Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Test LinuxMint 18.1 - Xfce - 64bit  (gelezen 516 keer)

Test LinuxMint 18.1 - Xfce - 64bit
« Gepost op: 2017/03/01, 18:33:54 »
@ forum, geïnteresseerden,

sedert een paar dagen LinuxMint Xfce 18.1, op mijn testlaptop ( Toshiba Satellite L500-1C7  ) geïnstalleerd en aan het testen.
Ik heb vooral voor LM Xfce gekozen omdat dit een niet zo zware distro is.

Ook gekozen omdat ik in Gimp (2.8.20) de FX-Foundry (plugin) én bij filters de plugin G'MIC kon installeren ( dit kon niet helemaal bij PCLinuxOS Kde / Maté -- er ontbreken daar nog wat filters van ) en naar mijn hand gezet.

Intussen, ook LibreOffice 5.3.0.3_Nl geïnstalleerd ( aan de hand van de beschrijving, die Alain Baudrez op zijn website = http://baudrez.be/libreoffice-5-2-installeren/   uitgeschreven heeft ), aangepast naar 5.3.0.3, naar mijn hand gezet.

De printer, een HP Officejet 7500A Wide Format , geïnstalleerd -- zonder problemen -- werkte direct.

Na enkele updates van het systeem, en enkele herstarts later, zag het bureaublad er heel anders uit ... het panel stond nu bovenaan, ziet er een beetje plasma-achtig uit. Het menu is ook anders ingedeeld.
Ik moet het gewoon worden...maar ik heb al snel mijn weg gevonden. :)

Moet nog 'uitvlooien' hoe je een programma als een starter op het panel krijgt -- voorheen was dit simpel, je klikte rechts en koos dan om vast te maken aan het panel als starter ... dit is nu anders ...Ik ben dit langzaam naar mijn hand aan het zetten.

Via de synaptic nog wat bijkomende programma's geïnstalleerd en gefinetuned.

Aanvulling op voorgaande:

Door wat op het web te gaan "snuffelen" naar een mogelijkheid om een starter op het panel, in LM Xfce te kunnen plaatsen, heb ik dit kunnen doen als volgt:

> ga naar het menu > klik op het programma dat je als starter wil op het panel > versleep het naar de linkerkant van het panel, rechts van de al aanwezige starters, -- er moet een "+" bijkomen en dan daar loslaten ...
Je moet dan ook nog eens bevestigen dat je dit wil ... en voilá, je hebt uw starter.  :D  (zie schermafdruk )

Gevonden op de site van Pjotr: https://sites.google.com/site/computertip/xfce#TOC-Werkbalk:-functies-en-starters-toevoegen
Wie zoekt, die vindt! (soms moet je lang, en geduldig zoeken ... :) )

Weer wat bij geleerd, de 'kunde wat aangescherpt / bijgepunt' ...

Dit wou ik met jullie delen.

Groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2017/03/01, 18:36:04 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.