Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gehackt?  (gelezen 3287 keer)

FrankNoopie

  • Gast
gehackt?
« Gepost op: 2011/02/22, 22:22:05 »
Na een paar uur muziek te hebben geluisterd via Spotify op mijn computer vond ik een afbeelding op mijn bureaublad. Het betrof een afbeelding van mijn beeldscherm (printscreen). De afbeelding had als naam 'lp+g'. Ik heb geen printscreen afbeelding gemaakt dus ik heb het vermoeden dat mijn computer is gehackt?? Ik draai Linux Ubuntu 10.10

Hoe kan ik nu achterhalen of dit werkelijk zo is gebeurd en zo ja ... hoe kan ik dit checken en in de toekomst voorkomen?

Re: gehackt?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/22, 22:30:11 »
Hahahahaha gehackt, je hebt misschien een toetsencombinatie ingedrukt ofzo. Maar dit hoort toch niet bij installatie thuis?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline emiel1976

  • Lid
Re: gehackt?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/22, 23:01:09 »
+1  XD

Re: gehackt?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/22, 23:39:25 »
De afbeelding had als naam 'lp+g'.
Dat staat ongetwijfeld voor 'Lybian protesters + all the good people in the world', kun je qua je veiligheidsinbreuken tijdelijk negeren. Zie ook http://english.aljazeera.net/watch_now/ Edit. Geen politiek gezever hier aub.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/22, 23:41:04 door Paul Matthijsse »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: gehackt?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/23, 05:29:37 »
Misschien per ongeluk op de printscreen toets gedrukt? Dan maakt hij een schermafbeelding op je bureaublad...

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: gehackt?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/23, 08:05:46 »
Als ik dit doe dan krijg ik eerst een meldingsvenster met een aantal opties.
Dat zou dus betekenen dat TS per ongeluk op de printscreen toets gedrukt heeft, een scherm heeft zien openen en daarna op enter gedrukt waardoor de print op het bureaublad opgeslagen werd. Lijkt me sterk dat je dit allemaal ongezien/onbewust doet.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Re: gehackt?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/23, 09:25:14 »
Als een externe dit doet tijdens het hacken zie je ook die schermen voorbij komen duszzz ?

Vrees idd eerder dat een toetsencombi dit veroorzaakt heeft en niet een hacker.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: gehackt?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/23, 09:30:31 »
gehackt ?, nee dat niet maar ik ken lg en g als een klein spambedrijfje die nog wel eens vervelend wil doen bij bedrijven, of jij hier nu ook mee te maken hebt durf ik niet te zeggen maar ik zou het niet zo maar even weglachen en afdoen als een printscreen ongelukje en even uitzoeken

Re: gehackt?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/23, 10:28:23 »
Als een externe dit doet tijdens het hacken zie je ook die schermen voorbij komen duszzz ?

Vrees idd eerder dat een toetsencombi dit veroorzaakt heeft en niet een hacker.

Hoeft niet, hij kan ook gewoon commando's aan je computer geven via CLI ;)
Maar gehackt of gekraakt is in dit geval dat iemand anders macht heeft over je PC
« Laatst bewerkt op: 2011/02/23, 10:29:58 door Cheap Applications »
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: gehackt?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/24, 16:29:38 »
Was het op een maandag gebeurd?

Re: gehackt?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/02/24, 18:57:07 »
Als ik dit doe dan krijg ik eerst een meldingsvenster met een aantal opties.
Dat zou dus betekenen dat TS per ongeluk op de printscreen toets gedrukt heeft, een scherm heeft zien openen en daarna op enter gedrukt waardoor de print op het bureaublad opgeslagen werd. Lijkt me sterk dat je dit allemaal ongezien/onbewust doet.

Gr
Jeroen
desondanks zeer goed mogenlijk, hangt er van af wat er op de printscreen staat, maar als er een tekst veld is, kan je best toevallig op enter gerukt hebben net voor het scherm ook daadwerkelijk in beeld kwam, en dan zou hij gewoon direct opslaan, zonder venster.

als je aan het typen bent kan dat overigens zeer makkelijk, ik klik op werk wel eens ongemerkt dialoogjes weg...
het is erg toevallig maar toch heel goed mogelijk, en normaal zou een hacker geen screenshots maken op die op de desktop te plaatsen,
daar zou hij immers niks aan hebben, het enige wat er dan kan gebeuren is dat hij dan opgemerkt word, dus dat zou juist heel stom zijn dan.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: gehackt?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/02/24, 19:06:38 »
Ik maakte een paar dagen geleden een mooi plaatje van mijn desktop. Ik dacht dat ik het niet goed had gedaan en deed het nog een keer.
Had ongemerkt al geklikt.

Hacker, nee die doet zo iets niet.
Als je ineens geen geld meer hebt dan heb je een hacker gehad.
Verdraait dan heb ik een hacker! :o Mijn rekening is leeg. :(

Re: gehackt?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/02/24, 19:08:26 »
Verdraait dan heb ik een hacker! :o Mijn rekening is leeg. :(

Haha natuurlijk niet áltijd een hacker he :P
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: gehackt?
« Reactie #13 Gepost op: 2011/02/24, 19:19:45 »
Verdraait dan heb ik een hacker! :o Mijn rekening is leeg. :(

Haha natuurlijk niet áltijd een hacker he :P
ik ken het ja, maar ik was hier zelf de schuldige... XD
(zie het nieuwe aanwinsten topic)


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: gehackt?
« Reactie #14 Gepost op: 2011/02/24, 19:20:35 »
Ik maakte een paar dagen geleden een mooi plaatje van mijn desktop. Ik dacht dat ik het niet goed had gedaan en deed het nog een keer.
Had ongemerkt al geklikt.

Hacker, nee die doet zo iets niet.
Als je ineens geen geld meer hebt dan heb je een hacker gehad.
Verdraait dan heb ik een hacker! :o Mijn rekening is leeg. :(

Kan ook gebeuren door dat mensen windows licentie's kopen  :D

Volgens mij is het gewoon een onbewuste actie geweest  ???
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline emiel1976

  • Lid
Re: gehackt?
« Reactie #15 Gepost op: 2011/02/24, 19:32:59 »
Hahahaha nee die koop ik niet meer.
Heb mijn spullen van de Ubuntu shop binnen en het volgende staat al weer op mijn lijstje.