Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 7 *kwijt*  (gelezen 1628 keer)

pizzakoe

  • Gast
Windows 7 *kwijt*
« Gepost op: 2010/03/03, 23:23:56 »
Hallo allemaal.
ik heb een hardeschijf van 1tb.
hierop had ik eest alleen windows 7 staan en al mijn files enzo..
Toen ging ik Ubuntu installeren vanaf de UbuntuCD. Hierbij liet ik 595 gigabyte vrij voor windows.
Toen ik mijn PC herstartte kwam ik in het grub scherm, hier stonden de 4 dingen van ubuntu en ook Windows 7. Maar Ubuntu starten, lukte niet.
Corrupte installatie dus, dus ik dacht: dan installeer ik hem er opnieuw over die *foute* heen.
Maar dat ging niet en ipv daarvan gebruikte hij een heel groot deel van mijn harde schijf.
De installatie was dus half gelukt, maar nu dit:
Ik formateerde de schijf waar Ubuntu fout op stond.
Toen deden beide Ubuntu's het niet en starte ik de SystemRecoveryCD.
Ik formateerde beide gedeeltes waar Ubuntu op stond, en op de een of andere manier zijn de partities weer samengevoegd.
Hij herkent nu wel mijn harde schijf gewoon, en ook dat er al mijn oude windows bestanden nog opstaan (openen kan ik ze niet en ik heb er ook geen toegang naar!!)
Hoe krijg ik weer toegang tot mijn windows gedeelte????

Offline timosha

  • Lid
Re: Windows 7 *kwijt*
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/04, 07:52:30 »
Start op van de Windows 7 Recovery CD:

1) Kies "Repair Windows Installation"
2) Kies "cmd prompt"
3) geef in de terminal in: bootrec /fixboot
4) geef in de terminal in: bootrec /fixmbr
5) exit

Herstart Windows.

Als Windows gestart is ga dan naar:

Start -> Administrative Tools -> Computer Management -> Disk Management

en verwijder alle partities die niet van Windows zijn. Voeg eventueel lege partities weer samen.
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline rik1

  • Lid
Re: Windows 7 *kwijt*
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/07, 14:04:06 »
is die harde schijf een externe of heb je een computer met een harde schijf van 1 tb waar als eerste windows 7 opstond?
als je dan voor windows 7 herstelschijven hebt gemaakt moet je die maar laden en ubuntu opnieuwe instaleren en kijken wat je fout hebt gedaan.

succ7

Re: Windows 7 *kwijt*
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/07, 14:14:28 »
"en verwijder alle partities die niet van Windows zijn. Voeg eventueel lege partities weer samen".

Pas op met verwijderen van partities in Windows 7. Windows 7 gebruikt (ook) een aparte partitie voor het wissel geheugen (kleine 100 mb, van wie zullen ze het afgekeken hebben ?).

Ik heb dit een keer per ongeluk verwijderd en toen deed hij het niet meer. Maar gelukkig kun je dan met de Dvd een repair doen.

Gr Karel,



Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com