Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wifi?  (gelezen 14482 keer)

Re: wifi?
« Reactie #75 Gepost op: 2023/02/25, 12:35:36 »
Heb mij een nieuwe laptop aangekocht een asus waardoor er kans bestaat dat ik nu wifi wel aan de praat krijg.
heb er terwijl ubuntu er naast laten zetten naast windows dus heb ik laptop dat direct in orde staat
en dan eens proberen of ik dan wifi kan doen laten werken
je hoort nog van me?
zorin os core pro-ubuntu 22.04.3-windows11 pro

Re: wifi?
« Reactie #76 Gepost op: 2023/02/26, 13:47:29 »
... ubuntu er naast laten zetten naast windows ...

Had je dat op de vorige ook? Dual boot?
Ik meen me te herinneren dat het vaker voor komt dat win de wifi bezet kan houden waardoor ubuntu hem niet meer ziet!?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: wifi?
« Reactie #77 Gepost op: 2023/02/26, 19:00:34 »
Ja dan had ik gekozen voor ubuntu naast windows installeren, bij opstart kon ik dan kiezen.werkte niet
Daarna heb ik er windows eraf gegooid en enkel ubuntu erop gezet ook zelfde probleem,ligt gewoon aan de broadcom kaart die verouderd is ?
« Laatst bewerkt op: 2023/02/26, 19:02:17 door pinokkio »
zorin os core pro-ubuntu 22.04.3-windows11 pro

Re: wifi?
« Reactie #78 Gepost op: 2023/03/12, 20:07:35 »
De hoop om wifi op mijn hp heb ik opgegeven, werk daar met een ethernet lankabel mee, maar ondertussen ubuntu op mijn een jarige lenovo naast windows geinstalleert en daar is wifi wel aanwezig hoef enkel mijn wachtwoord van mijn modem in te vullen en hij schakelt over naar draadloos,dus zodanig dat ik nu met deze blijf werken en die hp niet meer nodig heb (mag weg staat ubuntu en zorin op) en er ligt nog een nieuwe asus (in een doos) in de kast dus ik kan voort
nogmaals iedereen bedankt voor de medewerking.
zorin os core pro-ubuntu 22.04.3-windows11 pro

Re: wifi?
« Reactie #79 Gepost op: 2023/03/13, 20:38:01 »
Heb je het ook geinstalleerd over wifi?

Het is aangeraden om bij de installatie de kabel aan te sluiten. Dan kan tijdens de installatie benodigde software opgehaald worden.
Als er aanvullende software nodig is voor de wifi dan kan dat niet gehaald worden over de wifi, want die werkt dan nog niet. Maar de installatie gaat wel door.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: wifi?
« Reactie #80 Gepost op: 2023/03/13, 21:19:09 »
Ja de installatie is verlopen met een lankabel van in begin tot einde.En wifi werkt perfect nu
zorin os core pro-ubuntu 22.04.3-windows11 pro