Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu  (gelezen 1160 keer)

gabriel

  • Gast
Ubuntu
« Gepost op: 2008/08/07, 12:29:14 »
Beste deskundige want dat kan ik rustig stellen met de vraag die ik heb.

Ik heb zover als dat ging Ubuntu NL eens bekeken en het lijkt met prachtig en niet daar MS geld kost maar het is ook een uitdaging.

Mijn vraag is:
Wat is het verschil tussen Ubuntu en Joomla! Ik vraag dit even omdat ik vermoed dat het eigenlijk gelijk is Open Source.
Ik moet nu wel even zeggen dat ik door med. problemen niet zo helder ben en daarom zie ik ook geen verschil.

Een ding is dus zeker je werkt zonder MS!
Je kunt eventueel je desktop formatteren om het radicaal te zeggen en dan Ubuntu erop zetten.

Dan zou je dus een laptop hebben die direct onder Ubuntu werkt!

Hoe kom ik dan uit met men printer HP Deskjet 6980 en een HP scanjet 7400c

En kun je na het installeren van je internetprovider ............@online.nl pakt hij die direct of moet je nog zaken veranderen.

Want ik gebruik naast de laptop Toshiba A1000-410 een Desktop Acer Aspire M 5640-1 m7c  met Vista dus nu is alles Vista.
De Desktop moet wel Vista blijven.

Of kun je in plaats van de laptop formatteren een externe schijf inrichten voor Ubuntu nl.
Ik ga uit dat alles van Ubuntu wel in het Nederlands is.

Hopende dat iemand mij kort kan mailen
En alvast een oprecht dank.
Dhr. Gabriel N.A. Seggelinck

Quatroking

  • Gast
Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/07, 12:37:55 »
Het verschil tussen Joomla! en Ubuntu is groot. Joomla! is een Content Management Script (in feite gewoon een programma), terwijl Ubuntu een heel besturings systeem is.

Bij Joomla! is het trouwens niet zeker dat je zonder MS werkt. Het werkt namelijk ook op Windows servers, zolang er een database en PHP beschikbaar is.

Je internet zou meteen moeten werken, stekker er in en je hebt verbinding.

Je kan vrije ruimte van je huidige schijf gebruiken om een extra partitie aan te maken, maar zoals je al zegt, het zou ook mogenlijk moeten zijn om het op een externe schijf te instaleren.

Quatroking

  • Gast
Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/07, 12:39:01 »
Oh, en welkom op het forum :)

gabriel

  • Gast
Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/07, 12:58:39 »
Quatroking als vast dank - nu nog hopen dat er mensen zijn die ervaring hebben met een externe harde schijf.

Ik heb de schijf besteld en er staat bij Lunix dus dat moet eerst geïnstalleerd worden of zit het in Ubuntu.

met vr. gr.
Gabriel

Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/07, 13:16:03 »
Gabriel,teneerste welkom op het forum. Ubuntu is een van de "smaken" die gebaseerd is op de Linux kernel, zo heb je er wel meer Suse, open Suse, Red Hat, Debian, Mandriva etc. Het enige verschil is  het uiterlijk etc. Ubuntu is wel een van de makkelijker te installeren distributies. Je kan eerst de live cd uitproberen en als het bevalt van de zelfde live cd installeren.
Ik heb zelf een drievoudig opstartbare PC Windows XP, Ubuntu 8.04 op twee interne harddisken en  Ubuntu 8.04 voor te testen op een externe USB harddisk.
Tijdens de installatie kan je aangeven op welke harddisk/partitie Ubuntu te installeren.
Als je nog vragen c.q. opmerkingen hebt schrijf gerust.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.