Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Iriver u10  (gelezen 1332 keer)

bobdeboarder

  • Gast
Iriver u10
« Gepost op: 2007/06/24, 19:15:05 »
Ik heb sinds een korte tijd  ubuntu 7.04 op me desktop geinstalleerd . nu wil ik ook mijn iriver erop aan de gang krijgen. normaal deed ik dat met wmp maar dat is niet egt meer een optie ^^.

dus mijn vraag hoe kan ik dit het beste doen?


bvd bob:)

Offline siegi

  • Lid
Iriver u10
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/24, 19:43:20 »
Ik wist dat er al lang een project was voor de h10 maar daar heb ik zelf nog niet de moet gehad om er aan te beginnen.
Kijk hier voor het project wat ook de u10 ondersteund.  (prachtig ding anders zo'n u10 :p
http://pmplib.sourceforge.net/

bobdeboarder

  • Gast
Iriver u10
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/24, 20:26:47 »
hmmm , is er niet een makkelijkere manier zodat hij hem gewoon bijv herkend als extern geheugen of ?

Offline siegi

  • Lid
Iriver u10
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/24, 20:29:43 »
Mijn iriver h10 word bv gewoon herkent als usb opslag niets specials voor doen.  Kan er muziek opzetten alleen komt de database niet in orde ik kan wel browsen naar muziek maar niet laten weergeven per album etc.  
Daarvoor heb ik nog het windows programma nodig, maar die easyh10 kan het ook maar ik heb geen goesting om dat uit te zoeken.

Bedenkt dat je een apparaat hebt gekocht dat redelijk weinig mensen hebben het is niet zo gehipd als een ipod bv.

bobdeboarder

  • Gast
Iriver u10
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/24, 20:40:28 »
weird . ik plug mijn u10 hier in en .......... niks. heb ik natuurlijk weer

dan maar ff uitvogelen hoe ik wmp 10 op me latop krijg geinstalleerd 8)

Offline siegi

  • Lid
Iriver u10
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/24, 20:49:33 »
Note that some of the iRiver devices listed above may not support UMS as shipped. For example, in Europe and the United States, the iRiver U10 ships with support for a proprietary file transfer protocol called Media Transfer Protocol (MTP). In order to use these devices with easypmp, it is necessary to re-program (or flash) the firmware on the device to make it support UMS. This can be accomplished by running the iRiver firmware updater for iRiver products. At the time of writing this works with T10, T20, T30, U10 and N12 models, with the exception of 256MB and 2GB models in these series. The firmware updater can be downloaded from:

  http://www.iriver.com/mtp/
Dus je zal hem even moeten flashen onder windows. Zo maak je er een usb mass storrage van waar je dus gewoon data kan opzetten. Daar staat ums ook voor.  Lijkt me ook handig als je bv een bestandje voor iemand moet meepakken.

bobdeboarder

  • Gast
Iriver u10
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/24, 22:16:33 »
ah heb het al geregeld , hij werkt nu op me laptop dus :). zet me stuff wel om via me draagbare hd . maar tog bedankt !