Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Doe mee aan de Poll van Kassa (Vara) over Belastingaangifte (via Linux)!  (gelezen 3180 keer)

Je zult je even moeten registreren, maar misschien helpt deze Poll onze bezwaren over het Belastingprogje kenbaar te maken.

Klik hier voor de Poll.
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Doe mee aan de Poll van Kassa (Vara) over Belastingaangifte (via Linux)!
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/28, 16:49:02 »
Ik heb de poll ingevuld. En ik hoefde nergens in te loggen ;)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Luuk58

  • Lid
Re: Doe mee aan de Poll van Kassa (Vara) over Belastingaangifte (via Linux)!
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/28, 17:42:32 »
Hopen dat dit gefikst is tegen de tijd dat ik belastingaangiftes moet gaan doen. Waarschijnlijk niet want Belastingdienst.

Offtopic: En als je je dan toch geregistreerd hebt kun je meteen even klagen over die belachelijke uitzending over PayPal. Gewoon slecht onderbouwd slopen, woordvoerder niet uit laten praten, PayPal de schuld geven van phishing mails... zie hier (silverlight alert)

Re: Doe mee aan de Poll van Kassa (Vara) over Belastingaangifte (via Linux)!
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/28, 20:18:04 »
@Luuk Nou, uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat er met de Belastingaangifte en Zorg- en huurtoeslag van de Belastingdienst weinig mis is. De enige 3 grote fouten die ze een keer moeten gaan verhelpen (+1 optionele):

-ANTI-ALIASING
-i.p.v. een hokje in te klikken, iets met een vinkje of een kruisje, want een hokje inklikken maakt het erg lastig te zien of je iets aangeklikt hebt of niet
-Bestandsbrowser voor openen van bestanden moet native worden+pad naar bestand moet handmatig in te vullen zijn

Verder als optioneel iets zou een native toolkit ook wel verbetering brengen, bijv. Qt, dan kan het alsnog cross-platform blijven.

Offline MKe

  • Lid
Re: Doe mee aan de Poll van Kassa (Vara) over Belastingaangifte (via Linux)!
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/29, 07:55:45 »
@Luuk Nou, uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat er met de Belastingaangifte en Zorg- en huurtoeslag van de Belastingdienst weinig mis is. De enige 3 grote fouten die ze een keer moeten gaan verhelpen (+1 optionele):

-ANTI-ALIASING
-i.p.v. een hokje in te klikken, iets met een vinkje of een kruisje, want een hokje inklikken maakt het erg lastig te zien of je iets aangeklikt hebt of niet
-Bestandsbrowser voor openen van bestanden moet native worden+pad naar bestand moet handmatig in te vullen zijn

Verder als optioneel iets zou een native toolkit ook wel verbetering brengen, bijv. Qt, dan kan het alsnog cross-platform blijven.
Ik heb dit jaar de aangifte voor het eerst via Linux gedaan en vond het erg traaaaaaaaaaag. Als je je gegevens wilde inlezen duurde dat rustig een minuut, doorgaan naar de volgende pagina ook meer dan 20s. De windowsversie doet dit een stuk sneller (heb ik getest op Vista). Verder ziet het er inderdaad niet uit, nou hoeft dat ook niet als het niet nadelig was voor het gebruikersgemak, maar objecten als textvakken vallen buiten het venster op standaard groote zonder dat er een scrolbar te zien is, soms is tekst niet te lezen en het aan te klikken hokje is inderdaad lastig te zien. Al deze problemen heb je niet in de Windows versie, dus ik vrees dat ik het volgend jaar de aangifte weer gewoon in Windows ga doen. Ach, heb ik die licentie niet voor niets gekocht zulleen we maar zeggen :)

Re: Doe mee aan de Poll van Kassa (Vara) over Belastingaangifte (via Linux)!
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/29, 10:50:24 »
Kan me niet vinden in de traagheidsproblemen. Heb dit zelfs op 2 verschillende computers getest. Het programma is snel hier. Ook dat van die tekstvakken kan ik me niet in vinden. Was 2 jaar geleden wel zo bij mijn vader, maar sinds vorig jaar reeds opgelost bij ons.

Re: Doe mee aan de Poll van Kassa (Vara) over Belastingaangifte (via Linux)!
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/29, 18:36:54 »
@Luuk Nou, uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat er met de Belastingaangifte en Zorg- en huurtoeslag van de Belastingdienst weinig mis is. De enige 3 grote fouten die ze een keer moeten gaan verhelpen (+1 optionele):

-ANTI-ALIASING
-i.p.v. een hokje in te klikken, iets met een vinkje of een kruisje, want een hokje inklikken maakt het erg lastig te zien of je iets aangeklikt hebt of niet
-Bestandsbrowser voor openen van bestanden moet native worden+pad naar bestand moet handmatig in te vullen zijn

Verder als optioneel iets zou een native toolkit ook wel verbetering brengen, bijv. Qt, dan kan het alsnog cross-platform blijven.
Ik heb dit jaar de aangifte voor het eerst via Linux gedaan en vond het erg traaaaaaaaaaag. Als je je gegevens wilde inlezen duurde dat rustig een minuut, doorgaan naar de volgende pagina ook meer dan 20s. De windowsversie doet dit een stuk sneller (heb ik getest op Vista). Verder ziet het er inderdaad niet uit, nou hoeft dat ook niet als het niet nadelig was voor het gebruikersgemak, maar objecten als textvakken vallen buiten het venster op standaard groote zonder dat er een scrolbar te zien is, soms is tekst niet te lezen en het aan te klikken hokje is inderdaad lastig te zien. Al deze problemen heb je niet in de Windows versie, dus ik vrees dat ik het volgend jaar de aangifte weer gewoon in Windows ga doen. Ach, heb ik die licentie niet voor niets gekocht zulleen we maar zeggen :)

+1
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Doe mee aan de Poll van Kassa (Vara) over Belastingaangifte (via Linux)!
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/29, 19:55:12 »
Bij mij werkte het vlotjes en soepel, maar op de PC van mijn vader was het hemeltergend traag, verschrikkelijk.
Allebei met 10.04.
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Doe mee aan de Poll van Kassa (Vara) over Belastingaangifte (via Linux)!
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/29, 21:15:06 »
Hier ook hemeltergend traag onder Ubuntu 10.04 :'(