Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bodhi Linux / Lubuntu / Linux Mint op laptop uit 2001(?)  (gelezen 1305 keer)

Bodhi Linux / Lubuntu / Linux Mint op laptop uit 2001(?)
« Gepost op: 2014/05/26, 16:07:55 »
Als vervolg op mijn eerdere vraag over Lubuntu en films afspelen op een redelijk oude laptop:
Aangezien ik in eerste instantie in Lubuntu het niet voor elkaar kreeg om dvd's af te spelen, heb ik meteen geformatteerd en geprobeerd om op de laptop Bodhi Linux te installeren.
Er zat veel tijd tussen elke installatiestap en voordat de machine ging reageren op mijn commando's, duurde ook zeer lang. Rond 17:00 uur begon ik en rond 22:00 was de machine de laatste stap aan het afronden. Uit nieuwsgierigheid of het uiteindelijk allemaal ging werken, heb ik de machine afgelopen nacht laten draaien en deze ochtend bleek dat de installatie bij de laatste stap was blijven hangen. Lubuntu ging ook langzaam, maar sneller dan Bodhi, Nu heb ik de machine weer leeg gemaakt en is Linux Mint bezig te installeren, dat gaat ook niet snel maar sneller en beter dan de vorige systemen. De laptop draait nu pakweg een uurtje en het ziet er naar uit dat ik e.e.a werkend ga krijgen. Ik ben benieuwd naar mogelijke oorzaken.....
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Re: Bodhi Linux / Lubuntu / Linux Mint op laptop uit 2001(?)
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/26, 17:40:08 »
Die laptop uit 2001 heeft misschien 250 MB geheugen of minder? Als alles heel erg lang duurt, betekent dat waarschijnlijk dat je laptop heel erg veel naar een swap-partitie moet schrijven en er weer vanaf lezen.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Bodhi Linux / Lubuntu / Linux Mint op laptop uit 2001(?)
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/26, 18:29:00 »
Ik heb enkele keren diverse Distro's geprobeerd op een pentium 4 met 256mb geheugen, ondanks dat de installatie enorm lang kan duren  heb ik de beste ervaring met linux mint 13 xfce.
Zoals ik al schreef, zelfs een dvd werd met vlc soepel afgespeeld .

Re: Bodhi Linux / Lubuntu / Linux Mint op laptop uit 2001(?)
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/26, 18:59:40 »
Ik zou zeker Mepis AntiX installeren.
Na installatie ca 40 Mb geheugen in gebruik.

Re: Bodhi Linux / Lubuntu / Linux Mint op laptop uit 2001(?)
« Reactie #4 Gepost op: 2014/05/26, 20:06:13 »
Vreemd dat Lubuntu sneller draait want Bodhi is vele malen lichter dan Lubuntu... Op mijn oude laptop met 384 MB (was 256 MB) draait Bodhi als een tierelier.

Ik zou zeker Mepis AntiX installeren.
Na installatie ca 40 Mb geheugen in gebruik.

Dat is dan nog net iets minder dan Bodhi, zo te lezen (Bodhi = 80 MB geheugen na installatie). Wellicht is dat dan voor de TS' laptop iets beter.

Re: Bodhi Linux / Lubuntu / Linux Mint op laptop uit 2001(?)
« Reactie #5 Gepost op: 2014/05/26, 22:39:51 »
De laptop speelt dvd's af dmv vlc media player op linux mint. Dit gaat goed. Het enige wat nog rest is trachten om drivers voor de ati kaart te krijgen die er in zit. Het systeem wil vooralsnog geen extra stuurprogramma's detecteren. Is er een andere manier?
Bodhi is overigens een mooi systeem, draait soepel op een andere nieuwere laptop.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.