Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gitlab: Hoe directory verwijderen?  (gelezen 2177 keer)

Offline bart85

  • Lid
Gitlab: Hoe directory verwijderen?
« Gepost op: 2023/08/24, 19:31:48 »
In mijn gitlab repo heb ik een map aangemaakt. Maar nu blijkt dat hij moet worden verwijderd. Hoe kan ik deze verwijderen?

Groeten Bart.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Re: Gitlab: Hoe directory verwijderen?
« Reactie #1 Gepost op: 2023/08/24, 21:59:36 »
Gewoon verwijderen in je repository, commit en push naar de gitlab remote?

Offline bart85

  • Lid
Re: Gitlab: Hoe directory verwijderen?
« Reactie #2 Gepost op: 2023/08/25, 21:28:29 »
Ik zie nergens een knop delete
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Re: Gitlab: Hoe directory verwijderen?
« Reactie #3 Gepost op: 2023/08/25, 22:12:01 »
Ja maar je hebt de repository neem ik aan ook lokaal op je machine? Dan kun je daar verwijderen wat je wil en een commit pushen. Of moet het echt per se op Gitlab zelf?

Offline bart85

  • Lid
Re: Gitlab: Hoe directory verwijderen?
« Reactie #4 Gepost op: 2023/08/26, 08:48:50 »
Graag op de site. Programmeer nl. in de IDE omgeving van gitlab. Dan maakt het niet uit op welke laptop ik werk. Altijd mijn code up to date. Code staat ook meteen op gitlab.

*Kun je mij laten zien hoe dat in de terminal werkt? Ik ken alleen de 'git clone' voor het ophalen van een repo.
« Laatst bewerkt op: 2023/08/26, 09:26:04 door bart85 »
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Re: Gitlab: Hoe directory verwijderen?
« Reactie #5 Gepost op: 2023/08/26, 10:49:53 »
Bart, heb je dit al geprobeerd?

git rm <dir>
Dan updaten:

git commit -m "Removed test directory"
git push origin master   # Change 'master' with your branch name

Offline bart85

  • Lid
Re: Gitlab: Hoe directory verwijderen?
« Reactie #6 Gepost op: 2023/08/26, 10:54:58 »
Hoe verbind ik het programma git met mijn gitlab account? Met wachtwoord of beter  met ssh key? En aanmaken ssh key?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Re: Gitlab: Hoe directory verwijderen?
« Reactie #7 Gepost op: 2023/08/26, 11:15:54 »
Hallo, als je direct in de IDE op Gitlab werkt heb je ongetwijfeld ergens de mogelijkheid om die map te verwijderen. Hoe precies weet ik niet want ik gebruik die IDE niet.

Offline bart85

  • Lid
Re: Gitlab: Hoe directory verwijderen?
« Reactie #8 Gepost op: 2023/08/26, 11:24:34 »
Het is gelukt. Zit wat verborgen. Als je door de repo bladert is er geen optie delete, maar in de IDE is er wel een mogelijkheid. In de linkerkolom rechtermuisknop indrukken en klikken op delete permanently.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline MKe

  • Lid
Re: Gitlab: Hoe directory verwijderen?
« Reactie #9 Gepost op: 2023/08/27, 09:13:46 »
Git tracked geen mappen, alleen files. Het zou dus voldoende moeten zijn om de files in de map te verwijderen. Dat kan volgens mij in de file view van gitlab.

Offline bart85

  • Lid
Re: Gitlab: Hoe directory verwijderen?
« Reactie #10 Gepost op: 2023/08/27, 11:33:34 »
Git tracked geen mappen, alleen files. Het zou dus voldoende moeten zijn om de files in de map te verwijderen. Dat kan volgens mij in de file view van gitlab.
Dat dacht ik ook. Ook gelezen op het web, maar dat gebeurde niet.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.