Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Driver voor draadloze USB adapter (drivers Wi350 - nano USB WiFi 802.11n)  (gelezen 1695 keer)

sdck780

  • Gast
Ik heb een draadloze USB adapter (drivers Wi350 - nano USB WiFi 802.11n) aangeschaft, maar er zijn enkel drivers voor windows bijgeleverd. Wie kan mij de juiste drivers voor UUbuntu 10.04 verschaffen?

Offline petervs

  • Lid
Er is een mogelijkheid om de windows drivers te gebruiken onder linux, misschien kun je dat proberen:
Zie:
http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet (punt 11)
of
http://wiki.ubuntu-nl.org/ProblemenMetDraadlozeNetwerkkaartenOplossen#GebruikmakenvanWindows-stuurprogramma.27s
Ubuntu MATE 16.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ik heb een draadloze USB adapter (drivers Wi350 - nano USB WiFi 802.11n) aangeschaft, maar er zijn enkel drivers voor windows bijgeleverd. Wie kan mij de juiste drivers voor UUbuntu 10.04 verschaffen?

Doorgaans werken apparaten meteen in Linux, omdat het desbetreffende stuurprogramma al standaard in de kernel zit. Je hoeft dan uiteraard ook niets te installeren: gewoon het apparaat erin prikken en klaar.

Heb je al geprobeerd of dat in dit geval ook zo is?

Zet in een terminal eens volgend commando:

tail -f /var/log/messages

druk op enter, steek daarna die usb adapter in een van je usb poorten, nu kan je in het terminalvenster zien of die stick herkend wordt.

Dat terminal commando kan je stoppen met Ctrl+C in te drukken. Wat geeft dit als resultaat?

Kijk in een terminal, met die stick in een usb poort naar het volgende commando (copïeer en plak dit):

ip address show

Die ip is met een kleine i geen L. Dit laat tevens zien if je verbinding up of down is.  :D
« Laatst bewerkt op: 2011/06/09, 12:34:11 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)