Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu steunpunt  (gelezen 11675 keer)

stampertje

  • Gast
ubuntu steunpunt
« Gepost op: 2007/09/30, 11:17:24 »
heb mij natuurlijk als voorbeeldige ubuntuer opgegeven op de kaart als steunpunt. waar je cd's kunt afhalen en helpen bij installatie. nu zijn we al 2 dagen ver en zijn er al 3 cd's uit de deur :p
mijn vraag is nu kun je ubuntu cd's in grote hoeveelheid bestellen?

ubuntu steunpunt
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/30, 11:26:52 »
Volgens mij kan dit wel via https://shipit.ubuntu.com/ .
Mijn zoon heeft vorig jaar wel een 50tal CD's aangevraagd en ook gekregen, deze moesten dienen om op zijn LAN party uit te delen. Je zult wel een goede reden moeten opgeven waarvoor deze moeten gaan dienen.
Edit: shipit is al enkele dagen niet bereikbaar
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline hadez

  • Lid
ubuntu steunpunt
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/30, 11:27:13 »
Vroeger kon dat in ieder geval wel, maar dan moest je wel een sterke reden aandragen waarom je zoveel CD's nodig had.. of dat nu ook nog kan, weet ik niet, maar ik denk dat je dat moet uitzoeken op shipit.ubuntu.com (of zoiets :)

stampertje

  • Gast
ubuntu steunpunt
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/30, 12:43:45 »
shipit is momenteel gesloten :(

Offline hadez

  • Lid
ubuntu steunpunt
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/30, 13:07:21 »
Misschien dat ze wachten op de Gutsy release... Maar ik denk dat je met Google leuke afbeeldingen kan zoeken van de CD's...

http://images.google.com/images?hl=nl&q=ubuntu+CD&btnG=Afbeeldingen+zoeken&gbv=2

En dan zelf branden/kopiëren met een hoesje eromheen

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
ubuntu steunpunt
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/30, 23:28:50 »
Sinds de kaart met de steunpunten op de site staat heb ik al verschillende mailtjes gekregen van mensen die cd's willen hebben. Er is vanavond nog iemand langs geweest om een cd op te halen.
Mijn cd's beginnen heel hard op te raken :)

Dat wordt dus cd's branden...

Offline Reno2

  • Lid
ubuntu steunpunt
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/01, 10:23:05 »
Hallo,

Heb nu inderdaad het zelfde probleem: Waar cd's te halen?
Ook zit ik met de vraag: Wat kan ik de mensen die nu en cd bestellen (ik heb er (nu  al) nog maar 2)  het beste adviseerden.?
Zelf denk ik: “Wacht nog heel even tot de nieuwe release."
Of toch beter eerst nog de 7.04 cd sturen?
En mag dit dan ook een "download" cd zijn?

Vriendelijke groet,    Linusbtu
If you talk with the animals, they will talk with you, and you will know each other.If you don't talk to them, you will not know them, and what you do not know, you will fear. What one fears, one destroys.

Offline SwaH

  • Lid
ubuntu steunpunt
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/01, 11:24:48 »
Ik heb ook al een mailtje gehad van iemand die er een wil ophalen. Die steunpuntenkaart is volgens mij echt een succes! Het is ook wel leuk om te kijken wie er allemaal in je buurt wonen ook al zijn dat er niet zoveel :( Dus iedereen die nog niet heeft aangegeven waar die woont moet dat echt doen! Thelpt ook weer een beetje om ubuntu te laten groeien.

@Linusbtu: Je mag zelf gebrande cd's meegeven ook al staat dat wel wat minder professioneel. Het advies van wachten tot de volgende release verschilt denk ik per persoon. Het beste is te vragen of ze nog 1,5 maand geduld hebben voor een cd van de nieuwe release. (denk ik)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
ubuntu steunpunt
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/01, 11:25:56 »
Jullie zijn niet verplicht een cd te geven.
Lenen kan ook hoor, of laat ze een ongebrande cd meenemen als ruil.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
ubuntu steunpunt
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/01, 12:16:10 »
Ik denk dat je nieuwe gebruikers wel net een iets betere start kunt geven als je ze een officiele cd meegeeft. Is er met Canonical niet iets te regelen dat er voor Ubuntu-nl een grote partij cd's is waar alle steunpunten hun cd's kunnen bestellen en die tevens gebruikt kunnen worden voor release parties en andere events.

ubuntu steunpunt
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/01, 13:37:28 »
Citaat van: KenSentMe
Ik denk dat je nieuwe gebruikers wel net een iets betere start kunt geven als je ze een officiele cd meegeeft. Is er met Canonical niet iets te regelen dat er voor Ubuntu-nl een grote partij cd's is waar alle steunpunten hun cd's kunnen bestellen en die tevens gebruikt kunnen worden voor release parties en andere events.
Amen.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
ubuntu steunpunt
« Reactie #11 Gepost op: 2007/10/01, 14:16:59 »
Citaat van: KenSentMe
Ik denk dat je nieuwe gebruikers wel net een iets betere start kunt geven als je ze een officiele cd meegeeft. Is er met Canonical niet iets te regelen dat er voor Ubuntu-nl een grote partij cd's is waar alle steunpunten hun cd's kunnen bestellen en die tevens gebruikt kunnen worden voor release parties en andere events.
Dat zou zeker heel handig zijn.

Offline Bobbie

  • Lid
ubuntu steunpunt
« Reactie #12 Gepost op: 2007/10/01, 15:11:25 »
Zou het ook handig zijn om een A4 tje erbij te doen met een verkorte handleiding, met daarbij diverse tips/site's.
Die men dan thuis rustig kan na zien.

Offline wutnubu

  • Lid
ubuntu steunpunt
« Reactie #13 Gepost op: 2007/10/01, 15:25:09 »
Het probleem met release party's is dat deze vaak direct voor-op-na de release datum zijn. De ship-it cd's zijn dan nog niet beschikbaar.

De party in Hilversum zal voorzien zijn van voorbedrukte lege cd's, een beperkt aantal reeds voorzien van Gutsy,  gesponsord door openoffice-nl. Dus alleen de tekst Ubuntu en de naam van de sponsor erop gedrukt.
Deze kunnen dan bij elke party gebruikt worden, tot ze helemaal op zijn.

Wie wil kan natuurlijk altijd bedrukte CD's zelf laten bedrukken. Bijvoorbeeld hier:
http://www.cdbedrukken.nl

(heb ik niets mee van doen, eerste hit met google)

Groet

Offline SwaH

  • Lid
ubuntu steunpunt
« Reactie #14 Gepost op: 2007/10/01, 15:27:37 »
Citaat van: Bobbie
Zou het ook handig zijn om een A4 tje erbij te doen met een verkorte handleiding, met daarbij diverse tips/site's.
Die men dan thuis rustig kan na zien.
Dat is zeker een goed idee. Je kan hierin bijvoorbeeld een aantal links naar dit forum, de wiki, misschien een paar handige blogs en sites zoals getdeb. Ook kan je erin zetten hoe je makkelijk de multimediacodecs installeert en hoe synaptic en nog een paar van zulke programma's werken. Kzal is kijken of ik wat in elkaar kan zetten. Heb er wel wat tijd voor.

Offline joop13

  • Lid
ubuntu steunpunt
« Reactie #15 Gepost op: 2007/10/01, 16:51:47 »
Citaat van: Johanvd
Sinds de kaart met de steunpunten op de site staat heb ik al verschillende mailtjes gekregen van mensen die cd's willen hebben. Er is vanavond nog iemand langs geweest om een cd op te halen.
Mijn cd's beginnen heel hard op te raken :)

Dat wordt dus cd's branden...
Ik wil ook graag steunpunt worden maar het aanpassen van mijn profiel lukt niet. Ik krijg een GoogleMap die blauw is, zonder coordinaten en zo. Dus weet ik niet waar ik zit op die Map.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline wutnubu

  • Lid
ubuntu steunpunt
« Reactie #16 Gepost op: 2007/10/01, 16:56:08 »
Joop,

Je kunt die map verschuiven.
Waarschijnlijk ben jij een van de gelukkigen die in zee is beland.

Ik zat gewoon midden in Utrecht......

Groet

Offline joop13

  • Lid
ubuntu steunpunt
« Reactie #17 Gepost op: 2007/10/01, 17:56:04 »
Citaat van: w.hellinga
Joop,

Je kunt die map verschuiven.
Waarschijnlijk ben jij een van de gelukkigen die in zee is beland.

Ik zat gewoon midden in Utrecht......

Groet
Dank je wel Willem, ik zat voorbij Somalië!!! :o :D
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
ubuntu steunpunt
« Reactie #18 Gepost op: 2007/10/01, 18:08:28 »
Ik ook al, je was dus niet de enige :)