je nog kleiner kijk dan naar Puppy linux of DSL.

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2008/11/24, 10:16:06 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: ubuntu netbook remix
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/24, 10:15:40 »
dank je gijsbert ik zal het proberen

werkt bij jou de 8.10 goed - ik heb soms problemen om af te sluiten - geeft hij de melding shutting down alsa en blijft dan hangen ...

hoe heb jij de card reader werkend gekregen

voor de rest ben ik er best tevreden van alleen duurt het opstarten vrij lang
Ik zit nu niet thuis, vanavond kan ik pas antwoord geven.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ubuntu netbook remix
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/24, 10:44:46 »
Ik heb ook pas een Acer Aspire One gekocht. De 110, dus met 512 MB RAM en een 8 GB SSD harde schijf. Linpus Linux voorgeïnstalleerd.

Ik heb hem tweevoudig opstartbaar gemaakt met Xubuntu 8.10. Niet met Ubuntu dus, want Gnome is te zwaar. Ook geen Netbook Remix, want die is nog niet helemaal uitontwikkeld. Xubuntu bevalt prima op dit apparaatje: licht, snel, werkt prima.  :-)

Offline edwinv

  • Lid
Re: ubuntu netbook remix
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/24, 10:54:08 »
Pjotr ,

mijn aspire one 150 heeft 1 gb ram dit is ruim voldoende denk ik voor ubuntu (harde schijf 120 gb) - alles draait vlot, alleen vind ik dat het opstarten lang duurt

en soms geeft hij problemen bij het afsluiten
ook bij xubuntu heb je een en ander moeten aanpassen veronderstel il, zoals wifi en card reader
bij netbook remix functioneert wifi out of the box, alleen probleem met 128 bit sleutel (zie post hier ergens boven)

zijn er nog ergens instellingen mogelijk om ubuntu 8.10 sneller te laten opstarten - ik denk dat deze niet echt aangepast is aan de atom processor

Re: ubuntu netbook remix
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/24, 19:36:58 »
Edwinv, ik zou nog even terug komen op de cardreader, deze functioneerd prima bij mij.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline edwinv

  • Lid
Re: ubuntu netbook remix
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/24, 20:12:58 »
Gijsbert,
bij mij werkt de card reader ook, maar enkel na de tips op deze link

https://help.ubuntu.com/community/AspireOne

duurt bij jou het opstarten ook vrij lang ? duurt meer dan 1 min - afsluiten gaat vlugger

momenteel zal ik maar verder doen met versie 8.10 en wachten tot de netbook remix helemaal op poten staat

Re: ubuntu netbook remix
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/24, 20:58:30 »
Vanaf het indrukken van de aan/uit knop tot het inlogscherm 55 sec , inloggen tot klaar gebruik 20 sec. Mijn PC doet er ongeveer 1min50 sec. over. Het maakt mij persoonlijk niet uit dat ik die tijd moet wachten.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ubuntu netbook remix
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/24, 21:56:29 »
Ik vind Netbook Remix nog wat risicovol... Als je de standaard Xubuntu pakt, dan kun je met behulp van de Acer Aspire One-hulppagina van de Ubuntugemeenschap, zelf die ingrepen en aanpassingen toepassen, die je nuttig en veilig lijken.... Met name de ventilatorbeheersing aanpassen lijkt me wat gevaarlijk. Dat doe ik dus niet.

Bovendien vind ik het donkerbruine thema van Remix gruwelijk lelijk. Geef mij maar het standaardthema van Xubuntu: veel mooier.  :-)

Overigens raad ik iedereen aan, om de voorgeïnstalleerde Linpus niet te verwijderen, maar het netboekje tweevoudig opstartbaar te maken. Handig voor bepaalde zaken waar Linpus beter in is (omdat de fabrikant die precies heeft afgestemd op de harde waren).