Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nvidia 7600GS Probleem  (gelezen 1233 keer)

fabian85

  • Gast
Nvidia 7600GS Probleem
« Gepost op: 2008/01/21, 14:51:44 »
Hey,

Ik heb een vraag. Ik heb al een tijdje Ubuntu 7.10 op mijn pc, en tot voor kort werkte alles prima.
Nu heb ik een nieuwe videokaart, namelijk een Nvidia Point of View 7600GS.
Ik gebruik de drivers die aangevinkt zijn in "Beperkt ondersteunende stuurprogramma's".

Echter wanneer ik een game wil spelen, presteert de videokaart echt VEEL minder dan dat dezelfde kaart in bijvoorbeeld XP doet.

Ik heb al geprobeerd nieuwere linux drivers van nvidia.com te halen, maar met die drivers wordt het er niet beter op.

Iemand een idee? Alvast bedankt!

Offline siegi

  • Lid
Nvidia 7600GS Probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/21, 14:57:35 »
Je draait spelletjes die voor windows gemaakt zijn?
Wine moet dus alles omzetten, dit kan een vertraging teweeg brengen.
Ook zijn de drivers van nvidia naar mijn mening slechter dan de drivers die ze voor windows maken.

Nvidia 7600GS Probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/21, 16:40:46 »
Ik denk eerder dar je oude drivers in de weg zitten.

Heb dezelfde kaart, en het enige wat ik hoefde te doen is restricted drivers activeren, en later toen de drivers in gebruik waren toch nogmaals een vinkje zetten.

Dus eerst de oude drivers van die vorige vga kaart eruit halen, de boel opschonen en dan de nieuwe drivers activeren.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Dirk Tas

  • Lid
Nvidia 7600GS Probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/23, 20:32:03 »
Citaat van: fabian85
Hey,

Ik heb een vraag. Ik heb al een tijdje Ubuntu 7.10 op mijn pc, en tot voor kort werkte alles prima.
Nu heb ik een nieuwe videokaart, namelijk een Nvidia Point of View 7600GS.
Ik gebruik de drivers die aangevinkt zijn in "Beperkt ondersteunende stuurprogramma's".

Echter wanneer ik een game wil spelen, presteert de videokaart echt VEEL minder dan dat dezelfde kaart in bijvoorbeeld XP doet.

Ik heb al geprobeerd nieuwere linux drivers van nvidia.com te halen, maar met die drivers wordt het er niet beter op.

Iemand een idee? Alvast bedankt!
Welke spelletje probeer je eigenlijk te spelen ?
Ubuntu User #14670

fabian85

  • Gast
Nvidia 7600GS Probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/26, 15:44:22 »
Het betreft World of Warcraft, die met mijn vorige (onboard) videokaart wel prima werkte, maar met de nieuwe kaart presteert het spel veel en veel minder dan dat het met dezelfde kaart in Windows doet. Het schijnt dat er nog geen Linux drivers zijn voor de 7600GS, het wordt dus afwachten..

Nvidia 7600GS Probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/26, 15:46:29 »
Citaat van: fabian85
Het schijnt dat er nog geen Linux drivers zijn voor de 7600GS, het wordt dus afwachten..
even een paar centimeter hoger lezen :)

Citaat van: Gandyman
Ik denk eerder dar je oude drivers in de weg zitten.

Heb dezelfde kaart, en het enige wat ik hoefde te doen is restricted drivers activeren, en later toen de drivers in gebruik waren toch nogmaals een vinkje zetten.

Dus eerst de oude drivers van die vorige vga kaart eruit halen, de boel opschonen en dan de nieuwe drivers activeren.