Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: usb wifi stick  (gelezen 2370 keer)

usb wifi stick
« Gepost op: 2007/07/14, 14:52:32 »
omdat men wireless kaartje nog steeds geen drivers heeft, en er blijkbaar ook nog geen zullen komen in de nabije toekomst, wil ik een usb stick aanschaffen...nu heb ik al op ebay gekeken, maar elke stick die ze daar verkopen geeft problemen met ubuntu..dus nu mijn vraag, welke stick werkt WEL onder ubuntu?

usb wifi stick
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/14, 15:11:22 »
het is voor men laptop...

het mag gerust tweedehands zijn

Offline Dave

  • Lid
usb wifi stick
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/14, 23:53:10 »
wat maakt het nu uit wat voor computer het is voor een usb?
die vat ik niet.

usb wifi stick
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/15, 03:02:49 »
Ik heb een SWEEX en die werkt prima. Hier hoefde ik niet eens drivers/software voor te installeren. Dit is gewoon plug & play.

Offline SWAT

  • Administrator
usb wifi stick
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/15, 03:05:59 »
Zelf heb ik nog niet veel vertrouwen in USB/WLAN sticks, vooral met nadruk op ondersteuning. Ik zou zeker de aanschaf van een (werkende) PCMCIA kaart overwegen. Soms werken zelfs de goedkopere kaarten van een merk zoals b.v. Sweex goed, afhankelijk van welke chip op de PCMCIA kaart gebruikt wordt (dit is even opzoek werk).
Op de sites van prism en madwifi kun je door hun ondersteunde kaarten vinden, maar bij voorkeur kun je natuurlijk een kaart nemen waarvan de drivers 'gewoon' werken (helaas, meer opzoekwerk)

usb wifi stick
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/15, 12:18:51 »
helaas heb ik geen pcmcia sleuf in men laptop, anders had ik ook gewoon terug mijn sweex kaartje ingestoken...

ondertussen heb ik ook deze site gevonden https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/WirelessCardsSupported
nu aant zoeken waar ze usb stickies met de zd1211 chip verkopen...

ook nog zeggen dat wpa geen must is nu...dus alleen wep aankunnen onder ubuntu is ook al goed...

Offline Dave

  • Lid
usb wifi stick
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/15, 16:49:42 »
ah bedoelde je het op die manier. oke.

usb wifi stick
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/19, 13:26:58 »
even melden dat ik een usr 5423 usb stick heb gekocht (ebay) daar zit de zd1211b chip en deze werkt out of the box! wel alleen wep getest...