Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xubuntu  (gelezen 912 keer)

halepole

  • Gast
xubuntu
« Gepost op: 2007/03/24, 16:03:09 »
Mijn zus gebruikt een oud compaq laptopje en onder windows is het aan het zweten dat het niet nomaal is. Dus heb ik haar kunnen overtuigen om er xubuntu op te installeren. Xubuntu laad helemaal tot op de desktop en ik heb de draadloze netwerkkaart geconfigureerd en ze werkte binnen de 30s.
Dus wild ik direct installeren maar toen ik op de install drukte was het wel aan het laden maar dat duurt minutenlang. Heb dus eens een reboot gedaan (uitgeschakeld door startknop van pc in te drukken) en het zelfde probleem deed zich voor.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om zonder de live omgeving te installeren.

Hoop op een snel antwoord.
Groetjes Halepole

Offline Roland

  • Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/24, 16:09:38 »
Je kunt de alternate versie proberen, Deze heeft (Uit m'n hoofd) maar 64 mb ram nodig om te installeren.

Suc6

Gr Roland.
Ubuntu user #12040 ;)

Offline woteb

  • Lid
xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/24, 21:53:44 »
Inderdaad, via de alternate versie. Hier kun je hem ophalen: http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu-cdimage-xubuntu/releases/6.06.1/release.1/xubuntu-6.06.1-alternate-i386.iso

De alternate versie installeert merkbaar sneller en je kunt die CD altijd gebruiken om een Grub installatie uit te voeren als dat nodig mocht zijn. Dus zelfs na het installeren kan dei CD nog eens van pas komen.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

halepole

  • Gast
xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/24, 22:50:23 »
Citaat van: woteb
Inderdaad, via de alternate versie. Hier kun je hem ophalen: http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu-cdimage-xubuntu/releases/6.06.1/release.1/xubuntu-6.06.1-alternate-i386.iso

De alternate versie installeert merkbaar sneller en je kunt die CD altijd gebruiken om een Grub installatie uit te voeren als dat nodig mocht zijn. Dus zelfs na het installeren kan dei CD nog eens van pas komen.
Bedankt voor jullie post maar ik kan het pas doen als ik weer kan downloaden.
En dat zal pas woensdag zijn.
Ik zal het zeker doen.

Groetjes Halepole

Offline joop905

  • Lid
xubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/25, 01:12:24 »
ik hap hier Compaq Armada E500 128mb met Dapper Drake 6.06.1
er op loopt en als een trein

gr joop.

Offline woteb

  • Lid
xubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/26, 07:21:39 »
Citaat van: joop905
ik hap hier Compaq Armada E500 128mb met Dapper Drake 6.06.1
er op loopt en als een trein
Ik heb dezelde laptop, maar dan met 256 MB. Ook met (X)Ubuntu (zowel Gnome als XFCE desktop) van Edgy, maar de Dapper Drake alleen met Gnome, dus de 'gewone' Ubuntu. Loopt hier ook als een speer.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)